lørdag den 1. januar 2011

Dagen Derpå


Årets første dag har budt på solskin, varm solskin! Det har virkelig givet forårslængsel!
Sne og is er natten igennem væltet ned fra tagene, fortorvene er igen til at gå på ,uden fare for brækkede lemmer,men desværre har den meget svundne sne afdækket en hel del mere end fliser og asfalt... ;-)



I går lå denne skønne pakke i min postkasse, syet af stof og papir!
SÅ fint og vildt hyggeligt.

Vi burde alle gøre noget mere i alternativ indpakning, for mængden af pap og papirsaffald er jo enorm netop i disse dage...

Allerede sidste år ville jeg op til  jul have lavet stofstykker i flere størelser, ment til indpakning af julegaver og fødselsdagsgaver, men som så meget andet blev det ikke liiiige i 2010..MEN så skal det blive i 2011!! Tænker at alt det fine stof  lige samles efter gavefesten, vaskes og stryges så det er klar til næste omgang ??


Som postindpakning er der ingen tvivl om at det er langt hyggeligere end alverdens boblekuverter!

Og afsenderen...er hende HER


Hmmm jo i  2011 vil jeg helt klart tænke lidt mere på at genbruge :-)

Har du nye planer for 2011?

KH

6 kommentarer:

Krudtuglens mor sagde ...

Super ide med stof som gaveindpakning :)

I 2011 vil jeg besøge dig noget mere, tage til Berlin med Troels og gøre endnu mere i kreative syslerier....

Eva sagde ...

Sikke en skøn ide med en "syet" indpakning. Jeg har åbenbaret lidt tanker for det nye år i dag, men mere genbrug kan der sagtens blive plads til også. Vi er nødt til at tage ansvar allesammen.

Mari Anne sagde ...

Vips der ble det et nyttårsforsett for meg også. Slike gode ideer kan man ikke la ligge ubrukt.

Landliggeren sagde ...

Sjovt, jeg har de seneste dage tænkt på at sy stofposer som alternativ til gavepapir. Det smerter mit genbrugshjerte at se alle de bunker af papir, der bliver smidt ud. Især til jul. En stofpose kan man altid bruge til opbevaring. Så jo jeg har bestemt også et fortsæt om mere genbrug.

/Birgitte

Kate sagde ...

jeps... min plan er; jeg skal lære at sy... Waldorf dukker - glæder mig meget til din bog kommer.

marian sagde ...

Ja til gjennbruk! Kanskje vi må laga ei gruppe på facebook som har dette felles? Du har ein fin blogg som eg gler meg til å følgja vidare i 2011!

Marian