onsdag den 12. januar 2011

Et Nyt Hjem



Bare rolig vi flytter IKKE igen ;-)

Det er såmænd bare mit skønne strikkepindesæt her, en gave fra KAREN, som har fået nyt hjem.



Det "gamle" var vi begge enige om var såddan lige lidt for koldt og lidt for grønt....

( nu har flere spurgt, så her kommer link til Sys Fredens Netshop FANDANGO hvor du kan finde pindene, kan kun anbefale dem, elsker dem !  ;-))) )

Jeg har på bedste vis kastet mig ud i kogt uld, uldfilt, bomuldsstof og riflet satinbånd...


Det er helt sikkert lidt skævt her og der for mønster havde jeg ikke noget af... afstivningen består af pappet fra en gammel bogkuvert...


Men jeg er super glad for det og efter min mening er pindene nu bare endnu mere uimodståelige ;-)

Nu jeg nævnte flytning så gav jeg min mand et løfte da vi pakkede...fremover skulle jeg for hver ting der kom ind i vores hjem skille mig af med en anden...lad mig blot sige at jeg har en kollosal gæld på den konto ;-)

DERFOR skal jeg de næste dage rydde op i min systue OG have tyndet ud i retrostofferne især...såååå der bliver nok snart nogle retrostofpakker til salg og ja også knapper, papir og og og...det er hårdt men skal gøres.

Har du i et svagt øjeblik engang givet manden i dit liv såddan et løfte?

Nyd Dagen

KH

20 kommentarer:

mette b sagde ...

NEJ! Og det sker aldrig! Du kunne måske snyde lidt ved at smide plastemballage ud fra ris mm, når du anskaffer dig noget nyt? Det er vel en slags kompromis?
Dit nye hjem til pindene er rigtig fint og blødt ser det ud. Mine bliver opbevaret i dåser...

God dag

Kristin sagde ...

Så smukt de bor i deres nye hjem. Viste lige billedet til min storstrikkende mor. Hun er helt solgt. Er det mon købt hos tanterne?
Uha sådan et løfte du har givet manden din, ville jeg have svært ved at overholde... men mon ikke øvelse gør mester?
God dag til dig og dine

Anna Banana Butterhair sagde ...

JA! Og jeg fortryder det grusomt! Vi har fået nulvækst i køkkenet, hvilket vil sige, at jeg ikke må købe flere køkkenredskaber uden at smide noget andet ud.
Jeg gruer virkelig for den dag han mener der skal gælde det samme for mine kogebøger :S

Helga Sofie sagde ...

Fint, nyttig - hva mer kan man ønske seg av et pinneetuie?
Jeg vi også ha! Må vel lage selv, da :-)
Sysaken har jeg faktisk ryddet opp i, men pinnene - de er fortsatt en sørgelig historie. Etterpå....

Nydelige bilder du har, forresten - i tillegg til dine rett så innholdsrike innlegg. Elsker å følge med & gleder meg til fortsettelsen :-)

Losarinas mor sagde ...

ALDRIG :-)!
Men ideen er faktisk ganske fin- for hver ting ind, en ting ud..
Og hvor er det meget mere lækkert med dit eget etui.
Og nu bliver jeg helt "bekymret", for jeg havde lovet mig selv, ikke at købe stof i Januar..Men hvis du nu sælger blå stof.....

Henriette sagde ...

Det er et flot etui du har lavet til dine pinde og noget kønnere end det de var født i ☺

Louise sagde ...

Ja, det er endda længe siden :) Det gælder tøj, sko osv. her og er en skøn aftale. Jeg får aldrig "for meget" på den måde. Hvis du forstår mig ret, giver det ret til f.eks. at smide en gammel bluse ud, jeg f. eks. gider mere.
Men strikkepinde og garn gælder ikke - det er jo værktøj!
P.s. Jeg kom ret meget foran, da vi lavede nyt køkken. Alt ubrugeligt og uens røg UD!

Heidi sagde ...

I love the first one the best but they are all wonderful!!!

Tili sagde ...

