tirsdag den 28. december 2010

To Søstre På Langfart

December måned er en ganske travl måned for en dukkemager....de mange julebørn skal jo ALLE have en kærlig og betænksom hånd inden afrejsen.


Fotograferingen af disse to søstre gik ganske snapt for de skulle nå fren til jul på den anden side af kloden....de nåede på posthuset Just In Time ;-))))



Storesøsterdukken....

Til de større dukkemødre sparer jeg ikke på små fine detaljer i tøjet, knapper og blonder for deres motorik kan fint klare det lidt mere omstændige tøj.


Hårspænder kræver også en veludviklet finmotorik og giver såddan et rigtig storpige udtryk.

Lillesøsterdukken er til en dukkemor på bare 1 år...i første omgang kommer hun nok til at sidde til "pynt" og betragte sin dukkemor??

Meeen jeg tror nu ikke de varer længe før den lille dukkemor er klar ,så derfor har jeg valgt en mere simpel frisure med ikke alt for langt hår af dansk pelsuld som ikke så let filtrer og er overskueligt at rede igennem :-)



Men bare fordi dukken til de små dukkemødre gerne skal være enkle i det kan man jo godt pynte dem.
Det fine bånd her fik jeg af Mette Westmose for nogen tid siden og det passede bare lige helt perfekt her synes jeg ;-)
Den ternede tunika er helt simpel i mønstret let at tage af og på med elastik i halsen, bukserne er lavet af et par marmelukker fra da mormor var ung!



Jeg synes godt man kan se at de to er søskende ;-)

Og når man nu skal på så lang en rejse er det ikke værst at man ikke rejser alene...
Begge to er sikkert fremme!
Nyd dagen
KH

10 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er en fryd at se dine dukker. Stor respekt for det arbejde, du lægger i dem.

Maja sagde ...

De er så søde.... ♥

Maren sagde ...

Nydelige søstre!
Vi ønskeross også et par søstre, men må nok vente..

Westmose sagde ...

Hvor er de flotte og ja båndet da helt perfekt til køkkentern :-) Rigtig godt nytår.

Knus

Kristin sagde ...

Så fine de er - er sikker på de bringer glæde:-)

Anne sagde ...

Fine, fine dukker, godt at de er kommet sikkert frem, sikker på at de er blevet vel modtaget.
Jeg har en naturlig evne til ikke at se det gule i sneen, så det er nemt at nyde den ;)
Og ja, Anne er en habil strikker i forvejen, tror bare gerne hun vil være med til at hygge :)

Også rigtig godt nytår til dig, kære Wenche, håber julen var god ved dig og familien.

Kh

Louise sagde ...

De er ganske enkelt bedårende!
*suk*

Lene sagde ...

Hvor er det nogle fine dukker, synes virkelig de ser søde ud...

Reke sagde ...

Jeg har lige siddet og luret lidt på din blog. Den er virkelig inspirerende, specielt med de fine dukker, så nu er jeg fast læser :)

mange hilsner
Reke

Trine Bierberg sagde ...

Det var dog nogle helt vidunderlige dukker!!
Claus Dalby har lige reklameret for dig og det var dog et skønt kig!!