mandag den 24. januar 2011

To Meter Farveroulade


Ja det er hvad jeg kommer til at tænke på når jeg står med mit nye tæppe i hænderne !

Startede i efterårsferien, afbrudt af december meeen nu er det altså færdigt :-)




                             Tæppet blev 2,3 meter langt og 1.5 meter bredt og vejer 1055 gram ;-)))



                                         
                                              Jeg har mikset med et hav af klare farver i ren uld!!

 Kauni garn er min helt klare favorit her, super farver, top kvalitet og laaaang løbelængde= god pris!


Jeg vælger farverne forud, dykker altså ikke "bare" ned i kurven efter et nøgle men må sige at jeg havde meget svært ved ikke hele tiden at gribe efter den neonpinke, den skrig lime, skrig orange og top turkise :-)


Hvor mange timer det tager...er der ingen grund til at snakke om, for uanset hvad så er det så simpelt og skønt at sidde med at det er ren wellness for hovedet, alle tanker bliver hæklet med ind, der skal ikke tælles, tages ud osv, det kører bare og den ene stribe tager den anden ;-)


Jeg har jo lavet to tæpper før og lige nu pryder de faktisk i sofaerne, har viklet dem om siddehynderne ,der virkelig ikke var for pæne længere... ( sofaen er over 40 år gammel ) og nu ser de bare top skønne ud ;-)



Har du mon fået lyst til at lave 2 meter farveroulade??

Vejledning til tæppet har jeg lavet lige HER

Hækling kan virkelig anbefales!

God dag

KH

47 kommentarer:

Uglemor sagde ...

Skøn roulade! Jeg er sikker på den kommer til at gøre lykke.
Overvejer virkelig om en roulade skal være årets sommerferieprojekt.

Anne sagde ...

Hvor er det bare blevet lækkert!!!

Karina sagde ...

Hvor er det bare flot!

Betina sagde ...

Hvor er det dog bare helt fantastisk flot. Man skulle være et skarn hvis man ikke blev i godt humør af at svøbe sig i det. Og ihh hvor det bare er sommerligt. Flot flot arbejde.

Camsen sagde ...

Gud, hvor er det skønt!!

line.dalgaarden sagde ...

Lækkert tæppe!
Hvad har du hæklet rundt i kanten? Fastmasker?
Da jeg hæklede mit babytæppe til den yngste, lavede jeg et mønster af stangmasker - det blev også fint (men jeg har svært ved at gennemskue, hvad du har gjort her?)
Hej fra Line

Belladotte sagde ...

meget flot og fede farver ,med jeg hækler ikke :)

Loppe-shoppe sagde ...

Hvor er det bare smukt!

Betty sagde ...

Lige mig, med de farver....nøj....hvor bliver jeg glad....flot arbejde!

House of Hesselberg sagde ...

Hvor er det smukt :)

SiriR sagde ...

Wow, hvor er det bare flot!!
Og sikkert dejlig og varmt:)

Trillemus sagde ...

Hvor er det flot og jo- sådan et kunne jeg også godt bruge. Men jeg ville aldrig blive færdig med sådan et stort projekt. Virkelig flot .....

Kh Mette

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Fantastiske farver og jeg har bare lyst til at trykke BESTIL, men, men der er så mange projekter der står i kø.
Det frister nu meget, lyse og lækre farver - det er lige det vi trænger til NU! Hm....

Mitt skip er lastet med... sagde ...

HERLIG teppe! En skikkelig energibombe:)

Marit

Malene sagde ...

Wauw...magen til hurtig-hækler skal man da lede længe efter. Virkelig skønne farver du har valgt.

søslerier sagde ...

Kom an forår...så er der farver for alle pengene!!!
Hos os er Holly blevet svøbt i pink... se selv: http://soslerier.blogspot.com/2011/01/der-leges.html
kh R ;)

owlicioussisters sagde ...

Gik for læænge siden igang med et af disse tæpper efter din vejledning, meeen det er nu gået lidt i stå, da der bliver ved med at komme alle mulige andre kreaprojekter i vejen ;) Men som du også skriver er det dejligt at hive frem en gang imelllem når man bare trænger til at tømme hovedet og ikke skal tælle, tage ind og ud osv.
Glæder mig til mit også bliver færdigt og kan ligge og pynte på sofaen ;)
Julie

ReVinyl sagde ...

Hurra og gratulerer! For et flott deppe i nydelige farger! :)

Hellohello baby sagde ...

Så nydelig! Jeg har som sagt startet på ett lignende selv etter å ha blitt inspirert av ditt forrige teppe. Men jeg lager nok ikke 2 m med det første. Det får holde med et babyteppe først :)

helt helt nydelige farger du har plukket ut!

tusindfyd sagde ...

Hvor er i SKØNNE!! Ja lad farverne danse!!

Jeg har ikke hæklet rundt i kanten blot været meget omhyggelig med hæftningen så kanterne rundt bliver pæne ;-)

Og hvis du ikke mener du kan hækle er tæppet et super start projekt måske dog i baby størelse ;-) Men tjek vejledningen det er virkelig lige ud af landevejen ;-)

Tusind tak for alle jeres sprudlende kommentarer og rigtig god fornøjelse med hæklingen!!

