søndag den 15. maj 2011

Håbløst Tilfælde ?

Jeg har været på "rov" i storskraldet....og har fundet en udtjent stol som jeg dog rigtig gerne vil give endnu en chance da den ville passe helt perfekt til min mands skrivebord.


Nu er det bare at det her ikke kan klares med et stykke stof...Det skal flettes og det kommer jeg altså ikke til at lære !


Snorene er knækket i sædet hele vejen over så lidt småreperation er ikke nogen mulighed..


Er der mon nogen af jer der kan hjælpe med hvor man kan få lavet såddan en stol? Gerne i København ! Og har i nogen ide om hvad såddan et besøg hos stoledoktoren står i i danske kroner bare såddan ca ?

Er meget spændt på om stolen kan reddes eller om den er et håbløst tilfælde...

Nyd Dagen

KH

18 kommentarer:

Fie sagde ...

Min veninde gjorde et fund næsten magen til og opgav at få den repareret, da det løb op i ca. 1800 kroner-og så var det jo ikke et fund mere:-) Hun endte med selv at klippe nogle bånd af læder og flette sædet. Det blev rigtig fint:-)

Fru Forstad sagde ...

Du skal have fat i blindes arbejde, de laver den slags til perfektion. De ligger i starten af gammel kongevej mener jeg. synes faktisk stadig den stol er et fund til 1800, så hvis du ikke vil ofre penge på den, kan den få et rigtig godt hjem i forstaden.

Camilla... sagde ...

Hvad med at ombetrække den med læder? eller også stof med noget blødt inden under så den bliver lidt behagelig?

DiSign-Keramik sagde ...

Lækker stol.

Men jeg vil også kvie mig ved at skulle give 1800,- for at få den lavet.

Du kan faktisk godt selv lave den.

Du starter med at køre snoren på kun i den ene retning, og derefter fletter man det den anden vej, håber det er til at forstå.

Min lillebror har lavet en skammel til mig engang, men flettet sæde og der så jeg hvordan han gjorde.

God arbejdslyst.

Mvh. Dianna

Marie-Louise sagde ...

Er der ikke sådan et sted i Willemoesgade? Det synes jeg ta jeg kan huske. Aner ikke hvad det vil koste, men stolen er fin, så jeg kan godt forstå at du gerne vil have lavet den :-)
God søndag.

June sagde ...

Som Diana siger, kan du gøre det selv. Bibliotekerne har bøger, hvor teknikken er vist :-)

Anonym sagde ...

Som Fru Forstad skrev kan jeg varmt anbefale Blindes Arbejde. De kan bare det der med flettede sæder! Du kan læse mere på blindesarbejde.dk, ikke kun om sæder, men også om alle de andre fantastiske produkter de fremstiller.
Mvh
Linda Laktaske

Kisser Laptern sagde ...

Ja, det er jo en Wehner-stol, så man kunne godt ofre lidt på den....
.... hvis man kan lide den.

Silje og Vibecke: sagde ...

Kanskje Dieter (smeden++) på Vidarskolen kan hjelpe. Han fletter ihvertfall de nydeligste kurver.

Marianne sagde ...

Jeg kender en :0) Hun bor tæt på slangerup og har bloggen "grysling". Kontakt hende evt...er sikker på at hun vil give et tilbud! Knus

Moster Pips sagde ...

Strandboulevarden nr. 7, måske 9 her på Østerbro, mener også de fletter.

Grysling sagde ...

Hej
Jeg er uddannet møbelkurvemager og laver den form for stole blandt andet.
Den kan godt lappes!!
Så det er ikke nødvendigt med et helt nyt sædde ud fra det jeg kan se på fine billeder. Ville nok sige omkrig 500 kr. Du må love mig du ikke begynder at sætte andre materialer på da det er en fin stol og det vil stjæle dens sjæl!!!
Du skal være velkommen til at sende en mail eller skrive inde på min blog enten på grysling@hotmail.dk eller på grysling.blogspot.com
Varme tanker fra Grysling

tusindfryd sagde ...

Tusind tak allesammen!!! Har holdt fødselsdag hele dagen for lillepigen så er først online nu :-)
Jeg vil helt klart enten få den lappet eller flettet om på den ene eller anden måde for jeg synes den er værd at gøre noget ved ;-)) Sparegrisen er i fare!!

KH

Linnea skriver: sagde ...

Det er en skøn stol - håber du får givet den livredning.

Bodil sagde ...

Skøn stol - fandt du den til storskrald? Jeg ville så afgjort betale hvad det koster at få den repareret - den er det værd!

HelleJescika sagde ...

Hvis du ikke vil bruge det belød der er i tale, kunne du vælge at købe et stykke dejlig kærnelæder. Sætte det fast med nitte... lade læderet gå rundt om kanterne. Håber du forstår... :O)

Billy Hankat sagde ...

Dejlig stol - tænk at nogen har drønet den ud:-s
Knus K

S.B sagde ...

Det er da vist en wegner - ligner dem vi har, desværre trænger alle vores til nyt flet :-/ vi har bare ikke lige pengene til at få ordnet 4 stk