lørdag den 19. februar 2011

Haven På Anden


Når man bor på anden, uden altan og med kolonihave priser der giver grå fingre, må man jo prøve at få lidt have i vindueskarmene.

De fleste indendørsplanter jeg kender til er lidt kedelige, bedstemoragtige eller "bare" grønne men jeg ELSKER blomster så jeg er ved at prøve mig frem med forskellige blomster.

Stod læææænge i går og sukkede over en lavendelfarvet syrenbusk og overvejede om den da ikke kunne overleve i vores stue...



Mere realistisk endte jeg dog med et par små tulipaner på løg, jeg har ganske enkelt fjernet alt jord og klippet rødderne af for derefter at sætte løgene ned i nogen af de mange hyacintglas jeg gennem årene har fået samlet.

Tulipanerne klarer sig fint med den væske der er i løgene, og så kan de jo genbruges ;-)


På børneværeslet er det blevet til nogen mere hårdfør... og meget forplantningsvillig plante, for at give den bare et lille pift af farve har den fået en Pink tallerken fra Rice som underskål.


        Den sarte Hortensia er mit smertensbarn...ak ve om jeg bare lidt glemmer at give den vand!!


                       I soveværelset har jeg sat en duft geranie, den afgiver en ganske sart og fint duft.


                                   Og med jævne mellemrum sætter den disse fine sarte blomster.


                Imellem de mange forsatsvinduer i lejligheden  har jeg sat hyacintglas af den "smalle" type.

                              Hyacinterne står helt fantastisk her i kulden, vokser ikke for hurtigt.


     I mit meget beskidte køkkenvindue står endnu et par tulipanløg klar til at folde deres blomster ud.


                                                        Vintersollyset er helt særligt.


Bringer du haven ind?

Nyd Dagen

KH

8 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Hvor er det smukt og fyldt med inspiration.

By MARIANNE sagde ...

Du har grønne fingre. Jeg bliver helt misundelig. Jeg kan ikke få noget til at gro. Derfor bruger jeg uendelig mange penge på blomster.
Klem MARIANNE

Mia sagde ...

hej Wenche
Skønne billeder. Hvor køber du hyacintløg..kan kun finde dem med jord, ville så gerne prøve at fremdrive dem selv, men kan ikke finde dem nogensteder?
KH Mia

popetotrora sagde ...

Härliga, härliga blombilder! Gillar verkligen de översta med en enkel lök i varje vas. :-)

tusindfyd sagde ...

Kære Mia

Det kan jeg heller ikke ;-)) Så det er SNYD jeg har blot vasket jorden af.
Men jeg er ret sikker på at de må kunne findes på nettet??
KH W

reSIRIkulert sagde ...

Det er fint å bringe blomstene inn. Selv har jeg blandt annet orkidèer i mitt kjøkkenvindu, og nå synes jeg tulipaner og primula er nydelige. Marmorlanterne er en villig plante også :)

Heidi sagde ...

Wow you do have a green thumb I tend to kill everything....Love your containers!

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Altid, og har det på sammen måde som dig at jeg føler mig lidt farmor agtig med alle de potter og underskåle.
Men jeg ÆÆÆÆlllsker blomster og andet grønt og sidder i disse måndeder og krydser finger for at der bliver et flertal i foreningen om at vi skal have altaner. Suk hvor ville det være helt fantastisk.

God aften Stine:)