søndag den 20. marts 2011

At Afstemme

Jeg må nok bare indrømme....at jeg ikke såddan "bare" tager noget stof fra skabet og går igang.

Her bruges måske endda lidt for meget tid på at tænke og afstemme ?

Og hvad mener jeg så med at afstemme...det er svært at forklare for jeg har ingen vejledning eller facitliste det er såddan set bare en fornemmelse, indeni, men jeg mærker tydeligt og straks hvornår farver og mønstre er afstemt a la Tusindfryd.



Oftest vælger jeg mine materialer online ud fra billeder jeg ikke kender kvaliteten af, så der må være noget mere end "bare" farverne der gør at jeg vælger et stykke stof.


Nogle gange klæder umiddelbart "uskønne" stoffer hinanden så godt at de sammen bliver skønne.
Imens kan to skønne stykker stof sammen blive så  skønne at de virker uskønne..


Giver det mon overhovedet mening??

Hmmm vores søndag byder om lidt på koncert, min datters Spirekor skal spille og synge med Sigurd Barrett, lad os håbe at stemmer og klaver er afstemt hinanden ;-)

Nyd Dagen

KH

7 kommentarer:

Anne sagde ...

Ja det giver mening;) Jeg bruger også enormt lang tid på at afstemme farver efter hinanden! Det sidste billede er en farvekombi, der er lige mig!

Malene sagde ...

Det gir SÅ meget mening. Det er også altid det jeg bruger længst tid på...så det ikke bliver for pænt eller for uharmonisk.

Heidi sagde ...

These are beautiful fun and funky prints!! those owls and the birds!!

Kisser Laptern sagde ...

Og nogen gange tager det 2 minutter, andre gange 2 dage, før afstemningen falder i hak.

Glædelig søndag.
Kirsten

P.S.: Se evt. påskegave på min blog.

Linsens sagde ...

Det giver meget mening. Nogle ting skal ikke overlades til tilfældigheder:-)
God koncert.

Brugskunst sagde ...

Det giver absolut mening!
Lad os vide hvordan det gik til koncerten....
Trine

Grith sagde ...

Ja, det giver fuld mening - jeg gør præcist det samme.

To stoffer man ikke lige synes passer sammen når man ser dem hver for sig de får pludselig et liv når man ser dem sammen.