mandag den 21. februar 2011

RedeByggeri Og 1:12 Loppemarked


Mon redebyggeri er koblet til X kromosomet?

Min 7 årrige datter har tilbragt det meste af vinterferien med at indrette dukkehus, moderen havde en længere 1:12 periode i barndommen, så forrådet var ret omfattende ;-)



Lidt afslappet stemning i stuen med grammofon, kakkelovn og symaskine...selvfølgelig !


Badeværelse med vandvarmer og lille broderet tæppe.


I køkkenet står et "stort" støbejernskomfur som der kan sættes små special stearinlys i så der både kommer lys og varme i huset.


Men som så ofte står man efter en indflytning med en del  tilovers... SÅ må man jo holde et lille loppemarked ;-)

Står du , din datter eller i begge to og er ved at indrette nyt hjem?? Så kan i måske finde lidt møbler og nips lige her ;-))
Ved evt. interesse mail gerne til dukkemagersken@yahoo.dk  DUKKEHUS


Bord og stole. lidt maling og nyt betræk?


Lækker gammeldags symaskine bord i støbejern fra Bodo Henning.


"ægte" tæpper.


Blandet nips


Telefon og værktøjskasse til manden i huset ;-)


Køkken nips


Mere nips....


Og selvfølgelig en familie, alle med porcelænsansigter.

Har du eller har du haft en 1:12 periode?

KH

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

hold da op en flot samling af meget små og meget fine ting :)
kh♥

Anonym sagde ...

Hejsan
Jeg fand din blogg precis og jeg synes den er dejlig.
Jeg har selv lavet en massa ting till dukkehus, jeg köbte aldrig något.Jg sydde tepper,puder.lavade stolar,bord.sofa,reoler.komfur osv. Alt i skala 12.
Kender du nån marknad i Kobenhavn, der man salge hjemlavade forskillige ting ?
Til sist unskuld min dansk.Jeg bor på den svenske sidan om sundet men arbejder i Kobenhavn.

tusindfryd sagde ...

Kære Hejsan ;-)

Ja at lave ting til dukkehuset er en hel passion pludselig bliver hver en perle til en parfumeflaske og hver en dim til noget andet ;-))
Jeg kender desværre ikke lige nogle markeder i Kbh. MEN de findes helt sikkert!! Hold øje med julemarkeder?
Håber du finder nogen.

KH

Uddabella sagde ...

Vidunderligt! Vi har lige sat vores dukkehus i kælderen, men dine billeder vækker lysten til at det bliver hentet op igen!
Tak for inspiration & god leg

Xo Ein Ding sagde ...

Hvis du skulle have nogle gamle Lundby dele 1:18 kunne jeg godt tænkes at være interesseret, så sig endelig til :)

Bournonville sagde ...

Jeg tror min dukkehus periode så småt er begyndt :)