Uha det var en grim aftale at falde i... Jeg kom til, da vi flyttede og jeg skulle på plads i mit nye - større - køkken, og sige at jeg havde alt for mange køkkenting! Sagde dog også at jeg ALDRIG ville citeres for det! Fint etui!

tusindfyd sagde ...

Hmmm tænkte lige at vi faktisk ikke aftalte hvad der skulle ud når nyt kom ind...han har jo også en del ting og sager ;-)))
Nej ok! Og ja det er faktisk en god aftale for jeg er typen der ellers ikke skiller mig af med noget end ikke papkasser for dem kan jeg jo da bruge til at sende i en anden gang osv....såddan noget kan ses i længden!

Kristin, pindene er fra Fandango i Århus, Sys Fredens garnbutik i Gl. Munkegade nr ?? Men hun har vist også en netshop selvom hendes garnbutik er aldeles uimodståelig og virkelig et besøg værd ;-)

KH

Tina sagde ...

Kære Fru Tusindfryd:) Hvor er det pudsigt. Jeg går lige i disse dage og pønser på at skulle lave en strikkepindemappe af en art, sikke et sammentræf. Er nu lidt lun på din gamle meget grønne. Er den helt færdig, eller kunne den skifte ejer ved et byt?;) Ellers kunne jeg mægtig godt tænke mig at se den du har syet.....kaffe?;)
Knus Tina

Mette sagde ...

Nej, jeg har ikke i et svagt øjeblik givet min mand sådan et løfte. Min mand ved, at jeg har brug for hvert et lille stykke stof... Omvendt så hjælper jeg dig gerne med oprydning ved at hjælpe dig af med lidt retro stof.

tusindfyd sagde ...

Kære Tina

Du må hjertens gerne se etuiet, men det er dog så ganske simpelt som det ligger der ;-)
Men ellers kommer du bare forbi ;-)

-uhhhh det grønne...jeg skulle jo bruge den der magnetlås....kan godt se nu at det var forkert at sætte saksen i...sorry!

Mette

Du kommer bare!

KH

Dorte sagde ...

Hej Wenche.
Har planer om et etui til mine knit pics, skønne, skønne pinde. De kommer til at bo i et etui der minder om dit. Har planer om at Wirerne skal bo i den ene side og pindene på den anden.
Jeg hjælper altså også gerne med at tynde ud i dine stoffer. Så jeg vil glæde mig til din oprydning.
God aften
Dorte

Lene sagde ...

Hej. Hvor er det et skønt etui. og hvor er det sjovt..jeg har lige fået en forespørgsel på at lave et etui til sådan nogle strikke-pinde og min idé ligner dit på en prik. Great minds think alike ;D

Kristin sagde ...

Tak for svaret Wenche - jeg prøver lige netshoppen i første omgang og næste gang turen går til Århus, må jeg ind omkring

Bodil sagde ...

Meget fint etui du har kreeret. Og så vil jeg meget gerne købe stoffer når du får nogle til salg - sælger du dem bare her på bloggen?

Frau Putz sagde ...

Hvor er dit nye etui flot.
Jeg kan godt se, at jeg er nødt til at komme ned til min symaskine, for mine fine pinde henslæber deres liv i den rædsomme taske i gennemsigtig plast, som de blev leveret i - sammen med alt mit andet strikke og hæklegrej. Praktisk opbevaring, idet jeg nemt kan finde tingene, men uendeligt grimt.
Det skønne grej fortjener altså en tilsvarende skøn indpakning.

- og jeg ville ønske, at jeg kunne give et løfte i stil med dit, for ting har det med at hobe sig op...

KH Karina

kreativekreationer.dk sagde ...

Vi har lavet aftalen den anden vej med Computere, for sådan en regel kan jeg virkelig ikke forstå kan gælde kreativitet. :)

Frau Putz sagde ...

Hej igen
Nu har jeg sandelig taget mig sammen til at lave mit eget etui - takket være din skønne inspiration.

Kig forbi, hvis du har lyst til at se det:
http://frauputz.blogspot.com/2011/01/nar-man-fortjener-noget-bedre.html

:o)

KH Karina