fredag den 25. februar 2011

Egentlig Smart

På en af mine mange gåture har jeg fundet disse nøgler..

Der er  ikke noget så besværligt som at miste sine nøgler ( og sin pung)

En ting er jo at man umiddelbart ikke kan komme hjem, men at genskabe dem...

Nøglebundtet her har dog et lille smart skilt med et nummer så nu skal jeg bare smide dem i postkassen så kommer de automatisk på hittegodskontoret og derfra videre til ejeren ;-)



Ejeren bor med stor sandsynlighed lige om hjørnet meeen det ville vist være som at finde en nål i en høstak!


Det bliver spændende at se hvad jeg ellers når at finde på mine ture rudt i byen ;-) Har netop fået hængt et kort over København op ved spisebordet i køkkenet så vi alle kan orientere os i vores nye by.

God Weekend

KH

10 kommentarer:

Grith sagde ...

Det er smart, sådan et havde jeg også engang.

Og rigtig god idé med kortet.

Hilsen Grith

Maja sagde ...

Fedt kort!
Vi har også kort over vores lokalområde hængende. Ungerne elsker at studere kortet for hvor de forskellige steder er... ☺
... og så har det reddet mere end en aften for uendelige diskussioner, at man lige kan gå hen på kortet og tjekke afstande og nemmeste veje he he

Julia Hausfrau sagde ...

Det er en rigtig god idé med det kort der. Det syntes børnene sikkert er sjovt!

Og smart med den nøgledims der, hvordan mon man får fat i sådan en?

Heidi Nielsen sagde ...

Du har ret - det er et smart skilt. Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvor og hvordan man får fat i sådan et.
Hjemme ved os har den ældste af drengene et verdenskort hængende på sit værelse. Det bliver flittigt brugt. Jeg fandt det på et tidspunkt i Netto til under 100 kroner.

tusindfryd sagde ...

Altså nøgleskiltet er fra Keyback Nøglesikring google det så kommer der en adresse og et tlf. nr så kan man måske bestille det der?

Kortet hitter helt klart hos ungerne de elsker at sidde med deres små fedtede fingre og søge rundt på det ;-)) selv har jeg bare fået overblik over byen OG fundet ud af at visse steder slet ikke er så langt væk som jeg troede ;-)

KH

Hos Menanne sagde ...

Jeg har fået mine nøgler retur, for jeg har nemlig også keyback. Genialt....

Fies notiser sagde ...

Sånn skal nok jeg også ha på mine nøkler... Så fint forresten med bykart på veggen, så er man orientert, eller kan bli :-) Ha en fin dag!

Anja sagde ...

smart med det der kort, sådanne et kunne jeg også godt bruge ind imellem, selvom jeg har boet her i kbh i mange år kan jeg nemlig stadig fare vild på ingen tid.

Annette sagde ...

Tak for idéen - jeg tror da også, vi skal have et bykort hængt op, selv om vores by ikke er så stor...

Anne Thompson sagde ...

Det skilt har jeg ikke set siden jeg var barn. Min bror og jeg fik et hver af vores forældre til vores cykel nøgler :-) Jeg håber, systemet stadig virker!