torsdag den 30. december 2010

Vinterbørn

Da pigerne her og jeg skulle lave fotos sneede det så meget at der var alt for mørkt i lejligheden til foto ( det har såddan set sneet lige siden..) så derfor var vi en tur under fri snehimmel...



Pigerne er rejst og dejligt lige at se dem igen ;-)




I såddan en gang snevejr er det ikke helt skidt med en kappe af kogt uld.



Helt simpel model, pyntet med en strimmel revet liberty af mit yndlingsmønster.


Jeg har med vilje ladet kanten stå "revet", herefter er den syet på imens jeg har lagt den i folder. Den hvide uld, perlemorsknappen og det sarte liberty bliver med de rå kanter ikke alt for nysseligt ;-)



Indenfor kunne vi godt tage kappen af så i kan se den fine kjole til juleaften.



Pigen her er rejst uden uldkappe, man skal jo gerne kunne se de fine flæseærmer ikke?

Ups, på hovedet ned i sneen...godt dukkerne er syet til leg , så de kan klare en "vasker"



Indenfor og tør igen....


Det er altså bare SÅ hyggeligt at sy dukker OG Lege med dukker....


Ja det her er REN leg også for mig !



Nu vi er ved leg så Leger Jeg Med, forvirret?
Liiige inden juleaften fik jeg en mail fra , Claus Dalby / Forlaget Klematis , vi skriver/laver en dukkebog i 2011.... jeg kan kun sige at jeg er så lykkelig og beæret, glæder mig forfærdelig meget til at lave en dukkebog på DANSK, endelig!!, hvor alle interesserede kan lære at lave dukker eller blot nyde billederne.
Jeg har så ofte fået mails ang. bøger og har kun kunnet henvise til tyske, engelske og japanske...
Jeg har allerede tænkt så mange tanker, i skal nemlig have en skøn dukke, en helt ny model, god vejledning, skønne billeder,en masse fint tilbehør......
Jeg skal nok holde jer informeret ;-)
KH

42 kommentarer:

Kate sagde ...

Ihhh hvor det lyder godt. En af mine 2011 udfordringer er at lave en Waldorf dukke... tror du, at jeg kan sy en dukke uden brug af symaskine?
PS Jeg er ingen 'ørn' til sy - men viljen... den fejler ikke noget ;D

morslille sagde ...

Jeg vil gerne bestille et signeret eksemplar, glæder mig som et lille barn til at se den bog, den kan da kun blive skøn.
Godt nytår!!!
Hilsen Charlotte

mette b sagde ...

Den bog står allerede på min ønskeseddel. Man har jo lov at drømme, ikke?
De vinterglade dukkebørn er bare dejlige :)

Godt nytår!

Ulla V. sagde ...

Kære Wenche!
Et stort tillykke. Hvor er det bare vidunderlige nyheder - jeg er virkelig glad på dine vegne. Ja, også egne vegne, for jeg er overbevist om at bogen bliver særdeles smuk og lærerig. Og den skal 100% sikkert stå i min bogreol. :))

Det nye år tegner lyst og godt for dig. :))

Kh
Ulla

Marie-Louise sagde ...

Ih, Tillykke. Den bog glæder jeg mig til. Vil nu stadig gerne på kursus hos dig, hvis eller når det kommer :-D

Sine K-J sagde ...

Du laver altså bare de mest fantastiske dukker...drømme drømme

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Fantastisk med en bog - ihh, hvor jeg glæder mig :)
Godt nytår til dig Wenche og held og lykke med projektet :)

Kh
Jeanette

tusindfyd sagde ...

Tusind tak skal i have!!! Jeg glæder mig så meget, det er en helt fantastisk oplevelse at få lov til at videregive det jeg kan og jeg vil gøre mit aller bedste for at lave en top lækker dukkebog ;-))

KH

Krudtuglens mor sagde ...

