lørdag den 18. december 2010

Sneen Daler

For første gang i laaaang tid var jeg til formiddag nød til at tage mine seneste to dukkebørn med UD til fotografering , trod sne og kulde.

Skal love for at gårdens børn standsede op...hvad lave hende damen fra 2. der mon....er det virkelig dukker foran fællesjuletræet hun fotografere??




JA det var det for indenfor så der såddan ud ved mit sybord kl 11 i formiddags!


Mørkt som i en bjørnehule!!


Og dukkerne skulle rejse i dag sååå


Ok nu hjælper det jo heller ikke at der er dug og pakis på ruderne oveni snegrums i luften udenfor vel?


Jeg har overvejet om vi kommer "hjem" til jul...altså hvis det fortsætter med at sne SÅ meget...


Flot er det og når man sidder inde især ;-))


Min lokale postkasse er også blevet klædt i hvidt den stakkel, der er vist nogen der har moret sig!



Lige nede på hjørnet står en standhaftig mand og sælger juletræer....der er nok ikke så mange der lige kan overskue at få såddan en ind til afdrypning i lejligheden....



Nå ja at det sneer er en ting en anden er om vi overhovedet kan finde bilen ;-)))
Hmmm mon man skulle fange sig en reservegås til fryseren??
KH

7 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Ellers må det vel blive lørdagskylling....håber sandelig, det letter! Men det ser flot ud!

Anonym sagde ...

Hihi - jeg kan forestille mig børnene, da de så dig fotografere ude i sneen. :-)
Åh kære Tusindfryd. Jeg bliver nødt til igen at spørge til Hr. Frø. Jeg er dødFORELSKET og ser ham nu igen på et af dine fotos. Mon du vil røbe, hvor du har fundet ham?
Et tillægsspørgsmål. Hvo'n har du sat den fine Waldorfstjerne, du købte, fast på vinduet? Jeg har lavet nogle lignende, dog i en mere simpel udgave, men er så fantasiløs, at jeg har brugt "pædagogler" til at klæbe dem op. Det er ikke lige den bedste løsning.
:-) Lone

tusindfyd sagde ...

Kære Lone

Hr. Frø er det den lille grønne træfrø? Hvis, så er den fra Ostheimer og købt på nettet, men søg på ostheimer figurer :-)

Stjernerne jeg har er lavet af pergamyn derfor kan de sættes op på vinduet med et ganske lille stykke helt almindelig tape uden at de river i stykker når de skal ned ;-)Hvis du har lavet dem af silkepapir vil jeg anbefale dig den matte tape der ikke klistrer så hårdt og kun et lille stykke ;-)

KH

Anonym sagde ...

Tusinde tak fordi du tager dig tid til at besvare min nysgerrighed. Ja - det er den superfine frø, der hænger lige i samme vindue som stjernen. Jeg vil straks gå på jagt og håber jeg finder ham. Kan nemlig stort set ikke leve uden ham ;-)
Nåeh - ikke silkepapir! Tror da lige, jeg skal have fat i pergamyn så.
Hav en supergod sidste adventssøndag. :-)
:-) Lone (Kan kun finde ud af at sende som anonym - måske fordi jeg ikke har en blog......)

tusindfyd sagde ...

Kære Lone

Frøen i vinduet er fra Notre Dame i Kbh!!

KH

Mona sagde ...

Så mye flott julepynt!

Anonym sagde ...

Åh tak igen. Haha. ;-) Jeg har også næsten opgivet at finde den under ostheimer. Så kan jeg bedre forstå, at jeg ikke helt synes, den ligner en frø af træ og er en helt anden stil, men de er så dygtige såeh...... Hehe - jeg tænkte, at han skulle forestille en treefrog. Nå - men jeg er næsten endt med at købe nogle af de dejlige træfigurer til de små i familien, så noget godt er der kommet ud af al den surfen efter Hr. Frø. Og øv, øv. Min datter har lige været i Kbh. og kunne så let som ingenting have gået ind forbi Nørregade (som er en af mine "must" når jeg er ovre på den store ø). Jeg må krydse for, at de lige tilfældigvis stadig ligger inde med ham til næste jul, for jeg kan mærke at han virkelig mangler i min tilværelse. ;-)
Rigtig god jul til dig!
Lone
P.S. Er du opmærksom på at du står som tusindfyd, når du svarer? :-)
P.P.S. Kan ikke forstå, at jeg ikke kan sende som "mig selv", men kun som anonym. Jeg har tidligere skrevet til dig med navn, men kan ikke huske, hvordan jeg gjorde.