lørdag den 14. maj 2011

SKÅL

Frihed, Lighed Og Drukkenskab står der på SKÅL´s postkort.

Bag vinbutikken SKÅL står Mads og Mia Rudolf hvis lidenskab er Mad, Vin og Champange, vel og mærke af den helt udsøgte slags.

Ja ,de har sågar skrevet en Champange Bibel !



Mads og Mia Rudolf rejser Frankrig rundt og finder biodynamisk vin dyrket på små vingårde hvor vinbønderne har ild i blikket og jord under neglene.

Vinene og Champangen dyrkes helt fri for sprøjtemidler og tilsætningsstoffer som eksempelvis svovl, resultatet er nogle helt fantastisk frisksmagende vine ,nogle af dem har en let boblen i sig, nogle smager som friskpresset saft andre mere som vin man "kender" MEN ingen af dem har den der skarpe spritsmag som man ellers kan opleve hos rødvine.

Jeg er helt vild med de smukke etiketter og de personlige historier bag, for her taler vi om så små gårde at der faktisk er en vinbonde der ved håndkraft og ildsjæl bringer sit  produkt til verden.


SKÅL sælger både til Private og Restauranter og holder til på Forbindelsesvej 7 B Kbh. Ø jeg kan virkelig kun anbefale enhver med svaghed for god vin at tjekke det ud !

Heldigvis er min mand meget glad for god vin ....uhmmm vi fik lige prøvesmagt Vin De Kav i går da vi havde underboen med børn til Pizza...bare ærgeligt at vinflasker ikke som standart kommer i 1,5 Liters flasker...

Er du til Vin og Champange som en dagligdags nydelse eller holder du dig til fester og højtider?

Nyd Dagen

KH

3 kommentarer:

Diktesoph sagde ...

Vi drikker en del rødvin. Særligt italiensk rødvin. Altså ikke som i flere flasker om ugen, men jævnligt et glas til maden/madlavningen. Eller to. :)
De vine ser spændende ud. Etiketterne er da helt igennem fremragende!

Mia Rudolf sagde ...

:-)
Tak for dejlige ord!

Piskeriset sagde ...

Jeg må indrømme, at alene etiketterne ville få mig til at overveje at købe vinen - selvom jeg godt ved, at det ikke kun skal være den, man vælger ud fra, hehe ;-)

Vi drikker ind imellem rødvin - primært når vi har venner på besøg eller er på restaurant. Faktisk drikker vi alt for lidt - især i forhold til, at jeg godt vil vide noget mere om vin, men vi får meget sjældent åbnet en flaske, hvis vi kun er gemalen og jeg.