mandag den 23. maj 2011

Når Jeg Bliver Gammel

Når jeg bliver gammel, ældre, håber jeg at øjne og fingre spiller med til alt det håndarbejde som jeg tænker skal prøves men ikke har tid til lige nu.


Jeg kunne ex. rigtig godt tænke mig at prøve kræfter med KARAMELLAS dahlia lapper.

Såå jeg har da god tid til at lære hækelsk på engelsk eller til at knække koden på hæklediagrammer, indtil da er det nemlig lukket land for mig...

Godt det er tirsdag og sykursusdag i morgen, det har jeg nemlig bare TAGET mig tid til og med LINES hjælp er det en fest!

Hmmm nogen af jer der ved hvordan man "læser" hæklediagrammer?

Nyd Aftenen

KH

10 kommentarer:

Mivsel sagde ...

Når jeg er i tvivl om den slags bruger jeg altid garnstudio's hækleskole :)

http://www.garnstudio.com/lang/dk/skole/hekle_diagramtegn.php

den lille dame sagde ...

De lapper ser også fine ud :)
Jeg har prøvet at følge nogle enkelte diagrammer :) de var ikke så komplicerede så det gik okay...
Men mon ikke du knækker koden en dag?

Marie-Louise sagde ...

Sjovt nok, så gør jeg, men jeg kan ikke forklare det og jeg aner ikke, hvordan jeg har lært det, bortset fra at jeg har lært mig det selv.
Måske er det de japanske bøger jeg bruger, som er gode til diagrammer, så man kan forstå det. Jeg ved det ikke.
Kender iøvrigt godt det med at have mange ideer som skal prøves af...flere end der er timer i døgnet til.

Kamomilla Vanilla sagde ...

Har du mon opskriften til Camilla Karamellas fine lapper? Jeg er nemlig også forelsket og det kribler i fingrene for at komme i gang :)

Kristiane sagde ...

Da jeg lærte mig selv at hækle, gjorde jeg det via youtube. Derfor lærte jeg faktisk den engelsk/amerikanske måde først, og ja senere den danske. Så tit når jeg skriver et mønster op på mine egne desigs skriver jeg det i en blanding af det hele, nok pænt forvirrende for nogen ha ha ha.. Men vil helt klart anbefale yputube hvis man ønsker at lære det på den engelsk måde. ;-P

Ingerlise sagde ...

Ja,jeg kender godt tegnene til diagrammer og hjælper dig glad og gerne med at komme i gang.
Hæklediagrammer er stadig forholdsvise ens både i USA og Europa, og er rigtig gode til dem, der har svært ved at læse en opskrift.

Billy Hankat sagde ...

Glæder mig også til imorgen:-)
Knus K

Kreativhobby.dk sagde ...

Prøv bogen: How to Crochet af forfatteren Pauline Turner.

Bogen er godt nok på engelsk men er rigt illustreret og med masser af hækle diagrammer, så selv om at man ikke kan engelsk kan man godt have masser af glæde af denne bog.

tusindfryd sagde ...

Tusind tak allesammen!! Ingerlise jeg tager dig nok op på det ;-)

KH

Ingerlise sagde ...

Det vil jeg glæde mig til