torsdag den 17. marts 2011

Pang Hos Karla´s Forbindelse

På en mørk decemberaften i snestorm, på vej til juletamtam med børnene fangede mit blik en lysende butik på Blegdamsvej i går fik jeg så endelig lejlighed til at søge tilbage til den OG træde indenfor..

Her er PANG på alle hylder , et farvemekka!

Butikken hedder KArla´s Forbindelse og bag den står designer Rikke Dalmose


Her er "Yvonne" kjoler til alle.


Du kan køre den helt ud i farveland med fine detaljer...


Eller vælge farver der er lidt mere tøjlet, fælles er dog at kjolerne har de fineste snit.


Det hele er syet af Rikke Dalmose selv også tasken her som godt måtte følges med mig mod sommeren ;-)


Kan da slet ikke stå for blomsten i vintage grøn her og så lige kombineret med rød bredriflet fløjl!!


I butikken fandt jeg også en HEL del andre godter... bl. a. disse små DIY hæfter syet pap på maskine, og ja bare udenpå er de jo samleobjekt værdige meeeeen se så lige...


INDENI, her er et miks af dims til at lave alt muligt selv!


Rundt i butikken er der en hel del fede smykker som passer helt perfekt til tøjet, er lidt forelsket i ringene med bogstaver på...


Og som om jeg ikke havde fået farver nok var der lige dette skønne hav af små shoppingbags af hård plast, har jo netop leget med tavlelak i køkkenet sååå en til kridt og så lige en til opvaskemmiddel og børste , Rikke havde også brugt dem til blomster SÅ fint.


Såååå skal du alligevel forbi Husflid kan jeg anbefale at du flytter dine konvulutter ca 100 meter længere ud af Blegdamsvej, lige efter Netto, men pas på butikken er ikke for farve følsomme sjæle ;-)

Tjek lige åbningstiderne HER , for her ønsker man ikke at nøjes med at trykke næsen flad på ruden vel??

Nyd Dagen

KH

17 kommentarer:

Maiken sagde ...

Ehj, hvor sjovt. Rikke er studieveninde med min mødregruppe- og kreaveninde, så jeg har hørt en del om butikken, men aldrig været der. Derfor er det også lidt sjovt at få et smugkig og jeg kan da kun ærgre mig over at jeg ikke kom forbi, da jeg var i København i sidste uge. :)

Heidi / I'm with Leia sagde ...

Så hyggelig at du har taget turen til Rikkes butik. Det er så mange fine kjoler der, bliver selv meget glad hver gang jeg haver min(e) på. Virkelig en butik der er svært at komme udenom - specielt da Rikke er bare så sød!
De handlenettene er nye for mig...så jeg skal nok tage mig en tur igen snart :)

Kisser Laptern sagde ...

.....århh...... men eller er jeg glad for Århus.

Kh. Kirsten

sonja sagde ...

tak for tippet:)

Kat sagde ...

NØJ jeg glæder mig til at se den butik irl. (Ahem... og spotter på billederne i al beskedenhed et par af egne kreationer;))

Grith sagde ...

Øhhh - øv - skal til københavn en søndag - tror ikke jeg får så meget ud af at kigge forbi så.

De indkøbsposer i plast er jeg helt vild med.

Hilsen Grith

Fhager sagde ...

Åå.. så mye fint! Likte spesiellt godt bokstav ringene! Har lånt ett bilde av deg og linket til deg, håper det går fint!
Klemmer

By MARIANNE sagde ...

Den butik må jeg simpelthen besøge. Den er da for fed. Tak for hint.
Klem MARIANNE

Anja sagde ...

hvor er det skønt at du er flyttet til københavn, så du kan opsnuse alle de fede butikker til mig ;o)

katja sagde ...

heej rikke ! jeg er din butik's STØRSTE ! og jeg mener ALLER STØRE FAN I HELE VERDEN ! jeg bor jo lige ved siden af :3 urgh jeg er heldig :) elsker alle de ting i butikken :)

by myr sagde ...

