tirsdag den 4. januar 2011

Frøken Esmeralda


Frøken Esmeralda !




En stor fin frøken på hele 51 cm.



                                     Og med skønne tykke fletninger. Jeg elsker tykke fletninger!


                                   Tøjet er tilpasset dukkemoderens alder og er let at tage af og på.


                                              Syet i super blødt bomuld og kjolen kan vaskes ;-)


  Den lille fugl er fra et sæt børne sengetøj ;-) Nu tjener den dog som applikation på Esmeraldas kjole.


                                      De små detaljer...rynkede bukseben indenunder kjolen :-)


                                                         Esmeralda har en søster.....

 
Det er rigtig godt at have en søster at dele hemmeligheder med og finde på sjove ting med........


                                            Det kan man faktisk få ret lang tid til at gå med......


                  Esmeraldas søster hedder Sulajma og de bor nu sammen her et sted i Danmark ;-)



                                            Måske jeg støder på dem på gaden en dag????


Det kunne være super hyggeligt!

Ønsker dig en dejlig dag.

KH

11 kommentarer:

Kristiane sagde ...

kan man købe dine dukker et sted?? -og hvad koster de??

mvh Kristiane

Fríða sagde ...

åh, hvor er de bare lækre, dine dukker! jeg bliver så glad hver gang der er nyt indlæg her, at få lov til at skue dine fine kreationer er bare guf for öjnene.
kh.fra Island
Frida

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Årh, et par søde søskende, de ser virkelig ud til at nyde hinandens selskab :)

Annchen sagde ...

Årh.. Hvor er de bare skønne!!
Det er lidt pineri med de lækre indlæg med smukke og fine dukker - kan da nærmest ikke vente til marts;)
Ha' en dejlig dag..
Kh Anne

Louise sagde ...

De er vidunderlige og sikke dejlige navne :)

Basse Bufas sagde ...

Ja jeg er enig med de andre. De er bare så skønne, dine dukker og det har jeg vist skrevet mange gange før.
MEN jeg blev da helt glad, da jeg så, at en af dine dukker hedder Sulajma. Det var mit kælenavn, da jeg var lille. Jeg har ikke hørt eller set det i mange år.
Kærligst
Tina:-)

Mette sagde ...

dine dukker er bare så super lækker, jeg har lige syet en til min datter på 43 cm
jeg er helt vild med den fine kjole med fuglen, var det muligt at kunne købe en af dig det må gerne være nået andet stof men jeg vil meget gerne have fuglen på
du kan se dukke Safie på min blog: http://ubba-mette.blogspot.com/
skriv til mig på creative.skov@hotmail.com

venlig hilsen Mette

kreativekreationer.dk sagde ...

Har du nogensinde lavet en Tusnelda ??
Det blev jeg kaldt som lille og havde faktisk glemt det indtil julen i år hvor vi spillede et børnespil i julen, hvor man skulle sige hvem man var og der opdagede jeg at jeg faktisk er en Tusnelda.
Ved ikke helt hvorfor jeg skriver det til dig udover at det nu kunne være sjovt at se hvordan du syntes, sådan en ser ud !!

tusindfyd sagde ...

De damer , lige et par svar tilbage ;-)

Kære Kristine, skriv til mig maile adressen står under kontakt ;-)

Kære Mette send mig en mail, vi må finde ud af noget med en fugl , men tøj til dukker syr jeg ikke når det ikke er dem jeg selv har lavet, tilpasser nemlig til hver enkel dukke og de
r går mange timer i det småtteriarbejde ;-)

Kære Tusnelda ;-)))
Den vil jeg gemme i baghovedet! Jeg kan godt forestille mig en Tusnelda og ved allerede ca hvordan hun ser ud ;-)

Kære x (husker ikke lige hvem) Men ja det er muligt at sy dukkerne helt i hånden hvis du ikke har en maskine, men jeg vil dog anbefale en maskine til de større dele for alt skal dobbeltsys så det bliver noget af et fingerpineri at lave ALT i håndsting ;-)

KH

Mia sagde ...

hej Wenche

Godt nytår. Hvor er de skønne de dukker. Glæder mig SÅ meget til en bog fra din hånd.
KH Mia

Mette sagde ...

hvor er det sødt af dig. min mail er creative.skov@hotmail.com er bare helt vild med den lille fugl
v.h. Mette