åhhhhh hvor fantastisk søde!!!!!!!!!

Louise sagde ...

Kæmpe stort tillykke! Sidder og bliver helt rørt på dine vejne. Jeg syntes det er en strålende og lige i øjet ide...Claus har et virkelig godt øje for kreative og spændende mennesker og ideer. Du må virkelig klappe dig selv på skulderen - for det fortjener du!

Mange nytårs knus Louise

Ps: jeg har ikke glemt dit gule garn, og håber på at kunne få det farvet først i det nye år.

Annchen sagde ...

Hvor fedt! Stort tillykke med den fine anerkendelse søde Wenche..!! Fuldt fortjent..:) De er så smukke dine små "dukkebørn"..
Jeg glæder mig som et lille barn til at Karoline skal begaves til sin fødselsdag;)
Godt nytår - det ser ud til det nye år byder på spændende udfordringer/muligheder;)
KH Anne

Kamma og Ko sagde ...

Du laver simpelthen så fine og gennemførte ting. Det er en stor fornøjelse at følge din blog :-)
Godt Nytår!
Jette / Kamma og Ko

Louise sagde ...

Det glæder mig virkelig, Wenche!
Det fortjener du om nogen - med det håndværk, du kan.
Jeg glæder mig til bogen.
Knus Louise

Christina sagde ...

Kære Wenche,

Hjerteligt tillykke med både den kommende bog og din fødselsdag... ;)

Kh Christina

Citronmoster sagde ...

Hip, hip hurra... Tillykke med føs'dagen :-)

TanteTit sagde ...

Tillykke med både bog og fødselsdag :)
Kh Tina

Kristin sagde ...

Kære Wenche!

Tillykke med bogen. Den bliver en hver dukkeelskers must have!
Stort tillykke med fødselsdagen. Håber du får en vidunderlig dag!
Godt nytår til dig og dine!

Kærligst Kristin

DiSign-Keramik sagde ...

Hejsa Wenche
Hjertelig tillykke med både bog og fødselsdag.

Håber bogen bliver en succes.

Håber også du får en dejlig fødselsdag.
Kh. Dianna

Anne Sofie sagde ...

Tillykke med det hele - fødselsdag og bog!
Og godt nytår...
Kh Anne Sofie

Frk. NØ´s Roderier sagde ...

Karen har sladret og du har fødselsdag!
STORT TILLYKKE og lover dig din dag nok skal blive afsluttet med salut! ;-)
Hygggeligt at se dig i biksen forleden, håber at din lamper bliver fin!
Lea

FruHansen sagde ...

Tillykke med fødselsdagen håber du får en dejlig dag og godt nytår til dig og dine:) Tak for en dejlig blog - nyder at følge med.. Kh. Mette

AbluMoo sagde ...

Hipp, hipp, hurra! Gratulerer med dagen!
Og gratulerer med bok. Dukkene dine er bare så skjønne at det er en sann fryd å se. :)

Samtidig vil jeg ønske deg et riktig godt nytt år.

Bursdagshilsen fra langt nord i Norge

Jorids BestemorBlogg. sagde ...

Gratulerer med dagen og bokutgivelse Tusenfryd!!
Hipp,hipp huraaaaa for deg, håper du får en fin bursdag og nyttårsaften og et riktig godt nyttår!!
Klem fra Jorid i bestemorbloggen:)))))

elsemarie sagde ...

Hjertelig tillykke med fødselsdagen. Hvor bliver det spændende at se din bog, jeg glæder mig til at sidde med den i hånden. Skønne dukker....flotte billeder.... at nyde billeder her på siden er jo skønt... smukt håndarbejde du laver.
God arbejdslyst og Godt Nytår

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen - håber du får en fantastisk dag :)

Malene sagde ...

Kære Wenche
Stort tillykke med både fødselsdagen og bogen.
Må du få en fantastisk dag!
Kh. Malene

June sagde ...

Hej Wenche!