Ååååh hvor er det bare fantastiske sager...jeg eeeelsker Yvonne kjoler, men kan aldrig finde nogle! Jeg er stor Olsen Banden fan i al almindelighed, men Yvonne har bare den lækreste stil - jeg sad forleden og tænkte på, hvorfor man ik laver kjoler i den slags snit mere...og det gør man jo så alligevel kan jeg nu se:-)

1000 tak fordi du delte med os...er kun ked af at der ik er en webshop - der er skisme langt fra Randers:-)

Kh. Malene

Anna Svenning sagde ...

Ja, jeg har det lige som Malene - hvorfor er der ingen webshop??

KH
Anna

Anonym sagde ...

Den dejlige Rikke har en Amio butik istedet, og har også en stand på forårsmesssen i Odense.... så kan I alligevel se hendes fine ting!
Hun er meget dygtig :-)

Kh hilsen mødregruppe- og kreaveninden Christina

Loppedilla sagde ...

Den butikket hadde fått en ny kunde dersom den hadde vært i Norge og litt nærme hjemmet mitt !
Ha en super kveld!

Anonym sagde ...

Kan også oplyse, til de af jer der ikke lige kommer til KBH, at hun sælger sine børnekjoler og solhatte i "Yvonne-stil" i Blokhus. Butikken hedder "Karla & Kristoffer" - Torvet 15.....åben hverdag 12-16.30 og weekend 10-17.... påskeugen åben hver dag fra 10-18 ca.
Kh fru Wittrup

davids engle sagde ...

Ja det er nogle helt fantastiske ting hun laver. Jeg er vild med alle de fine farver. Kunne virkelig godt tænke mig sådan en Yvonne-kjole til sommer - fik et par lilla blomsterøreringe - netop med navnet Yvonne - i julegave fra Karlas Forbindelse:-))

kekava sagde ...

Førstegangsmødre! Vind et gavekort på 1000 kroner hos BabySam!!!

Undskyld at jeg sådan braser ind på websitet her, men håber på, at kunne nå kontakt til så mange føstegangsmødre som muligt, for at høre om der er nogle som gerne vil være med i konkurrencen om at vinde et gavekort på 1000 kroner hos BabySam? Jeg forklarer lige...

Jeg er en gravid studerende, som er ved at færdiggøre mit cand.merc studie på Aalborg Universitet. I min afsluttende opgave skriver jeg om beslutningsprocessen for forbrugere som står overfor mange valgmuligheder. Og det er jo en situation vi gravide/nye forældre sagtens kan genkende, fra vores mange køb af baby produkter. ;0)

Hvis man som førstegangsforædre har stået overfor at købe jeres første barnevogn indenfor de seneste 18 måneder, håber jeg på, at I venligst vil afsæt ca. 10 minutter af jeres travle hverdag til at svar på mit on-line spørgeskema. Alle deltager, som efterlader en emailadresse, kan være med i konkurrencen om et gavekort på kr. 1.000,- hos BabySam. (Undersøgelsen har intet med BabySam at gøre. Jeg syntes bare, at evt deltager skulle få mulighed for, at få noget tilbage for deres tid.) Deltagelse skal ske inden den 31 august, og kun én besvarelse per husstand er tilladt. Adgang til spørgeskemaet kan findes ved følgende link:


https://www.surveymonkey.com/s/customer_decision

Hvis I kender andre førstegangsforældre, som har købt en ny barnevogn indenfor de sidste 18 måneder, må I meget gerne sige det videre! ;0) Jeg vil så gerne kunne få besvarelser nok til at kunne få statistisk grundlag for min undersøgelse (og endelig blive færdig med min uddannelse før min lille pige kommer til verden til november.)

Håber I har tid og lyst til at hjælpe!


På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen, Kelly