søndag den 20. februar 2011

Nye Materialer



Jeg har længe gået og ledt efter et andet materiale end papir at snible i og faldt og dette her...

Refleksplastik.

Det er holografisk glitrende og er såddan lidt som en palsticlomme bare langt kraftigere.



Men , altså farverne kommer slet ikke til deres ret på billedet de er meget kraftigere og lysende og ja der er også neon farver iblandt ;-)

Med en hobbykniv har jeg skåret lige store stykker ud i alle farver.


Derefter har jeg "syet" dem lidt tilfældigt, både i farve og hvor jeg har syet igennem, på en ultratynd fiskesnor.


For hver snib har jeg slået en lille knude på snøren.


Dette gør at de "dingler" lidt der på snoren og er i evig bevægelse.


Når sollyset rammer dem glimter de ganske sagte ,ikke såddan disco, bare lige et glimt eller to ;-)


For at give det hele tyngde har jeg sat en neonpink prisme i enden, ret flot når lyset stryger gennem den.

Hele herligheden har jeg hængt op i vinduet i entreen, så den ikke bliver for kedelig med alle de vintersko og jakker ;-)


Hologram materialet er fra  CC HOBBYden neonpinke prisme er et vintage fund men hvis du følger med kommer der snart goodiebags til jer med nogle af alle de "fund" jeg har samlet sammen ;-)

Nyd Dagen

KH

5 kommentarer:

By MARIANNE sagde ...

Det er jo en kanon flot ide du har fået der.
Klem MARIANNE

Camilla sagde ...

Hvor er de fine. Tænker om ikke også man kan lave den som prismer hele vejen ( lidt a´la juletræer der er sat sammen ved at klippe halvt i gennem).

Losarinas mor sagde ...

Den er hjertebankende skøn !
er det noget du laver med salg for øje..Jeg ville nemlig gerne forære min YngsteDatter en sådan- hun vil juble af fryd- hvis jeg kender hende ret :-)

Mette sagde ...

Nej, hvor er det dog det ultimativt skønneste materiale jeg længe har set. Øv at man bor helt herovre i det mørke Jylland, hvor der er langt til adgang til sådanne goodies.

Vær i øvrigt velkommen til at kigge forbi min blog også - der er fødselsdagsgiveaway.

Kh. Lillelyn/Mette

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Dejlig ide, når man trænger til lidt farve i grå Februar. Og sikken et skønt materile du har fundet.

stine:)