søndag den 3. april 2011

StjerneParade

I skal selvfølgelig lige se hvad det er jeg bruger stjernen HER til !

Jeg endte jo med en helt anden form på stjernen end først tænkt ,men det gør slet ikke noget for ideen ændrede sig også og til den passer formen perfekt.


Som i kan se har jeg pyntet stjernerne med små billeder af "kendte" ansigter.

Fra vores gamle børnebøger, dem hvor halvdelen af siderne manglede eller var revet halv ud, har jeg klippet små cirkler med en diameter på 3 cm ,klæbet dem op på en papcirkel og så ellers syet fast med ZigZag på symaksinen


Man kan så ex. sy en brochenål på bagsiden og få en Sherifstjerne med Pippi Langstrømpe..


Eller hvad med at sy stjernen direkte på børnehave-eller skolentasken?? Så er der ingen tvivl om hvis taske er hvis mere.


Man kan også samtidig med det lille billede sy en blank cirkel på den anden side og således bruge den som til og fra kort?


Kan i genkende den sure cirkusdirektør?


Man kan så sy billeder på begge sider og hænge dem i en lang snor som uro i vinduet i drengeværelset.


Eller skifte billedet ud med et tal og bruge den som fødselsdagsstjerne?


Nå ja, ville jo lave noget drenget meen måtte altså også lige lave en tøset udgave...


Kender du det at en ide i processen ændrer sig til noget helt andet noget bedre?

Slip fantasien løs, God fornøjelse

KH

23 kommentarer:

Kristin sagde ...

Hvor er de seje! De kunne være fine at lægge som "bordkort" til en fødselsdag!

Alice Schmidt sagde ...

sikke fine de er :-)

Clara Gry sagde ...

En vildt god idé! Jeg ville da elske sådan en broche med Pippi! Man er vel fan... :)

Blomsterpigen sagde ...

Ej, hvor er du god! Det er simpelthen genialt. Fedt fedt fedt :)

http://blomstertankerogoreringe.blogspot.com

morslille sagde ...

Jamen jøsses hvor er du fantastisk altså!!!!!!
Kan man sy i papiret med en alm. nål?

tusindfryd sagde ...

Jeg har bare brugt den nål der sidder i det er vist en af de der universal nåle ;-)

KH

Diktesoph sagde ...

Hvor er det smart! Du er simpelthen fuld af fantastiske ideer!

Heidi / I'm with Leia sagde ...

Så seje :) Måske noget du skal ha med til forårsmarkedet?

Quiltepigen sagde ...

jamen de var dog herlige,fin ide.

Bebe sagde ...

Sikken skøn ide! Din blog er som altid super inspirerende! Jeg har været i gang med flere af dine DIY og bl.a. lavet en Babushka i en Geisha-udgave :-) Så tusind tak for at du deler med dig! (har linket til dine DIY fra min blog, håber det er ok).
:-) Bebe

Kisser Laptern sagde ...

Nytænkning!!!!Så fint, og det rammer også vi voksne i hjertekulen med vor barndoms helte.

Glædelig søndag.
Kirsten

Stine sagde ...

Hvor ser det godt ud! Tak for stjerneopskriften, den skal jeg havde prøvet :)

Eva sagde ...

Det var dog en fantastisk ide.

Lene sagde ...

Hvor er du dog genial!!!!!!!!!!!!!!!!!! Elsker din blog. Og så gav du mig lige en idé til den der dekorations-blokering jeg har på mine sy-etuier. Knus fra Lene

Louise sagde ...

Det er simpelthen bare så fin og god en idé :)
5 smileyer fra mig :) :) :) :) :)
Hvem vil ikke gerne eje en stjerne med Pippi eller Cirkeline?

Stina Ballerina sagde ...

Så flotte! God idè :-)

Line - paddehatten.blogspot.com sagde ...

Det er da bare en super ide - godt fundet på :)

PynteMynthe og Mor sagde ...

Super god idé!
Hvis du laver dem med 2 ens billeder har du det perfekte billedelotteri :)

Heidi sagde ...

super cute!!!

Dorte sagde ...

Er altså faldet fuldstændigt pladask for din blog med sååå mange fine ideer. Tak for inspiration :-)

www.pimpmeup-on-detour.blogspot.com

Frk. Nielsen :o) sagde ...

Ej hvor flot! :o)

Westmose sagde ...

Fantastisk idé og ikke mindst du får også brugt de halve bøger til noget rigtig fint :-)

Rumfang sagde ...

Ih det er de helt fantastise "børnestjerner" du har fat i der :) De kunne måske også bruges til en uro over et puslebord eller børneseng. Nyder at læse din blog.
Susanne