søndag den 17. april 2011

Æblemoster

Jeg er æblemoster til en lille pige...

Hvilken fryd, nu kan jeg udleve alle de småbørnssysler jeg ikke havde hænder fri til da mine egne børn var så små.

Egentlig har jeg holdt mig til at strikke og hækle og lave dukker til hende , MEN heldigvis har LINE på magisk vis på mit tirsdags sykursus fået listet selvtillid og gå på mod ind i mig, så min symaskine slet ikke vil stå stille mere.....

Jeg har med lidt mønsterlogik omdannet to modeller i str. 92 til 68 (tror jeg nok...)


En florlet bomuld i denimfarve har jeg brugt til en langærmet busseronne, tænker den bliver dejlig at have når vi har højsommer og de små gerne skal være dækket til uden at koge over.

For at det ikke skal blive for kedligt er alle synlige sting med en let neonfarvet koral!


Pludderbukser i en tynd og småblomstret bomuld kan vist heller ikke falde helt ved siden af, farverne er som i kan se dusede, blålige med rosa, grøn, lilla, moderen er nemlig ikke så glad for det altid meget lyserøde tøj man kan få til babyer.


Alle bukserne har fået en "flæset" kant foroven for det er jo en prinsesse ikke?


Tænkte at jeg dårligt kunne komme udenom et par klassiske jeans...så derfor en pludderbuks i en tynd denim..


Nej selvfølgelig ikke "bare" et par jeans!! Igen skal der da ikke være nogen tvivl om kønnet ,så jeg har lavet små stjerner ( tegnet af efter en svensk småkagestikker) i piget Liberty og plaseret dem på højre side af måsen :-)


Stjernerne er sat fast med dobbeltklæbende fliseline og har derefter fået stikninger så de bliver siddende.


Til sidst lige endnu et par pludderbukser... i en skøn duset rosa med hvide stjerner!

Stoffet har jeg tidligere brugt til mine dukker MEN da jeg så disse HER vidste jeg lige hvad jeg skulle bruge resten af stoffet til....


Sjovt som stjerner har sneget sig ind ikke?


Nu er Æblemoster "kollektionen" pakket ind efter alle kunstens regler  i silkepapir og en smuk pose...klar til at blive sendt "hjem" til Århus!


Nyd Denne Solskins Søndag

KH

16 kommentarer:

Line - paddehatten.blogspot.com sagde ...

Skønt tøj - der er en der bliver glad :)

Losarinas mor sagde ...

Så fine sager !
Det å være dejligt at give- og ikke mindst modtage :-)

Ulla V. sagde ...

Er det ikke bare vidunderligt at sy børnetøj? Du har lige det der skal til - det er så fint og omhyggeligt lavet. Og med gode detaljer. :))

Det er en smuk fornyelse af din lille nieces garderobe. Alle de smukke ting må helt sikkert vække glæde og begejstring. :))

Marie-Louise sagde ...

Ja, jeg ville også ønske at jeg havde overskud til at sy til mine piger da de var små. Men det var nu alligevel for stor en mundfuld.
Det er så sødt det tøj du har syet. Det kan hendes mor da kun blive glad for.
Er de sidste bukser med stjernemønsteret stof liberty? Det har jeg ikke set før. Det er utroligt sødt.
God søndag.

Line sagde ...

Jeg er pave stolt af dig W!!! Men jeg kan vist desværre ikke tage æren for at det du producerer, der må ha været skjulte talenter!

Kreafab sagde ...

Heldig niece, du har!! Go Påske, mvh Louise

tusindfryd sagde ...

Kære Ulla

JO det er fantastisk at sy børnetøj!! Gid jeg havde været på sykursus længe før for jeg har altid troet at det kan jeg da ikke ;-)

Marie-Louise
Nej det er ikke Liberty så bare rolig du har ikke overset noget ;-)

Kære Line
Ak jo du har æren for det er hos dig jeg har fået blod på tanden og ikke mindst MOD på det ;-) TAK !

Ja nu håber jeg det hele passer og "min" mønsterlogik holder...

KH

vidunderlige univers sagde ...

Øjj hvor flot en kollektion.. der må være et glad barn eller mor et sted.. (jeg vil osse ha en æblemoster)

Henny sagde ...

Fine ting. Der er en der bliver glad for nyt tøj, kan jeg næsten regne ud.

Mitt skip er lastet med... sagde ...

Så utrolig flotte barneklær du har sydd - elsker de buksene!! Og det grå skjørtet var så fint - enkelt og heelt etter min smak...kunne godt ha hatt et slikt selv :)

Marit

Belladotte(Helle) sagde ...

rigtige fine ting du har syet ;)

Sine sagde ...

Meget, meget flot børnetøj du har syet. Hun er heldig pigen der får den fine gave.

Rebecca sagde ...

Hvad er dog en æblemoster? o.o'

Kathrine sagde ...

Hvem der bare havde dig til moster.... :)

Annchen sagde ...

Ej hvor er det dog lækre ting..:)
Fedt at det sådan har fået tag i dig..
KH

Billy Hankat sagde ...

Super skønne sager, kære:-)