mandag den 16. maj 2011

A La Puk


Jeg er den heldige "ejer" af en helt og aldeles fantastisk sød og dejlig svigermor.

OG så er hun ikke en af de der typer der bare smider alt ud !

Derfor er jeg nu den heldige indehaver af en Puk kogebog anno 1957.



OK, bare omslaget er nok til at den helt sikkert kommer til at overleve endnu en generation på min bogreol.


Tips til den unge værtinde og en liste over vennernes livretter....Det var tider :-)


Tjek lige opskriften på Hackis, pas lige på snitterne!


Pølser A La Egeborg, så har man visse forventninger ikke? Tænk der var endnu en elegant variant på næste side hvor man lige kan blande to æg i mosen så pølserne kan pakkes ind og hele molevitten steges i margerine på panden..


Og når vi nu er i gang med at tage de lidt særlige opskrifter frem i lyset...så kan man jo lige tvangsfodre en forsvarsløs tomat med en gang hakket alt muligt presset baglæns ud af en grisetarm...


At bogen har klasse er ganske tydeligt bagerst i bogen! Tjek lige disse gadjets

- Fordateret 195- der har så være hele 3 år at løbe på.
- Retningsbeskrivelse for bordplansbeskrivelsen.
- Notere sin påklædning, man skulle jo nødig komme til at bære den samme kjole to gange...
- Gæsterne kom kl  og gik kl.

Får lidt lyst til at nynne min søns hjemmebiksede ørehænger " Klokken var lidt i fem.....jeg tog en sild med hjem...."

Nyd Dagen

KH

16 kommentarer:

Velkommen hos indretning med farver. sagde ...

Hvor er den bare skøn.
Tillykke med den...

Knus Susi

Anne sagde ...

Ha ha hvor er den bare fin! Jeg elsker den sidste sætning: min påklædning var... Det er jo ren hausfrau stil:)

Kisser Laptern sagde ...

Hmm. Min søster og jeg arvede i 60'erne 5o -lyserøde Pukbøger. Vi slugte dem råt, men de er desværre gået bort. Hvorhen vides ikke.

Skøn kogebog. Den kender jeg slet ikke.

Billy Hankat sagde ...

Nøj, hvor er den lækker. Har aldrig set en Puk kogebog før, men har elsket mine gamle Puk bøger, så, jeg skal da helt klart ønske mig een:-) Knus K

Line - paddehatten.blogspot.com sagde ...

Sød kogebog.

Karen Klarbæk sagde ...

Jamen super skønt bekendtskab. Den er jo intet mindre end fantastisk.
Dejligt med svigermødre der gemmer ting.


Karen

polkadotpeticoat sagde ...

Love the graphics this is display worthy!

tusindfryd sagde ...

Den med "Iøvrigt er der om selskabet at sige" også ret så finurlig! Her kan man så få øvet sin diplomatiske sans eller sine evner til at gemme bogen godt ;-)

KH

Sysler fra hverdagen sagde ...

Den bog har jeg også, og arvet af min mor. Opskriften på pandekager bruger vi altid fra denne bog!!
Tillykke med den og godt at have så dejlig en svigermor!!

Kram Marlene

Maria sagde ...

Ja, det er da virkelig klasse! Skøn,skøn bog. Man kan godt komme til at føle sig lidt taktløs og utjekket, når man kigger i den slags bøger - hold fest, der var meget, som man lige skulle have styr på, for at være en ordentlig værtinde :)

By MARIANNE sagde ...

Ha, ha. Tak for underholdning

LisP sagde ...

Aihh et klenodie, kogebogen kender jeg ikke, men de øvrige Puk bøger med skønne Christel tegninger slugte jeg råt, da jeg var teenager. Pas godt på den!

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

.... sig uh huuu:)))

stine

tusindfryd sagde ...

Kære Stine kan se den også hænger i ørerne hos jer... ;-)) Der er gået helt sport i for børnene i skolen at finde på nye vaianter...man bliver næsten helt skør af det ;-)

KH

Malene sagde ...

Hahahaha... Det er da intet mindre end fantastisk!!

PUK sagde ...

Så herligt at få sit navn i en titel på et blogindlæg hos dig;-) Nej, pjat... Bogen er da så fin og sjov. Har ikke set den før. Har ellers mange andre Puk-ting. Blev dog så skuffet, da jeg læste den første bog som barn. Jeg troede jo, at hun hed Puk, men fandt ud af, at hun i virkeligheden bare hed Bente Winther. Følte mig ret snydt:)