søndag den 29. maj 2011

Fire På Stribe

Indrømmet...jeg har mange svagheder !

Disse fire PALYMOBIL børn, eller rettere legetøj med gode minder fra min barndom er en af mine svagheder.


Havde helt glemt at de lå i min frakkelomme fra gårsdagens loppemarked. Da jeg så dem ligge der i en stor skål 4 stk for en 10ér behøvede jeg slet ikke tøve. Disse naive og skønne figurer fylder mig med et hav af gode minder om timesvis leg med min fætter som altid fik playmobil til jul og fødselsdag.


Jeg elskede at lege moderen på piratskibet....og selv den dag i dag kan jeg slet ikke stå for at pigerne har små buede tunikaer på. Min fætter havde ikke lige andre at lege med der langt ude på landet så jeg tror han bare affandt sig med at jeg indrettede køkken stue og soveværelse på skibets dæk imens han udkæmpede andre sørøvere i stormvejr og høje bølger ;-))

Kan du finde på at genanskaffe legetøj fra din barndom?

Nyd Dagen

KH

13 kommentarer:

Helle sagde ...

ja må jeg indrømme :)

Dorthe Thorup sagde ...

Ja DA! Jeg elsker også det gamle legetøj:-) Jeg har faktisk lige fundet en af mine egne (meget små) orange smølfer hjemme hos min far - Den er nu røget med hjem og venter på at få en hel særlig plads i mit hjem:-)

Billy Hankat sagde ...

Jep! Jeg er udpræget nostalgisk, når det gælder legetøj og bøger fra min egen barndom, så de dér 4 venner falder lige i min smag (og, ja, de har en hel hær af slægtninge, som bor her på matriklen:-)

Anonym sagde ...

Playmobil var også mit absolutte yndlingslegetøj! Jeg legede med alle dyrene og købte/ønskede mig flere, hver gang jeg opdagede en slags, jeg ikke havde.

Jeg har dog ikke købt Playmobil i mit voksenliv. Men børnebøger får ikke lov til at stå længe på genbrugsens hylder, hvis det er nogle, jeg kan huske fra min barndom :)

Knus Reke

Mia sagde ...

Helt sikkert, man er vel stadig et barn inderst inde?? Hvis det var muligt at købe de små plastic/gummi mumitrolde jeg havde som barn ville jeg gøre det. Kan heller ikke lade være at købe Skovens dyr ( sylvanian families) til mine unger. Jeg gør det også med tv programmer fra min barndom... Vi har mange af dem... God søndag
Kh Mia

Etta Loa sagde ...

Jeg er også helt med på nostalgi bølgen ;o)

Jeg har alle de gamle barbapapa figurer (købt på loppemarkeder da mine egne framin barndom desværre er gået tabt), det samme med smølfer og med mumitroldene.. Mine de 2 yngste drenge leger rigtig meget med playmobil og er godt tilfreds med at få suppleret op med gammelt retro playmobil hvis jeg falder over noget ;o) - tjek evt min blog og se min sættekasse, der kan du se mine gamle figurer. Kh Lone

Line sagde ...

Hvor sejt :) Jeg kan sagtens finde på at skaffe gammelt legetøj igen - har netop lige købt en trold, jeg husker fra min barndom. Se her: http://paddehatten.blogspot.com/2011/05/en-lille-tur-pa-genbrug.html

Jane sagde ...

Helt sikkert, mine unger har en stor playmobilsamling, men er nok så pjattet med det, som jeg husker jeg selv var....de har nok et større udvalg af legetøj, end jeg selv havde ;O)

Jeg havde også en stor samling smølfer, kan godt ærge mig over at jeg solgte dem for en slik som teenager :O(

Gunnhild sagde ...

så herlige!
jeg er spessielt svak for gamle bøker fra min barndom. om jeg finner en jeg kjenner igjen, så MÅ jeg bare eie den..! nostalgien lenge leve!

Tilde sagde ...

Ja! Og jeg har endnu ingen børn til at bruge som undskyldning hehe. Skovens dyr især, det var mine yndlings.

Maria sagde ...

Jeg er også en sucker efter nostalgi... ;-) Forleden fandt min mand min gamle "Sportmaster" sportstaske i det fedste retrosnit. Den lå på loftet med en masse af mit gamle barbie i...
Datteren fik den straks med som svømmetaske - men det er sidste gang, for på vej i skole bedyrede hun pludselig: Føj, den taske lugter af stink! Det synes jeg alligevel ikke jeg vil byde hende... Ha ha ha. ;-)

I øvrigt lækker blog du har. Kigger ofte med. :-)

Anonym sagde ...

Ork ja!!! Jeg laver næsten ikke andet. ;-) Lego, nipsenåle, glaskugler og bøger jeg kan huske fra min barndom, bliver købt med "det vuns". Dog er det endnu ikke lykkedes mig at finde "nullermandsbogen" og de småbitte hæklede dukker og vistnok også dyr, som jeg ikke kan huske, hvad hedder. Uhhhh - dem ville jeg så gerne have fingre i. Måske nogen ved, hvad det er for nogen, jeg mener?
Hav en dejlig aften. :-)
Lone

Lene sagde ...

Jeps, jeg elsker også playmobil... - og heldigvis er der også meget playmobil legetøj idag til piger. Jeg kan ikke lade være med, at lege med, når mine piger tager det store playmobil dukkehus frem... - hvis vi kommer forbi en playmobil hylde, så ryger der gerne et lille sæt i kurven... Men det er ikke altid til at finde et godt udvalg i legetøjsbutikkerne, men så er der jo heldigvis et par skønne netbutikker som f.eks. http://www.playmotown.dk m.fl. Så go' for it piger !!!!! Find jeres indre barn frem igen. Det er ikke spor pinligt - og børnene elsker jo at vi vil være med... ;-)