mandag den 3. januar 2011

A Hva´?




Har du også fået "brev" fra Post Danmark i dag?


Min postkasse indholdt i al fald denne lille hyggelige efter juls hilsen...
Pr 1. April 2011 vil portoen på et helt almindeligt  dansk fladt brev på under 50 gram stige med 31%, fra 5,5 kr til 8kr!!


Post Danmarks LOGISKE forklaring herpå der skal få os alle til at tænke, nå ja men det er da klart, det gør slet ikke noget, den æder vi.. er som de skriver " Det er en stor prisstigning, men det er i høj grad resultatet af , at der i dag bliver sendt færre breve end tidligere. Med færre breve og uændret service-må prisen bliver højere"

Som et lille klistret plaster på såret får vi dog B-brevet...for sølle 50 øre ekstra kan vi få bragt brevet ud indenfor 2-3 dage efter at vi har postet det... Sååå nu skal alle fødselsdagskort og spontane hilsener virkelig planlægges med mindre vi vil klæbe hele 8 kr på ;-)


Færre breve end tidligere??

Tjaa ,altså Post Danmark jeg tror da ikke at denne nye porto fyrer op under antallet af breve vi danskere sender...??

Jeg synes det er rigtig ÆRGELIGT, for hvor jeg dog elsker de røde postbude, især når der ligger en stemplet kuvert til mig når han/hun har passeret min postkasse.

Man har vel lov at håbe det er en aprilsnar??

Ikke mere Grynt herfra ;-)

KH

13 kommentarer:

Fríða sagde ...

hm, jeg synes det er DYRT! og så kan de ikke engang passe på de breve de får, her i desember er to småpakker/store breve jeg sendte til Danmark blevet tabt. måske postbudet ville bruge garnet selv!
kh.fra Island
Frida

Camille sagde ...

det er nemlig mærkeligt. Selvfølgelig tjener de mindre, da der bliver solgt færre frimærker... men nu vil der blot blive solgt ENDNU færre frimærker!

Jeg synes nu ofte "mit" postbud er godt læsset op... så hvad der ikke er i breve er der i maxibreve (små pakker), reklamer og blade - noget der velsagtens kompenserer for det manglende frimærkesalg.

Man UNDRES!

Meilhede sagde ...

Puha, det bliver dyrt da...
8!! kroner for et brev.. Det er så hyggeligt at få et håndskrevet brev, men med de priser bliver det da færrere og færrere... Øv,..

Asli sagde ...

Jeg synes også, det er et lidt fjoget argument, at dem, som stadig sender et almindeligt brev, skal straffes for at andre ikke vælger at gøre det.
Og man kunne jo også vende det om og sige, hvis der bliver sendt mindre post, bliver der færre breve at håndtere på postcentralerne og at transportere tværs over landet. Det må da også give en besparelse for PostDanmark?
Jaja, monopolet længe leve.

Malene sagde ...

Haha...ja man har vel lov at håbe, at det blot er en aprilsnar:) Det er slet ikke til at begribe, at det skal være så dyrt. Heldigvis plejer B posten at komme hurtigt frem og er da et ok alternativ, når vi skal sende pakker rundt i landet, meen...det er da lige før man skal overveje det med julekortene en ekstra gang til næste jul....Øv! Hvor er det bare ærgerligt!

PUK sagde ...

Det er i hvert fald ikke mig, der trækker gennemsnittet ned. Jeg sender masser af håndskrevne breve, men 8 kr. for et frimærke efter 1. april - puha! Det er vildt. Ærgerligt, for der er da ikke noget bedre end personlig og håndskrevet post...

Betina sagde ...

Tja man kommer næsten til at tænke på de gode gamle Molbo historier. Jeg har altid elsket traditionen med julekort, men må indrømme at jeg allerede i år som sygdagpenge modtager var nødt til at begrænse mængden af de gode gammeldags kort med de mere moderne elektroniske. Synes simpelthen det blev for dyrt på den gammeldags måde, og endnu værre bliver det da til næste jul, ØV

Annchen sagde ...

Hold da op'!! Sikke en pris.. Det havde jeg slet ikke fanget.. Vild dyr pris for at sende et brev.. Så skal vi da ha' gang i planlægningen som du nævner..
Og ja - deres argument giver heller ingen mening for mig.. OG det gjorde da nok det sidste dødsstød for mine håndskrevne julekort..
Og note to self: Få sendt de længe ventede bryllupstakkekort afsted før 1.april;) Ellers bliver det da en endnu dyrere affære..
Kh Anne

Onkel Anne sagde ...

Enig! Men en ting, jeg glæder mig over, er at det fremover ikke er det åndsvage system med længde x højde x bredde der bestemmer porto. Det er brevets vægt. Det er da alt andet lige mere logisk!

pif paf puf sagde ...

Puha ja det er da godt nok blevet alt for dyrt. og er enig med de andre at det da ikke lige opfordre folk til at sende endnu flere breve end tidligere. Jeg sender fødselsdagsinvitationer, fødselsdagshilsner og julekort og jeg ELSKER selv at få et brev, synes det er SÅ hyggeligt. MEN vil da kraftigt overveje om det er prisen værd... desværre... Det er da lige før man skal til at lægge penge til side hver måned for at få råd til at sende julekort... ØV ØV ØV

Ulla sagde ...

Hold da helt op!! Post Danmarks priser er vanvittige. Det er billigere at sende maxibreve herfra Tyskland til Danmark end at sende dem indenfor Danmarks grænser. Det siger altså noget om hvor meget skruet i vejret deres priser er!

Meget tyndt argument at der bliver sendt færre breve, for ja - folk sender ikke så meget brevpost mere, men der bliver da sendt væsentligt flere pakker og maxibreve sådan som netshopping har udviklet sig igennem årene, og det må da alt andet lige kompensere for de manglende breve - tsk tsk tsk! Danmark trænger til nogle flere postfirmaer.

Maiken sagde ...

Enig! Prisstigningen er da på ingen måde et incitament for at sende flere breve, tværtimod. Efterhånden sender jeg også kun ting og de mest nødvendige breve netop fordi det er blevet så dyrt.

Ulla har en god pointe med at webshopping jo er blevet et stort marked, så det burde jo opveje at noget af den private post nu er digitalt?

I øvrigt, et forsinket tillykke med fødselsdagen...

hosria sagde ...

Behøver jeg sige, jeg også er en anelse utilfreds?? Altså...

Men jeg sender nu heller ikke mange breve, må jeg indrømme. Og det bliver da endnu færre nu!