mandag den 25. april 2011

Smugkig

I får lige et smugkig på et "lille" sidde ude i solen projekt jeg er startet på her i påsken...

Man skulle jo nødig bare sidde og sidde ikke??



Det skal blive til et slags vattæppe , hyggetæppe såddan et til bare lige at putte med og smide over sig til en mormor eller en kølig dag ude.


Jeg har taget to halve dynebetræk og lagt et lag pladeuld imellem, ulden er ren merino uld og derfor super blød og trods dens tynde udseende varmer den helt fantastisk.


Efterfølgende håndqvilter jeg gennem alle lag, idet jeg følger mønstret på den side der har de mindste blomster.


På den modsatte side, den storblomstrede ser det så således ud.


Jeg quilter ikke alle mønstrene blot lidt her og der og ikke ens og jeg skifter også mellem trådfarven, tænker at det til sidst vil give et godt hold på ulden imellem og et sødt tæppe?


Jeg syr med brodergarn fra Søstrene Grene som jeg fik af KAREN da hun var på besøg i sidste uge, det er Karen der har sat farverne og de rammer jo lige i øjet :-)

Jeg vil sige at der er et pænt stykke vej igen på tæppet....men jeg er ikke god til "bare" at sidde og koge i solen og skal gerne foretage mig noget og tæppet er faktisk en god og overskuelig ting at sidde med udenfor.

Nyd Dagen

KH

9 kommentarer:

Rikke Dalmose sagde ...

Enig...

Hvor har du købt ulden?

Tror lige jeg skal et smut forbi Søstrene

Smuk solskins dag til dig og dine

trinepine sagde ...

Det blir ett nydelig teppe.
Flink du er:)
Ha en fin dag i solen!

Trillemus sagde ...

Det ser spændende ud. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

Kh Mette

Lotte Hønholt sagde ...

Kærelige hænder skaber eventyr............glæder mig til at se det færdige resultat........
Kh Lotte

Line - paddehatten.blogspot.com sagde ...

Fed idé - tror det bliver et skønt slumretæppe :)

Anonym sagde ...

Skøn idé!! Jeg vil også i gang med sådan et :-).

Anne sagde ...

Sikke en tålmodighed Wenche! Men fint det bliver det:)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Det ser super fint, og yndigt ud.
god idé!!

Stine:)

LillePil sagde ...

Rigtig fint, jeg lavede et på samme måde med de simple broderier for et par måneder siden, jeg synes selv det blev rigtig godt, er sikker på du også bliver glad for dit..

Mvh Berit