KH

ohhhappy sagde ...

Hvor er det fint! Jeg er også i gang med et "granyy stripes" tæppe og for en hækle-nybegynder som mig går det ikke så hurtigt. Men som du siger, er det meget meditativt...

Clemme/Trine sagde ...

Det er intet mindre end fantastisk, jeg er imponeret over, at du har orket at lave det så stort. Jeg holdt mig til et i børnestørrelse :)

morslille sagde ...

Jamen jøsses hvor er det flot!!!! Du burde lave tæppe kits for du er så super god til at vælge farver. Kommer dette også på udstilling hos tanterne, så man kan røre ved det?
Hvilken slags garn har du brugt ud over Kauni og hvilken størrelse hæklenål? Jeg tror altså jeg må igang med et tæppe, kan bare ikke helt bestemme om det skal være uld eller bomuld.
Hilsen Charlotte

Heidi / I'm with Leia sagde ...

Fantastisk tæppe! Du er dygtig - tæppe er på min (lange) liste over projekter jeg skal gøre :) Tak for at du viser det frem :)

Tiina sagde ...

I love this!!! Great colors ;D

Anne sagde ...

Jeg startede med mit i sommers og det er endnu kun knap 50 cm.... Så jeg bøjer mig i støvet over dit arbejde, Wenche:)

Tiina sagde ...

How soft is this yarn?

katrine sagde ...

Hvor er det dog bare SMUKT!!!skønne farver.

Jane sagde ...

Nøjj hvor er det flot. Fantastiske farver du har valgt...lige til at blive glad i låget af :-)

Fluesvampen sagde ...

Hvor er det blevet smukt!

bekkibjarnoll sagde ...

FRESHT!

tusindfyd sagde ...

Prøver lige om jeg kan svare på jeres fine spørgsmål ;-)
Altså jeg har hæklet på nål nr. 3 primært Kauni men ellers andre garner i ca samme tykkelse ca pind 3 ;-)
Jeg har KUN brugt uldgarner og derfor er tæppet super let og varmt! I bomuld vejer det ca det dobbelte.
The yarn is totally soft, not superwash, not like alpacca, but it is nice and soft :-)
Oh ja Tanterne har fået lov at låne det for jeg ved at der er mange der gerne vil røre ;-))

KH

Karina sagde ...

Skæppeskøn roulade du har flikket sammen. Wow nogen fantastiske farver!
Jeg skal simpelthen have lært at hækle "rigtigt" i år!
Det ville være skønt at hækle sådan et tæppe...

KH

Kreativista i Boligrum sagde ...

WOW SÅ SMUKT :-)

Eva sagde ...

Det er MEGA MEGA flot:)

Almas mormor sagde ...

FANTASTISK flot!

Skumkat sagde ...

Godt nok fint det tæppe. Men det må have krævet noget tålmodighed. Det ville jeg aldrig selv have tålmodighed til. Jeg er imponeret

Marianne sagde ...

heeeelt vildt flot...
får virkelig lyst til at gå i gang :9
kh♥

Jane sagde ...

Super flot, er ikke så lidt misundelig.......;O)

By MARIANNE sagde ...

Flot, flot, flooooooot
Klem MARIANNE

Fru Larsen sagde ...

Vildt misundelig...

Kirsten sagde ...

Eeejj - så smukke farver. Det må lyse hele stuen op, kan jeg forestille mig...

AbluMoo sagde ...

Fantastisk teppe! Og så i de herligste farger som tenkes kan. :)

Lene, TingOgTanker sagde ...

Fantastisk flot tæppe du har lavet!
Sjovt nok, har jeg idag skrevet om det tæppe jeg er gået i gang med, det er også de der granny strips. Det er dejlig afslappende at sidde med, men jeg må lige omkring en massør imorgen, og have skuldrene løsnet, og så ellers finder mig en bedre stol at sidde i, når jeg hækler. Det tager jo noget til at hækle sådan et tæppe.
Lene

FruHansen sagde ...

Tusind tak for inspiration.. Jeg blev vildt inspireret over din 2 meter farve roulade og måtte bare prøve.. Jeg sprang straks ud i projektet med nogle rester.. og din DIY er bare skøn, lige til at gå til.. Jeg er helt høj - det er lige et projekt for mig lige nu.. og så kan det udføres som hækle novice.. Tak for inspiration, billeder, DIY.. jeg har linket til dit indlæg og DIY i dag på min blog da jeg bare måtte tage et billede i formiddags, af starten på dette længerevarende projekt.. Jeg er solgt:)
..og tak for en skøn blog som jeg følger ofte - tror ikke jeg har kommenteret herinde før.. men jeg inspireres og glædes over din blog - tak fordi du deler..
Kh. Mette

Beppe sagde ...

Så utrolig fint teppe du har laget :) Minner meg om ett jeg har arvet etter min kjære bestemor for mange år siden. Elsker fargekombinasjonene dine, og fikk nesten lyst å ta frem heklenåla selv :) Klem

Irene sagde ...

Det er den lækreste roulade jeg til dato har set. Hvor er det flot.

Kh. Irene