TILLYKKE med fødselsdagen!

Og jeg ser frem til den bog. Ville jo gerne have været med på et af dine kurser, men med mig og min socialangst, er det lidt af et sats ;-)

Så jeg vil helt sikkert købe din bog!

Knus og godt nytår!

Eva sagde ...

Tillykke med fødselsdagen! Den bog lyder fantastisk. Bare billederne. En rigtig ønske-bog.

Zacho sagde ...

Selvfølgelig skal du have et kæmpe tillykke med fødselsdagen idag, Wenche! Jeg ved du bliver fejret med et brag af en fest, og at hele DK er med i aften, ;-)
Også tillykke med udgivelsen, det må være en fantastisk oplevelse at udgive sin egen bog.
Og den vil helt sikkert komme med på min ønskeliste også.
Rigtig god dag. KH H

Karen Klarbæk sagde ...

Stort til lykke her fra. Skrev ellers i nat, men den er åbenbart ikke ankommet...hvorfor vides ikke?
Nyd dagen min søde ven.

Karen

VintageReGreening sagde ...

Grattis på födelsedagen!

Kirkesjov sagde ...

Stort til lykke med både bog og fødselsdag! Det er da fantastisk at skulle lave sin helt egen bog, hva? Held og lykke med projektet - jeg vil glæde mig til at se resultatet.

Håber at du får en fantastisk fødselsdag og bliver fejret med maner!

Kh. Mette

Jeannet sagde ...

Kære Wenche
Hvor er det fantastisk. Jeg glæder mig til at se den. Nogen gange kunne det være skønt hvis jeg havde fået en pige, så jeg kunne forære hende en af dine smukke dukker.
Har du nogensinde lavet en drengedukke?
Du ønskes også et stort tillykke med fødselsdagen.

camilla sagde ...

kæmpe tillykke både med fødselsdagen og din bog, den vil jeg glæde mig til

www.frunielsen.com sagde ...

Hip Hurra du har fødselsdag stort tillykke jeg håber du bliver fejret rigtig godt og hyggeligt.
Også stort tillykke med din kommende bog spændende.
Knus frunielsen

Karina sagde ...

Kære Wenche.

Hjertelig tillykke med fødselsdagen.
- Og bogudgivelsen! Hvor er det bare stort! Den bog MÅ jeg bare eje.
Glæder mig til at høre hvornår den kommer ;-)

Hav en dejlig fødselsdag.

KH
Karina

Julia Hausfrau sagde ...

Kære Wenche. Når nu du selv går stille med dørene, så er det godt at Karen kan råbe hurra for dig :) Stort tillykke med fødselsdagen, jeg håber du får en skøn en af slagsen. Rigtig godt nytår til dig og dine, og stort tillykke med den kommende bog. Sejt!

Maria sagde ...

Beautiful !

Onkel Anne sagde ...

Kære Wenche
JUBIIIIII Tillykke med bogen. Hvor må det være en fantastisk oplevelse! Tillykke med fødselsdagen, jeg smider dig lige en sang: http://www.youtube.com/watch?v=iRC4CG5FoG8
Elsker den, for den er totalt barndom!
Og et rigtig godt nytår, jeg håber at du og dine må få et helt specielt skønt år.

lene balch Olsen sagde ...

Kære Wenche.

Tillykke med fødselsdagen

- og med bogen, den vil jeg glæde mig til. Jeg bliver jo grand faster igen om snart og det er jo en rigtig fin gave til alle små pigerne i familien.

smilehull sagde ...

Gratulerer med både det kommende bok og din fødselsdag! Håper du får en kjempefin dag, og at det nye året bringer like mye inspirasjon fra din hånd og din blogg som det gamle har gjort. Takk for det:)

Belladotte sagde ...

tillykke med fødselsdagen og tillykke med din dukkebog den glæder jeg mig til at se i en dag :)

et godt nytår til dig :)