onsdag den 27. april 2011

Skyfri Himmelsk Porcelæn

På vej hjem fra sykursus i går kom jeg forbi en af disse her tingfinderbutikker, ikke en rigtig antik ikke en genbrug men en af disse meget rodede butikker hvor man hvis det findes sikkert kan få Pippi Langstrømpe lim.


I vinduet fangede mit øje noget himmelsk blå , klart og lyst og jeg måtte lige stoppe op, betragte, gå videre, bakke tilbage, betragte og bare liiige stå lidt...


Pludselig kom ejeren ud, en ældre herre der var ved at tænde op i piben, vi kom bare lige til at snakke, jeg fortalte at lysestagerne der da havde den smukkeste klare blå farve og en skøn overfladestruktur..

Han fortalte en historie om at de hører til et eller andet stel fra den kongelige porcelænsfabrik...hvilket nu slet ikke havde nogen som helst værdi for mig, jeg var bare hen og væk i farve og struktur.


Lidt hurtigt konkluderede jeg at så kostede de nok en formue....han grinede lidt i piben ( ja det kan man) og sagde, næææh du kan da få dem for en halv hund?


Absolut, såddan en halv hund havde jeg liiige i lommen og den trængte til at blive luftet, såå nu står de to smukke stager altså hjemme hos mig og de er faldet rigtig godt ind i de resterende blå/tyrkise porcelænssager jeg har ikke?


På Fanø havde jeg i efteråret købt nogle meget lækre håndlavede lys og de var som støbt til dem!


Klar parat til at blive antændt, nu glæder jeg mig til det bliver tusmørke :-)

Har du fået dig en positiv overraskelse for nylig??

Nyd Endnu En Skøn SOLSKINS Dag

KH

15 kommentarer:

Natanja sagde ...

Nej hvor er de bare super flotte, og billigt, sikke et fund :)

My box of buttons sagde ...

De er jo super skønne, godt fund :)

Blomsterpigen sagde ...

Eeeeeeeeeej jeg er misundelig! De er da bare ALT for fine!

Anne sagde ...

Hvor er de smukke:) Var det på Vesterbro du fandt dem?

By MARIANNE sagde ...

Flotte stager. Godt du lige kom forbi der.
Klem MARIANNE

Anita sagde ...

De er super fine.
Et fantastisk fund!

Heebaz sagde ...

Rigtig smukke vaser. Jeg er nu også ret misundelig på dine Finnsdottir vaser :)

betine sagde ...

Øj, hvor er du heldig - sikke et fund! Jeg er også lidt misundelig... På den GODE måde selvfølgelig :) Hi hi...

Lindas hobbyhjørne sagde ...

Helt skjønne :) Husker min mor sparte på Kongelig porselen, da vi bodde Danmark :)
Min overraskelse den siste tiden er : da jeg kom på campingen-plassen og fikk se at den plassen jeg hadde lyst på var ledig :))
Ha en forsatt fin dag :)

Jeannet sagde ...

De er vildt flotte.Tillykke med dit fund. De ligner, at de kommer fra det stel der hedder mågestellet fra den kongelige porcelænsfabrik. Bare til orientering.

Billy Hankat sagde ...

Skønne stager.
Ja, jeg fik en herlig overraskelse idag, da et dejligt menneske havde parkeret en symaskine foran min hoveddør:-)

Loppelækkerier sagde ...

Elsker dem!!! De er smukke :o)

Annchen sagde ...

Hvor er de fine! Sikke nogle farver..:)!!

Forresten super lækkert tæppeprojekt, du har gang i - må jeg høre hvor du har købt pladeulden henne..?
Jeg havde nemlig en idé om et tæppe til kommende vinterbaby - og tror da at uld imellem ville være perfekt..;)
Ha' en dejlig dag..
Knus

Skumkat sagde ...

Næææhhh... Hvor fine. Var det den butik på kingosgade? (bor selv lige i området, og har længe kigget ind ad vinduet til lige netop den butik, men kan ikke helt overskue at rode bunkerne igennem.)

Maiken sagde ...

Enig. Jeg kan godt forstå du blev nødt til at standse op foran det vindue...