torsdag den 31. marts 2011

Bims

Bims, er vist det jeg er ved at blive....

De sidste par uger har jeg grublet over hvordan man mon hækler en stjerne ?

Jeg har søgt højt og lavt, tænkt og tænkt....

Problemet er at JEG har en hel klar ide om hvordan den stjerne SKAL se ud...

Min familie kan en sang om at jeg ved hvordan jeg vil have det og ikke såddan lige hælmer!

Såddan her ser den ud på papiret..


I går havde jeg så vovet mig i kast med den.....hold op en stormfuld rejse...

Nå men et af de første forsøg blev den pinke her, lidt skæv, takkerne lidt for runde , for lille og ja et klokkeklart Dur Ikke !!


Karen henviste mig til hendes JULESTJERNE  og i formen er den faktisk som jeg havde tænkt MEN jeg havde vist ikke tålmodigheden med mig...

Nå men i et misk mask af tanker, forsøg, googling af halv uforståelige engelske opskrifter irriterende hurtige Youtube fremvisninger og en hel bunke opskrifter på "forkerte" stjerner er jeg nået frem til denne her.


Hmmm takkerne er måske ikke lange nok? Ligner det  mon lidt for meget en blomst? Eller ser du mon en stjerne? Målene passer så så langt så godt  !!

Planen var at lave noget drenget med en hel bunke af stjerner, for det er der egentlig alt for lidt af! Altså noget drenget.

MEN inden du siger DIY må jeg lige sige at der er uendelig laaaangt fra mit forsøg her til en DIY for udover at jeg har brugt en cirkel og nogle garanteret uautoriserede stangmasker har jeg absolut helt og aldeles ingen hækelsk ide om hvad det egentlig er jeg har lavet her....

Men jeg arbejder på det, jeg giver nemlig ikke såddan lige op!

Nyd dagen

KH

19 kommentarer:

LadyZoya sagde ...

Jeg syntes bestemt den ligner en stjerne.. Den er super flot.. :-) kanon du lige fik tålmodigheden til at holde.. :-)

Sine sagde ...

Den stjerne du er kommet frem til er virkelig flot.

Louise sagde ...

Jeg synes, det er rigtig flot og slet ikke blomsteragtig. Klart en stjerne!
Du er bare sej ;)

Lene sagde ...

godt gået. kender godt det der med ikke at ville give op. nogen kan kan man blive helt besat. lækker stjerne og glæder mig til at se hvad slut-resultatet bliver.

Kreafab sagde ...

Flot resultat, og du har fuldstændig ret i, at drengede indslag ville være en dejlig fornyelse af hæklingens univers...

Julie sagde ...

Jeg synes den er blevet fin ;0)
For et stykke tid siden søgte jeg efter en opskrift på hæklede stjerner. Jeg fandt den her http://amysodyssey.wordpress.com/2009/12/10/super-stars-amigurumi/
Dem jeg har hæklet er ca 4x4 hæklet på 2,5, så måske med dobbelt tråd med større nål. De er ihvertfald nemme og hurtige at lave.
Julie

Naninja sagde ...

Jeg faldt over en stjerne der, måske kan hjælpe dig lidt på vej.
Sender dig lige en mail med et link.

Karen Klarbæk sagde ...

Jeg lavede jo en hæklet stjerne både i lille og i juletræstop størrelse.Du finder staig opskrifterne til download HER hos Tanterne:
http://www.tantegroen.dk/images/editor/22-dec-mini_top_stjerne.pdf
Du kan jo bare stoppe inden man hækler de 2 lag stjerner sammen.
Den er ret lig din i opbygning.

tusindfryd sagde ...

Tusind tak allesammen!! Så siger vi det er en stjerne må lige have lavet flere så jeg kan få styr på og gentage hvad det er jeg gør ;-))
Tak Karen jeg har set den store stjerne den til trætoppen hos tanterne men opskriften var så lang jeg ikke lige kunne overskue det, må lige kigge på den lille ellers bliver den "bare" som den er ;-))

KH

RAV OG KRAT - nu med GIVE AWAY sagde ...

Jeg synes da, at du har lykkedes godt med dit forsøg.

Anonym sagde ...

http://foothillhomecompanion.blogspot.com/2011/02/crochet-star-pattern.html

Mette sagde ...

Hej
Faldt lige over en hæklet stjerne i det nye Boligliv på side 37. De henviser til denne hjemmeside: www.whipup.net
Super godt blad i denne uge!!
Håber at du finder ud af det:-)
Hilsen Mette

Anja sagde ...

åhh søde jeg skulle faktisk skrive til dig i en helt anden anledning (skulle "brokke" mig over at det kostede mig at du viste billeder fra nø her forleden) men men, jeg har et eller andet sted en opskrift på nogle ret fine stjerner, som ejg lige prøver at finde frem til dig i morgen.... og så skulle jeg vel egentlig snart få min mås til østerbro efter det der rive salat ;o)

tusindfryd sagde ...

Tusind tak for links!! De leder begge til de små fine stjerner. Jeg kan simpelthen ikke forstå de engelske termer og billederne er ikke trinvise nok. Og det med at hun hækler trekanten og så syr den ned på cirklen? Nå men jeg tror simpelthen at jeg slutter fred med den stjerne jeg kom frem til...håber jeg kan huske hvordan når jeg i aften får ro til at prøve igen...det ved man jo aldrig ,-)

Anja!! JA kom endelig snart til Østerbro jeg var faktisk lige ved at hive salaten ud forleden!

KH

søslerier sagde ...

Stjernefine ;) og BIMS er vist også min status idag, over fremtidsudsigter og hurtige beslutninger der skal tages... Bumbumbum...

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej Wenche

super fin stjerne du er nået frem til. Jeg blev stærkt inspireret til at prøve at lave min egen stjerne, og den kan du se på min blog, med opskrift.

Stine:)

Blomsterpigen sagde ...

Hvor er du god :) De er da rigtig fine. Men det skal nok blive endnu bedre :)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej Tusindfryd

Ja det med at læse en opskrift, kan være en helt kabale man skal få til at gå op.

De 5 lm jeg hækler lige ud i luften, danner den ene side af takken og på "tilbagevejen" prøver jeg at forme takken så den bliver bredere og bredere, ved at hækle længere og længere masker. Først en fm, så en halv stgm, en hel stgm og en dobbelt stgm.

Jeg er spændt på at se hvad du finder frem til.
god weekend Stine:)

Alice Schmidt sagde ...

Ser spændende og lovende ud. Glæder mig til en DIY :-)