lørdag den 13. november 2010

Tid Til The

Efterår er for mig rigtig the tid, alle de kolde eftermiddage hvor det bare er sagen at sætte sig lunt tilrette, tænde stearinlys, sysle og drikke te ;-)

Børnene i huset her elsker også at få the til deres morgenmad, ex the med kanel og orange!

Kusmi har netop lavet en økologisk the kun beregnet til det Scandinaviske marked og pas lige på den bliver man afhængig af!!! Den dufter og smager så englene synger :-)

LØV hedder den !





Tja og så er dåserne jo......UIMODSTÅELIGE!!!

Vi har taget den mørkeblå Darjeling til far, den mintblå Detox til mor og en lyserød Rosenthe og rød bær the i denne omgang MEN den orange dåse med orange kanel duftede altså bare vildt forførende så straks vores nuværende dåse er tom kommer der endnu en løv i huset :-)



OK så er det gennemført ikke?

Theen her er modsat mange bland selv the sorter ex i supermarkedet ikke overolieret så man kan lade den stå åben i ugevis og så dufter den stadig helt vildt af bær eller lakrids...derfor kommer theen i disse smukke dåser der lukker tæt og bevarer aromaen.
Kvinden i butikken mener bestemt at theen fremover vil kunne købes løs/til opfyldning også.

Ok udover dem du kan se her er der altså også lige en skøn postkasserød English Breakfast, en Citrongul Morgenthe ,Blågrå Jasmin Lyseblå ? pæregrøn ?osv. Man har simpelthen lyst til en af hver...kender du det??
Et farve the mekka!!!


Jeg fandt Theen i en butik i Nordre Frihavnsgade 6 på Østerbro de er de første i DK der har dem i handelen men mon ikke de snart dukker op nær dig??
Magasin har dem vist nok også.

Du kan sende et bud forbi HER

Eller gå online HER

Men pas på!! En stor hylde med thedåser i alle de fede farver der tilmed dufter og smager skønt....




Den røde bærthe er netop prøvesmagt og er godkendt af familiens lille frøken ;-)

Pssst tjek lige at fuglene på dåserne ikke alle er ens, der er godt nok tænkt indpakning her og lige det ELSKER jeg!

God weekend

KH

17 kommentarer:

Sofie Legarth sagde ...

Aj ja! Dem kun jeg da købe bare for dåsens skyld! De er da bare vildt fine.
God fornøjelse med the drikkeriet ;-)

MALENE sagde ...

*Suk*...dåserne er skønne. Og jeg elsker the, så skal helt sikkert have fingre i et par stykker (eller...man kan jo nok ikke nøjes med to, når dåserne har hver deres skønne særpræg:))

tusindfyd sagde ...

Nej i kære det er virkelig lidt " farligt " med dem for dåserne er simpelthen så gennemførte både i farver, indhold og deres udformning. Synes det er så svært at finde skønne tedåser ellers og de er dyre men de her er skønne og indeholder skøn te og kan genbruges! Tror også jeg ender med en i hver farve hen af vejen også selv om jeg ikke er vild med alle tesorterne...

Anita sagde ...

De må helt klart hjem til mig.
Hvor er de bare fine!!

kludemutter sagde ...

Bare de dåser siger jo vi er nød til at prøve den ;)
Skal vist ned til min te pusher.

Yt

Gårdejerinden sagde ...

Uhh tak for det fine tip. Må vist lige i den lokale te forretning og forhøre mig ;0)
God weekend

Mejse sagde ...

Hold nu k... hvor er de bare fine!!! :)

Eva sagde ...

De er da skønne, de dåser. Hvis jeg køber flere te-dåser, så er vi nødt til at bygge ud....

Jeg har en Kusmi spicy-chokoladete. Den smager altså også helt fantastisk.

Mette sagde ...

Tak for tippet, Wenche. De nye dåser er gået min næse forbi, og det går virkelig ikke! Til gengæld har jeg ikke tal på, hvor mange af de "gamle" dåser jeg har. Jeg er vist nødt til finde den første forhandler på mandag.

Tulip sagde ...

Disse kunne jeg gjerne kjøpt kun for boksenes skyld, men det er jo en fordel at teen smaker nydelig også!

Stikk gjerne innom meg for å delta i min secondhand-giveaway:)
klem

Tina sagde ...

Vintage-kompagniet var så vidt vi ved den første netshop der fik LØV teen i sortimentet, så kig endelig forbi her hos os : http://www.vintage-kompagniet.dk/group.asp?group=530 - håber det er ok med et lille reklame indslag her :-)

søslerier sagde ...

uhmmmmmmm...teatime!

Bettina sagde ...

Nej, det er jo rent for galt! Jeg kan simpelthen ikke presse meget mere te ind i mit hjem, men sådan nogen her er jeg da simpelthen nødt til at finde plads til. Hvor ER de skønne!

Camsen sagde ...

Den må jeg have!

unikarina sagde ...

Mmmm Lækker the på lækker dåse... Åh jeg skal afsted mandag og se, om min thehandler har dem...

Anonym sagde ...

Åh ja kære du, dem er jeg også faldet for. Jeg valgte den sorte Earl Grey, fordi jeg elsker Earl Grey, og en lysegrøn urte-ting med lakridsrod, fennikelfrø, kardemomme, peberkorn etc., og den er virkelig vammel. Heldigvis var det den, Fanny valgte at hælde ud på gulvet den anden dag, så jeg måtte støvsuge det dyre indhold op med det resultat, at min støvsuger nu stinker langt væk af urtete, når jeg starter den, også selv om jeg HAR skiftet pose..

Haust sagde ...

Så fine!!! Håper desse kjem til Norge også snart!

Ha ei god veke! :)