lørdag den 5. marts 2011

Haulrig, Et Ugleunivers

På Rosenvængets Alle 23 Kld. fandt jeg før jul en fantastisk lille butik med en fantastisk kvinde bag.

Haulrig Design

Kvinden og designeren bag er Lena Haulrig Lorenzen.

Udover at være håndarbejdsmæssig knald dygtig har Lena også et helt særligt drive!

Lena er født døv, hvorfor al kommunikation med hende er via mail, blok/blyant eller tolk, gennem de måneder vi nu har haft kontakt er det blevet klar for mig hvor meget "man går glip" af og hvor ekstra omstændigt og svært  det må være at networke og starte en forretning op ,for man hører jo ikke lige det sidste nye så let som en hørende og skrive gør man heller ikke på samme niveau så en blog??.

Alligevel har hun gjort det!!

Butikken åbnede i Oktober 2010 her får i et lille kig ind :-)


Her er UGLER i lange, som brocher, nøhleringe, sengetøj, puder....altsammen lavet i hånden og af virkelig super fin kvalitet ingen skævheder her ;-)


Butikken er også krydret med en del andet fint til hjemmet og min yndlings posete fra Pukka !


Lena har også enkelte små og store møbler der er blevet frisket op, ex denne fine kommode her.


Og her lige nogle af de mange uglepuder, så faktisk en af hendes Coralfarvede puder i boligmagasinet forleden dagud af en sofa med alt muligt sprang den alligevel lige i øjet på mig.


Den velkendte Ikea skammel har fået en skøn overhaling faktisk kan man ønske særlige farver og tapeter!


Det rosa Karlekammer skab med den skæve fugl er jeg lidt tosset med ;-)


Lidt barndomsminder!!! Sætterkasse med det runde spejl, kan du mindes den?? Nå men dem kan man altså også få special lavet med egne farve og tapetønsker, hmmm min datter fylder 8 i maj såååå.


Er man ikke til ugler er her altså også rigtig mange andre skønne ting.


Nøgleringen med ugle har jeg selv, som de Harry Potter fans vi er fungerer den som postkassenøgleholder...selvfølgelig!


Har du fået ugle trang så kan du enten stikke hovedet ned i butikken, Rosenvængets Alle 23 kld. 2100 Kbh. Ø  eller du kan simpelthen maile Lena på :  lena@lorentzen.tv   så sender hun gerne ud i hele landet ;-)
Sidst men ikke mindst, så jeg  at Retro Villa forhandler Haulrig Design.

Jeg søger med lys og lygte efter et tegnsprogskursus for jeg vil rigtig gerne kunne kommunikere meget mere med Lena og glæder mig vildt over at hun har meget mere på vej.

Nyd Dagen

KH

13 kommentarer:

Line - paddehatten.blogspot.com sagde ...

Sikke nogle skønne ugleting - især postkassenøgleholderen er en super ide :)

Og sikke et gåpåmod Lena må have, sådan at starte sin egen butik op.

Diktesoph sagde ...

Jeg har altid været en frø-pige, men jeg synes altså at de her ugler er fantastisk søde! Wauw! Må tage et kig forbi en dag jeg er i hovedstaden.
Tak for tippet! :)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Skøn butik du viser fra for den kreative dame. Super fine ting.
Og så må jeg lige give dig en cadeaux for dit drive og deltagelse. Nu vil du lære tegnsprog, så du kan kommunikerer med Lena, hvor fedt!!

stine:)

Rannvá Dávadóttir sagde ...

Super skøn butik! Den skal jeg helt sikkert forbi og besøge snart! :)

by myr sagde ...

Det var dog en helt igennem FANTASTISK butik....nuuuui den gad jeg godt besøge - det er lige netop sådan en butik man drømmer om at man selv havde:-)

Tak for et godt indlæg med skønne billeder:-)

Kh. MAlene

Marianne sagde ...

hold da op nogle lækre billeder og sager....
super sejt af Lena selv om kommunikationen ikke er så let.... - smadder go' idé med et tegnsporogskursus :)
kh♥

Mette Helena Rasmussen sagde ...

Jeg har lånt 3 af dine billeder til mit blogindlæg om Haulrig Design på Boligliv.dk. Der er naturligvis link til din blog. Håber, det er ok. Kh Mette Helena, Retro Villa.

tusindfryd sagde ...

Kære Medbloggere

Dejligt med jeres positive respons !

Gerne må i låne billeder ;-)

KH

Bettina Holst sagde ...

Guuud hvor er jeg glad for at se, at hun nu har gjort drømmen til virkelighed. Jeg har selv haft en livsstilsbutik på Frederiksberg og en dag kom Lene ind til mig og spurgte om jeg ville sælge hendes uglebrocher for hende. Og dét ville jeg gerne :-)

Jeg har ikke haft kontakt med hende siden jeg lukkede i september. Hvor ér det bare godt gået. Ønsker hende al det bedste.

Loppedilla sagde ...

Så fine bilder! Jeg har åsså fuglen på veggen min:) Uglene og boksene var veldig veldig søte. Dukkene var veldig populære på markeder i Shanghai så jeg..fine!

Karin sagde ...

Mon ikke du kan prøve at spørge Kastelsvejens skole Kbh. om de kan fortælle dig noget om hvor du kan få tegnssprogskursus.Nogle aftenskoler afholder også kursus. Der findes nogle net-tegnsporgsordbøger, hvor man kan søge på specifike ord fx www.nettegnsprog.dk.Det hjælper da lidt. Arbejder selv på en skole/institution med hørehæmmede børn og unge.

Hæklemama sagde ...

Vil lige supplere Karin med et par netsider. www.tegnsprog.dk og www.streetsigners.dk. De kan selvfølgelig ikke erstatte tegnsprogsundervisning, men kan lære dig tegn til en basal dagligdags kommunikation. Streetsigners informerer også om døve og selve tegnsprogets opbygning.
Fedt, at du har lyst til at lære tegnsprog. Det er nemlig et fantastisk sprog! :-)

Billy Hankat sagde ...

Hvor er det bare en fin biks, hun har banket ned der:-) Der vil jeg helt sikkert gerne hen. Kh K