mandag den 17. januar 2011

RiveSalat


Beklager ,men nej det er ikke lige løsningen på middagen til i aften....


Synes bare at de mange "afriv" fra weekendens retrostofpakkeproduktion (øj et langt ord) gør sig utrolig godt med de mange smukke farver og rå kanter , så jeg fik lige lyst til at arrangere dem i vores salatskål og dele glæden med jer ;-)

Som den "bedstemor" jeg egentlig er vil jeg da også lige høre om der sikker en nørkle sjæl derude og laver noget helt fantastisk med såddane "afriv" ?? Ex hækler kludetæpper?

Men altså jeg har ca 4 gange så meget salet som du kan se på billedet og det er dit hvis du kan bruge det :-)



Kan i så måske hjælpe mig med en god ide til middagen i aften??? Er helt mandags blank der :-)

Nyd Dagen

KH

18 kommentarer:

Anja sagde ...

hvis der ikke er andre som hopper på vil jeg da gerne overtage dine afrivere

LillePil sagde ...

Også her:-)

tusindfyd sagde ...

Anja det er en aftale!! Super ellers var de røget ud. Vil du sende mig en adresse på mailen? Der er nok 2 kg så må lige se på en gang B porto ;-))

KH

Mia sagde ...

Hej Wenche
Vi skal have rester fra i går, frisk rødkål snittet fint med pomelo og en dressing af rød balsamico, olivenolie, honning, salt og peber. Tror det bliver med krebinetter til...
God mandag.
Min er endt med hjemme-hygge med begge unger, da den mindste havde lidt dårlig mave..men ellers virker hun frisk...så er det ikke så slemt med sådan en barns 1. sygedag.
KH Mia

Mia sagde ...

og nåh jo appelsinsaft skal der også i dressingen.

Anja sagde ...

super duper, add bliver senere når der er ro til det

Uglemor sagde ...

Flødekartofler og salaten er rester fra vores gæstemiddag i går og så bliver det til lammefrikadeller dertil.
Velbekommen.

Maja sagde ...

Jeg skal lave en cæsarsalat-ting med kylling og bacon og et godt brød til. Har i så mange dage spist vinterretter, så i aften skal der noget let til - så laver jeg en stor portion, som så også kan bruges til et klassearrangement i sønnens klasse i morgen.Du ved den slags med fælles buffet :o).
Lægger lige opskriften på min blog :), som jeg barslede med i weekenden.

Bournonville sagde ...

Vi køber noget frisk pasta, og til det tager vi en dåse tun og steger på panden i karry,sammen med peperfrugt og andre grønsager, blander det med pastaén og vupti 20min så er der mad, og det smager mums.

lækkert af dig at gi afrivs resterne til en der gerne bruger det.

Kh Sara

Keramikeren sagde ...

Spicy kikærtesuppe - opskriften er i det sidste BoligLiv og den var rigtig god og rigtig nem.

tusindfyd sagde ...

SUper!! Nu har jeg da lidt at vælge imellem ;-))

Tror også vi skal have en let udgave både i fordøjelse og tid ;-)

Kh

From not to hot sagde ...

Oh, det er så herlig å oppdage blogger, her måtte jeg legge meg til som følger sporenstreks. For en flott blogg du har. Setter veldig stor pris på 'heklekurset' ditt:)

ThinkingSpace sagde ...

Jeg foreslår Thaisuppe fx. Tom Kha Gai - det er altid et hit!

hosria sagde ...

Hvor er det spændende at høre, hvad I andre skal have! Mange ting, der aldrig har nået mit køkken - før nu ;)

Vi skal have gryderet efter en gammel familie-opskrift fra min mors side. Gad vide, om nogen som helst andre i verden kender dén ret?? Hmm... Måske jeg skulle slå den op på bloggen og se, om andre kender den, og hvad de i så fald kalder den! :)

Min Verden sagde ...

jeg har lavet mig en stor portion risengrød. og i morgen kan jeg lave klatkager af resterne.

Ditte Marie sagde ...

Fine stofstrimler. Tænk at du kan give dem væk. Det kribler i mine fingre, men jeg hækler også kludetæpper. Se selv:http://finkeline-finkelot.blogspot.com/2010/07/rund-pa-gulvet.html

By MARIANNE sagde ...

Jeg faldt tilfældig over din blog som jeg synes er spændende. Jeg er der for "følger" på din blog og har lavet et link til dig på min blog. Glæder mig til at følge dig.
Klem Marianne

Frk.TURKIS sagde ...

Ja, stofstrimler i flotte farver er netop det kludetæpper er lavet af (min mor laver skønne kludetæpper)
Jeg har ikke selv en væv - men bruger stofstrimler til at lave stofblomster-brocher af evt. med to forskellige strimler blandet sammen.

Ellers er storstrimler også dekorative som bånd på pakker.

Hilsen hende, der ikke smider noget ud :-)