torsdag den 16. december 2010

Snail Eller Mail ?

Er du til snail eller mail??? Altså er du til elektroniske fodspor eller postmand Pers fodspor i sneen??

Det er jo så bekvemt med mails ikke? Hurtigt, ingen papir og stift, ingen frimærker ingen tur til postkasssen! MEEEEEEN....

Jeg er altså forfalden til almindelig gammeldags post, både til hverdag og især i julen ;-)

Man kan jo få mange sjove elektroniske julekort man kan sende, men dem kan man ikke såddan lige sidde med i hånden ved pejsen, ikke nyde at rive op med brevåbneren og da slet ikke gemme i en kasse fra år til år og så er der frimærkerne og julemærkerne og glæden ved at åbne postkassen og finde andet end rudekuverter.



Jeg har netop i snemylder afleveret dette års julekort på posthuset, en ordentlig bunke....!!

I de fleste var der lige lagt en stjerne med i enten af papir eller stof...det skulle jeg ikke have gjort..samtlige kuverter skulle nu liiiige have en krone mere på fordi devar ca 6mm tykke og ikke 5mm. humfppfff

Altså kære Post Danmark....jeg ved godt det er dyrt at bo i DK såddan generelt sammenlignet med andre steder, men jeg synes det er et problem at det kan lønne sig at få en i Japan, USA eller Thailand til at skrive julekort for sig og sende dem.

Faktisk så modtager jeg maxibreve sendt anbefalet og almindelige fra ex Japan, USA og Thailand til en porto på 3,5 us dollar!!! Det kan jeg ikke sende et maxibrev fra København til Århus for nej ikke engang fra den ene ende af Willemoesgade til den anden ;-)))

Det synes jeg altså er lidt et problem!

Nå men de skønne kort er altså fra Tiger 3 stk for en 20ér og der er mange flere skønheder end de viste ;-) UNDSKYLD 3 stk for en "Tiger" ( 10 kr) Selvfølgelig!!!

Hmmm så endte frimærkerne med at blive dyrere en kortene...

Bare hvis du har lyst til at snaile i år!

KH

9 kommentarer:

Line sagde ...

Sikke en dejlig blog, men spas og finurligheder. jeg melder mig med det samme som fast læser :-)

Lena sagde ...

Hej Wenche......gi'r dig så meget ret i hele dit indlæg! Men jeg synes nu kun, jeg har givet en 10,- for 3 stk. julekort i min Tiger her i Esbjerg.....:o))

Mitt skip er lastet med... sagde ...

Jeg sverger til de gammeldagse julekortene eller julebrevene. Det er ikke alle som får langskrevne kort, men mine beste venninner, samt yndlingstanter, får fine, håndskrevne kort med personlig hilsen :) Og så synes jeg det er så godt å få slike selv :)

Marit

Losarinas mor sagde ...

Jeg elsker at få rigtige breve !
Og er enig med dig i, at det er for dyrt !
Sidder netop her og folder din stjerne, ønskestjernen:-)
Det er altså lidt svært :-)
Især at klippe pænt.
Men det er ikke din fejl, men min:-)

Anja sagde ...

er helt enig med dig, jeg elsker at sende julekort til hele familien og vennekredsen.

det er bare tæske dyrt, især fordi der jo også skal julemærke på (traditionen tro)

tusindfyd sagde ...

Tak Lena

Du har RET det er en 10ér for 3 stk...det gør bare hele portoen endnu mere skør ;-)))

Heidi sagde ...

I love Christmas cards and it seems like it becoming a lost art with the internet these days!

PUK sagde ...

Det bedste er da at modtage håndskrevne julehilsner:) Jeg skriver selv 16-20 stk. i år.

MALENE sagde ...

Jeg er også til håndskrevne julekort, men den forbandede dyre porto altså...her er julekortene også fra Tiger i år...de har bare så mange fine!