tirsdag den 10. maj 2011

Yes They Do !

Da vi for 6 måneder siden flyttede ind i vores nye hjem havde min mand og jeg et stort fælles ønske.

For første gang i vores liv ville vi gerne have en fuldendt og smuk løsning på vores opbevaring af de mange bøger som er en del af vores liv.

Vi havde afprøvet næsten alle modeller fra Ikea uden nogensinde at have følt os til rette med dem så når nu bøger er så stor en del af vores liv skulle de integreres i vores hjem med et ordentligt møbel.


OG det er de så blevet! Reolen er lavet specielt til netop denne væg af  snedker Sebastian Jørgensen som er den ene part af WE DO WOOD


V føler at vi har fået mere end en bogreol, dette er et styk dansk møbel "kunst" og en daglig glæde for os at se på.


Reolens opbygning er blevet holdt snorlige så der kan rodes på hylderne med bøgerne ;-)

Som  en gennemført tanke har Sebastian i soklen lavet skabe uden greb, således er reolen løftet fra gulvet og vi har et sted i stuen til papir tuscher skakspil billedmapper og og og uden at det skal stå og rode på reolen som er forbeholdt BØGER.


Vi har heldigvis 3 meter til loftet ,for vi har ret mange bøger.....


Måske man engang skulle farveordne sine bøger???


Tjek lige hvordan soklen er tilpasset det skæve gulv!!!


Jeg ELSKER simpelthen håndværk!

 Håndværk udført med omtanke for design og funktion , med ærkærhed, præcision og stolthed.

Vi kan ALDRIG fraflytte denne lejlighed igen :-)

Du kan lure på We Do Wood lige HER

Nyd Dagen

KH

21 kommentarer:

Rimme Rum sagde ...

Det ser bare vildt godt ud, man får selv helt lyst til at få en bog reol. Farve orden i bøgerne ville bare gøre det super lækkert. God dag.
/Maria

Anna Svenning sagde ...

Hvor er den bare flot!
Vi har nøjagtigt samme problem - en masse bøger, som vi holder meget af, og ingen bogreol, vi bryder os om. Ligenu er vi også ude i en ikea-løsning, men når vi flytter i eget hus, drømmer vi om en indbyget reol ala den, I har fået jer.
Tak for inspiration.

KH
Anna

Retro-Couture sagde ...

wauw den er flot. Hvor er det en god løsning, og lækkert håndværk!
Kh. Linda

Ulla V. sagde ...

Vi kan simpelthen heller ikke leve uden bøger hjemme hos mig. Det er virkelig en af de ting, som jeg har set frem til at give videre til mine børn: glæden ved at fordybe sig i ordenes verden. :))

Og hvor står de smukt alle jeres ord. Der er noget ganske særligt over et håndlavet møbel. Jeg kan godt lide kombinationen af det lette reol system og den hvide skabssektion.

Min svoger har også et skønt firma der laver smukke håndbyggede ting i træ - Københavns Møbelsnedkeri.dk
Det er ham der har bygget vores køkken.

Jeg er overbevist om at i vil nyde jeres nye reol i mange år. :))

Diktesoph sagde ...

Fedt fedt fedt!!! Vi har også riiiiigtig mange deeeeejlige bøger :) Vi har også snakket om at få lavet sådan en reol når vi engang bor er hvor vi regner med at blive boende.
Tak for inspirationen! Det ser super fedt ud!

Belladotte(Helle) sagde ...

en skøn reol :)

Anne sagde ...

Wauw! Elsker bogreoler, og denne her er da virkelig bare perfekt:) Der er ikke noget bedre end smukt håndværk.

Randi B. Jensen sagde ...

Rigtig fin løsning I har fået. Vi har ofte holdt ferie i Østrig, hvor det tilsyneladende er meget almindeligt, at man får møblerne bygget til sine rum og det er jo bare rigtig godt, for så kan man få den helt rigtige udnyttelse af alle hjørner i rummet. Vi har for øvrigt besøgt nogen i Tyskland, hvor de har en forholdsvis lille stue, men perfekt indretning med reol bygget op på en væg omkring vinduerne og med plads til TV, samt en stor hjørnesofa, som også er specielt lavet til stuen.
Her i huset er det kun mig, der er til bøger, så det er ikke nemt at få den store prioritering til dem - desuden bor jeg i et gammelt lavt hus, hvor vi har valgt at købe lave reoler, for det ikke skal se for fastklemt ud, så har jeg en masse bøger i reolerne på børnenes gamle værelser.

Henny sagde ...

En farvefordeling ville bare gøre reolen endnu flottere. Så det stemmer jeg for. Jeg synes det ser kanon godt ud med en væg/bog reol.

Frk. NØ´s Roderier sagde ...

Den er fandme pæn.......!!!

Micha sagde ...

Nøj hvor er den skøn :)
Hvordan når i de øverste bøger??
Synes det er en vidunderlig ide :)
KH Micha

tusindfryd sagde ...

HI hi hi..

På øverste hylde har vi de bøger vi ikke bruger såååå ofte (tjek bibel og salmebog...) men vi når dem med en stige hvis vi har behov ;-)
Det er såddan at vi nyder blot at se på dem, derfor har vi også en svaghed for at eje bøger istedet for at låne dem på biblio...

KH

Stine sagde ...

Hvor er den flot! Kan den indeholde alle jeres bøger?
Hvis I skal flytte må I finde en med præcis samme væg og dør sammensætning som der ;)

Julia Runge sagde ...

Super fin løsning til de mange bøger! :D Synes det kunne være mega flot at farvesortere bøgerne! Især når det er på så stort et område ;o)

By MARIANNE sagde ...

Wouw - det er da virkelig kram - bare så flot. Tillykke med den.
Klem MARIANNE

by myr sagde ...

Hvor er det bare en fed reol, den kan jeg virkelig godt forstå at I er glade for...og så er der altså også noget helt specielt ved at have noget som er speciallavet til én selv...:-)
Kh. Malene

Blomsterpigen sagde ...

Det gør jeg også! Jeg kan ikke leve uden bøger i syne- og synes dette er en smuk bogvæg :)

Billy Hankat sagde ...

Det er vildt flot - jeg ælsker også alle mine bøger og vil også rigtig gerne have en væg til væg reol. tillykke med jeres smukke eksemplar:-) Knus K

Ida sagde ...

Ej hvor godt! Det er FEDT med godt håndværk og lækre, gennemarbejdede løsninger. Den reol vil I være glade for til evig tid.

Kamilla sagde ...

Eeeeej, hvor er det en fed reol.. Og hold da op, hvor har I mange bøger! :)

Julie sagde ...

Hvor er den flot!! Hvor meget koster det ca. at få lavet sådan en??