torsdag den 7. april 2011

På Egen Hånd

Jeg har tilranet mig en seneskedehindebetændelse i højre tommel...så er man ligesom sat på sidelinien mht. håndarbejde for en tid...meeeen visse ting kan man klare uden tommel hvis man VIL!

Klippe stof og sy på maksine går lige, så jeg har syet en busseronne til min datter.


Jeg har brugt et Onion mønster, men må nok sande at de er små i størelserne? Tror desværre den er endt med at være en str. 6 år og ikke 8år...


På mit sykursus hos LINE i tirsdags fiskede je en skøn rest af blå Eloise Liberty op af afklipsspanden, der var lige akkurat til en fin halskant på busseronnen.
Ret hyggeligt at tænke på hvor den halskant kommer fra :-)


Må sige at jeg har fået rigtig meget lyst til at sy tøj til børnene, det er dejligt såddan helt selv at kunne sammensætte, og at tage sig tiden til at tegne, klippe, stryge og sy for til sidst stolt som en pave at holde et stykke selvgjort tøj op.

Mangler dog virkelig lækre stofbutikker med gode buksestoffer og fine bomuldsstoffer der strækker sig udover stof og stil og stof 2000 niveau, indtil videre har jeg lokaliseret to af de "gamle" stofbutikker med styr på sagerne/kvaliteten, men rigtig mange har desværre måtte lukket gennem de sidste mange år.
Hmmm så må jeg jo finde de få der er tilbage og købe mit stof der så de bliver på markedet ;-)

Nyd Dagen

KH

17 kommentarer:

Anne sagde ...

Det var da uheldigt! Men godt at du stadig kan være lidt kreativ:)

Line sagde ...

Hvor sidder "synes godt om" knappen??? Mangler den!
Kan fortælle dig at resten stammer fra min egen dyne som smukt er betrukket med Eloisen.....JA! jeg sover som en drøm i den smukkeste blå Liberty blomstermark!
Og god bedring med tomlen....meeeeen noget er det da godt for, det er jo så skønt at se din syglæde og din syselvtillidpible frem! Du freestyler jo for vildt.

tusindfryd sagde ...

Hæhæ der er da slet ikke nogen knap i....skulle der være det? Ja efter mønsteret var tegnet af var det vist lidt freestyle..

KH

Ulla V. sagde ...

Den ser super godt ud din datters top. Jeg er vild med stoffet med de smukke cirkler.
Jeg kan godt forstå at du er begejstret for at sy børnetøj - jeg tror aldrig nogensinde at jeg bliver træt af at sy og finde på til små størrelser. :))

Det er træls at du har fået en skade, men heldigvis kan du stadig kreere.

Mht. gode stofbutikker så findes der en butik der hedder "Stofsyndikatet" (Lille Strandstræde 24, 1254 København K). De har utrolig smukke stoffer i god kvalitet. Jeg ved at Håndarbejsskolen her i Skals har brugt dem meget.
Der er jo også GARNI-TURE, men den kender du nok allerede. :))

Rigtig god bedring på sådan en blæsevejrsdag, Wenche. :))

Kh

Anne sagde ...

Æv for seneskedehindebetændelse!! Men sikke en fin busserone. Og jeg er helt enig i det med butikkerne, du må endelig sige til hvad du finder frem til så vi kan være flere om at støtte dem! :)

KH

Grith sagde ...

Æv, men dejligt du stadig at noget - jeg ville nok blive skør i knoppen hvis jeg ikke kunne bruge mine hænder - håber du snart får det bedre.

Og sig endelig til med stofbutikkerne - så vil jeg meget gerne være med til at støtte.

Knus Grith

Diktesoph sagde ...

Hvor flot! Sikke ferm du er på en symaskine!

Squirrelhaus sagde ...

Super cute little dress! I love the fabric!
Where do you find all this great fabric!
Have a great week!
Chris :o)

Millelouise sagde ...

Hvor er den fin - utrolig flot stof-sammensætning. : )

Christiane Norin sagde ...

http://www.malika-rosa.dk/ og http://www.skipperstoffer.dk har et stort og lidt anderledes udvalg.
Super sød bluse!

unikarina sagde ...

Super skønne ting som du får syet til dine "store" børn i øjeblikket. Der er mange lækre detaljer, som bare lige gør det sidste...

God bedring med tommeltotten...

Anonym sagde ...

Skøn kjole og skønt stof. Hvor har du fundet det? Kunne jo sagtens se kjolen i en voksen-model også... :-)

Lotteriet sagde ...

Bliver lige nødt til at spørge:
Den der tommeltot, er det en sms-skade? ;O)
Hav en dejlig weekend og god bedring

Ulla sagde ...

Enig med Christiane: Skipper Stoffer (lækker rib og interlock i øko-tex), Malika-Rosa.
Desuden:
UpToDate i på SIlkeborgvej i Åbyhøj/Århus har mange gode stoffer og rigtig fornuftige priser selv på udenlandske mærkevarestoffer og silke.

tusindfryd sagde ...

Tak ;-) Jeg må vist lave en stofforhandler liste ! Så kan vi få styr på alle de bedste stofpuschere i landet!

Nej tommelen skyldes for mange dukker.... der skál bindes stramt holdes godt fast og syes på steder der egentlig ikke er muligt at sy.

KH

kreativekreationer.dk sagde ...

Du kan også prøve: ITA - Textiles
Tordenskjoldsgade 14
DK-1055 København K

Irene sagde ...

Det lyder bare ski' godt med en stof-liste. Tak.

Jeg har lige været i min søns vuggestue for at sy min første waldorff-dukke, og ja! Det gør nas i tomlerne. Man bliver jo helt lam :-) men ih, hvor jeg glæder mig til næste gang og til resultatet.