fredag den 4. februar 2011

Ugen I Farver

Nu hvor jeg nærmer mig weekenden kan jeg se tilbage på en uge jeg har haft lidt svær at holde styr på...

Børn ligger sig jo syge når det lige passer dem, uforudsete "sager" er der nok af og ja de planlagte også :-)

Nå men så er det jeg tænker at noget af den bare væg i køkkenet må kunne bruges til at få lidt mere orden i ugerne her!
Klistermærkerne her skal jeg på en eller anden måde have sat op så de kan udgøre en "uge tavle", hvor hele familiens " aftaler" kan stå og være synlige og samlet :-)

Tænker jeg skal have fat i en bøtte tavlelak? Virker det ok?

Eller have en stor blok papir hængende nedenunder?

Gode forslag modtages med kyshånd ;-)

God weekend

KH

7 kommentarer:

Mia sagde ...

Hvor er de skønne de mærker! Og ja tavlelak virker så godt! Vi har en kæmpe tavle i køkkenet. Lakeret to gange - så giver det et fint look!

Har sendt dig en mail :-)

Smil fra Mia

FruHansen sagde ...

Hvor har du fundet de skønne ugedags mærkater? De er skønne.. Vi har en stor whiteboard (kasseret fra en skole) i bryggerset med dagene skrevet i siden (det var her jeg pludselig ser muligheden for at klistre mærkater som disse)... og så har vi en kolonne for os hver i fam.. det virker super.. og placeringen lige der hvor man er på vej ud af døren, gør for os at biblioteksbøger, svømmetøj osv. let huskes..
For ih der er mange ting at huske..

Hov, det blev ikke til meget svar på din forespørgsel ifht, tavlelak, det har jeg desværre ikke erfaring med...

også god weekend til dig:) Kh. Mette

[Spitzenklasse] sagde ...

Vi har også en whiteboardtavle i køkkenet, hvor jeg med permanent marker har skrevet ugedagene og faste ting/aftaler, der går igen uge for uge ( det kan jo altid fjernes igen med sprit) og så skriver jeg de ikke-faste ting med whiteboardmarker.

Men jeg havde en hel væg som barn malet med tavlelak og det var et hit. Et tip i den forbindelse er, at sætte en lille liste forneden til at opsamle kridtstøv og have kridt liggende i.

Mette Kathrine sagde ...

jeg har lige købt en tavle i IKEA, som skal males og sættes i stand. den kostede kun 119 kr. Den kunne evt. bruges. Se nogle gode eksempler her:

http://signeherheim.blogspot.com/

http://lillmi-interior.blogspot.com/2010/07/tavle-pa-kjkkenet.html

Mette

Krudtuglens mor sagde ...

Hej søde.

Vi har malet den ene skabs-sidevæg med 3 gange magnetlak og så 2 gange tavlelak i turkis. Man kan få tavlelak i alle mulige farver i Colorama :)

Vi er super glade for vores væg... Hvor er de fine klistermærker fra? Mangler også styr på ugens dage her :)

By MARIANNE sagde ...

Ingen gode ideer fra mig, men jeg glæder mig meget til at følge projektet.
Klem MARIANNE

Mette sagde ...

Jeg kan også sige god for tavlelakken. Vi har malet et par "felter" i en gammel hvid dør.