torsdag den 10. marts 2011

Send Send Send

Det er jo liiiige om lidt..1.April kommer der en raketstigning i portoen især for de helt almindelige små hverdags hilsener.


Så er det jeg har leget en del med tanken om at skrive alle de breve jeg ved der skal afsted i 2011 NU, selv julekortene og simpelthenbare poste det hele den 31. Marts ;-)

Kunne da være lidt sjovt hvis alle gjorde det og simpelthen oversvømmede de danske postkontorer!

Nå men det sker nok næppe, men et er sikkert jeg har en del der skal afsted før den 1. istedetfor den 2. April.


Den lille Portoguide 2011 ser jo ganske sød og tilforladelig ud...


Men allerede side to viser at det blot er et lam i ulveklæder.


Fedt er det dog at man kan sende sin B-post direkte fra postkassen! OG skulle man ikke lige have et frimærke på lommen kan man få det over sin mobiltelefon ;-)

Storbreve kommer også til at kunne sendes efter vægt og ikke så meget efter om det nu er 1,9 eller 2,1 mm tykt, og om postdamen er god eller dårlig til at bruge det lille fedtede måleark!


Godt er også at pakker kan sendes billigere end i dag hvis modtageren selv afhenter på posthuset, og det er der jo rigtig mange der gør hvis ikke lige de har aften omdeling!



Priserne udenfor EU har jeg ikke "turde vise frem her..... :-)

Tja hvad skal man sige...??

Nyd Dagen

KH

13 kommentarer:

Spiffeliffen sagde ...

Ja, det er en ren gyser at læse om "udenfor EU"!
Jeg må igang med skriveriet :-)
Mvh. Karen

Stine sagde ...

Hold da op, 8 kr for at sende et almindeligt brev! Man skulle næsten tro, de prøver at presse os til at sende emails i stedet for :)

Mette Kathrine sagde ...

jamen det er helt vildt med de priser!! Jeg har lige sendt en pakke til en veninde i Grønland. Hvis jeg skulle sende i en kasse skulle jeg af med over 200 kr. for A post. Så den blev fluks pakket om i et stort maxi brev og blev sendt afsted for 37 kr. Og det er endda inden de nye priser træder i kraft.

Frau Putz sagde ...

Det er godtnok blevet dyrt at sende post - formodentlig er det den øgede "konkurrence" fra den elektroniske post, der har tvunget priserne på den tilbageværende post op.
Jeg personligt ville nu foretrække, hvis de skar ned på antallet af ugedage med postomdeling i stedet. Jeg modtager aldrig noget med posten, som ikke kunne have ventet til dagen efter. Så kunne de spare halvdelen af postbudene (hvilket selvfølgelig ikke er så rart, hvis man er postbud ;-) ) og holde priserne nede på den måde.
~ Karina

Basse Bufas sagde ...

Ja hvis nogen kender til alternativer til Post Danmark, så vil jeg da meget gerne høre om det. Hvem kan billigst sende vores pakker rundt?
Tina:-)

søslerier sagde ...

Fed tanke at sende jule- og nytårshilsner 31.marts - så stresser man da ikke over dét i december, haha...
Man kunne klargøre fødselsdagshilsner og sende afsted, med påbud om først at måtte åbnes på selve dagen (hvis modtageren har tålmodighed til det?!?)
Måske jeg vil 'stjæle' idéen - jeg har jo tiden nu fremfor NÅR jeg får job ;)
God skrivelysten dag til dig, kære W...
Kh fra det regnvåde søhøjland

Randi sagde ...

Jamen det gør det jo virkelig let, at bo i Grønland og have en lille blogbiks...så er der jo ikke nogen der gider købe noget, med de portopriser! Dette må være starten på alm. breves endeligt! Snøft! :-)

Losarinas mor sagde ...

Det gør mig SÅ SUR !!!
Jeg elsker at sende breve og pakker og nu kan det altså blive en meget dyr fornøjelse.

Linsens sagde ...

Ja, den lille folder kom også i min postkasse. Den postkasse som er hængt op nede i opgangen istedet for at posten bliver leveret i brevsprækken i døren. At postbudet ikke længere skal levere posten direkte til min hoveddør er jo en stor besparelse for postdanmark. Derfor er det så dejligt at de kvitterer med... øh at hæve prisen...

Darling L sagde ...

Jeg synes det er frækt! Og virkelig en skam! For håndskrevne breve i postkassen er noget af det hyggeligste og mest betænksomme.

Jeg har bestemt også en bunke breve, der nu skal af sted inden 1. april..

Frk. Fløe sagde ...

Selvom jeg kun er 23, kan jeg da huske da det kostede 3,5 at sende et brev.. Det var tider.. :D

tusindfryd sagde ...

JA det er virkelig en skam at det skal gøre så meget dyrere at sende et "rigtig" brev for det er jo allerede i en travl verden, den mere tidskrævende udgave MEN den er bare også noget helt særligt, noget en mail ikke når til sokkeholderne...
Jeg har besluttet mig for at skrive så meget som jeg altid har gjort, så må jeg finde de ekstra kroner et andet sted ;-)Elsker også brevpapir!!! Tænk om det en dag blev noget helt overflødigt??

KH

Grith sagde ...

Hmm.... god idé - alle jeg kender skal da vist have brev nu.