tirsdag den 12. april 2011

Sommerfugle I Maven

Ved at melde mig på sykursus hos LINE i børnetøj har jeg jo egentlig kastet mig selv ud på dybt vand...givet mig selv en udfordring...

Det er jo gået over al forventning med at få syet under den kyndige vejledning og med fede mønstre med super pasform.

Typisk mig skal jeg liiige presse citronen, så i weekenden har jeg bikset og bakset med SELV at tegne et mønster.

Som en anden lille skrædder har jeg efter hak en hæl og klip en tå principet lavet et anorakmønster.


Hvorfor? Jo ser i, af de to mønstre jeg umiddelbart kunne finde i bøgerne var den ene for 80ér kantet og den anden for 70ér smal., dessuden måtte jeg finde på noget helt andet med lommerne som gerne skal kunne rumme såddan 50 småsten og en håndfuld  småpinde på en god dag :-)
Men jeg synes jeg har fået bikset et ret godt alternativ sammen..det må tiden jo vise!


På Etsy har jeg fået fingrene i 2 meter vintage denim i den helt rigtige indigoblå samt et godt stykke original feedsack bomuldstof i et synes jeg fantastisk mønster til en drengeanorak.

Jeg får helt sommerfugle i maven af spænding over at vise min dygtige lærerinde LINE mit lille freestyle projekt her...det bliver knald eller fald!

Kan du lade være med at freestyle på dine projekter?

KH

14 kommentarer:

Maiken sagde ...

Tror det bliver en super fed jakke, men vist godt du har en kyndig lærerinde ved din side når du kaster dig ud på dybt vand. :)

Anne sagde ...

Det ser da lovende ud! Lækre, lækre stoffer du endnu engang har fremtryllet.
Jeg freestyler gerne, dog ikke altid med tilfredsstillende resultat. Så holder mig mest til mønstrene lidt endnu. Satser da på at blive bedre ;)

KH og god dag kære W

Christina sagde ...

Der er da ikke noget bedre end "at hoppe ud fra klippen" og se om vingerne kan bære...
Super flot, det du har fået lavet. Mon ikke også Line synes det??

Kh Christina

Line sagde ...

Hei,

Dette ser da riktig spennende ut!
Jeg kan som regel aldri la være å fikse og ordne litt på mønstrene jeg bruker. Det er ofte omstendelig og tidkrevende, men så lærer man da også veldig mye på veien og så går det lettere og lettere for hver gang syns jeg.
Veldig fin blogg du har - har nettopp funnet veien hit og det er jeg glad for. Jeg syr også dukker og (barne)klær og har så smått begynt å blogge om det.

Basse Bufas sagde ...

Det skal nok blive godt. Med Line ved din side kan det i hvert fald ikke gå galt!
Jeg kan slet ikke lade være med at freestyle på mine projekter.
Tina:-)

Cat sagde ...

Hejsa
Som altid ser det du kaster dig ud, meget spændende..det skal nok lykkes:)
Jeg er også selv ved at sy en anorak til min lille Signe, men det er bare et mønster fra Stof og Stil med strikkede ærmekanter, der er ikke så meget hjemmekonstrueret over det;)

tusindfryd sagde ...

Åhhh nu bliver jeg rigtig nervøs!!! Hmmm ja burde nok holde mig til et mønster men kunne bare ikke lade være... nå men hvis den ikke passer i sidste ende må jeg jo finde en dreng der passer til den ;-))
Et familiemedlem skulle have kærlig omsorg og pleje i dag så ingen sykursus...så er spørgsmålet bare om jeg kan holde fingrene fra projektet helt frem til næste tirsdag???

KH

Grith sagde ...

Jeg tror det er år siden jeg har brugt et mønster fuldstændig som det er - jeg laver altid om, så det passer til det jeg lige har i hovedet.

Hvis du ikke er sikker på at dit mønster passer kan du jo sy den op i stout. Så kan du tilpasse mønsteret så det passer perfekt.

unikarina sagde ...

Det ser så spændende ud... Jeg kan varmt anbefale Hanne Meedom og Sofie Meedoms bøger med grundmønstre til børn fra 0 - 11 år. Se evt. ind på www.vingefang.dk Udfra disse kan du freestyle rigtig meget...God sylyst

For øvrigt rigtig lækkert stof

Cecilie Bertelsen sagde ...

Det ser spændende ud, og det gode ved Line er, at hun kan se muligheder i selv den mest snørklede forklaring.
Jeg har ihvertfald lært så meget efterhånden, så jeg godt tør at kaste mig ud i en lækker gang freestyling.

Held og lykke med projektet:)

Tina sagde ...

Du er for sej!
Og det mønstrede stof er helt vildt pænt!!
Heldig knægt, der skal gå med den:))

Anonym sagde ...

Hej,

Synes bare din blog - er så flot og spændende.

Hilsen Marie - der følger med fra Ungarn

Rikke Dalmose sagde ...

Rigtig god fornøjelse, du skal nok få et super fedt resultat, det er jeg ikke i tvivl om.

Det er vigtigt at free style, det er der de fede ting fremtrylles.

God "arbejdslyst"

Rikke

Billy Hankat sagde ...

Det ser så fint ud - fedt, fedt stof! Må også ha´ noget fedsack-værk! Knus