torsdag den 18. november 2010

Skal Vi Sysle Sammen ?

I anledning af den kommende søde juletid, min absolutte favorit på året, vil jeg gerne spørge jer om vi skal sysle sammen??

Jeg har lavet 4 ting, noget julepynt, noget pynt der også kan hænge efter jul, en gaveide og en skytsengel/juleengel, hvordan og med hvad du kan skabe det vil jeg gerne vise dig hver søndag i Advent startende den 1. advent 28. nov :-)

Alle projekter er yderst overkommenlige, kræver ikke den store pengepung og ej heller overnaturlige kreative evner, alle kan være med store som små ;-)




Hvis du har lyst til at deltage kan du allerede nu se efter i gemmerne om der skulle ligge:
Små fine perler, knapper og andet glitter.
Finde lidt tyndt bomuldsstof i dine yndlingsfarver.
Lidt tyl i farver OG hvid eller creme brudetyl ( men klip nu IKKE i sløret fra brylluppet vel ?).
Guldståltråd, tynd og kraftig fiskesnøre ( prøv morfar eller svigerfar?)
Uldkugler i sarte farver og gerne rigeligt af dem ( jeg fik mine i Søstrene Grene, måske de har flere?? )
Smukt og ikke for kraftigt papir
Sytråd gerne i pangfarver!! ( og så skal du gerne kunne låne en symaskine...bare roligt vi skal ikke køre vildt og torveligt på den)
Gummidyr, bondegårds, fisk eller dinos?? Tjek din lokale Genbrug eller ungernes værelse...
Se om du evt har lidt ler, gips eller polyfilla liggende i skuret eller køb lidt hvid eller creme fimo eller ler.
Og til sidst, tjek lige mormors julekasse for gammeldags lyseholdere til juletræet de behøve ikke at skinne ,patina er altid hyggeligt ;-) Jeg fandt mine i genbrugsbutikken for en slik.
Derudover skal du gerne finde et stykke gammelt pap af den slags ex pålægschokoladepakker er lavet af, tja nap du da bare den, saks, knivtang(eller en gammel saks der gerne må klippe i ståltråd), blyant, små nåle, evt lidt lim (lim er altid godt)
Det lyder jo umiddelbart af meget men når du først leder derhjemme vil du undres over hvor meget af det du kan finde ;-)
Glæder mig ,vi starter den 28. Nov !
KH

20 kommentarer:

Krudtuglens mor sagde ...

lyder spændende søde, glæder mig til at åbne adventslågen herinde ;)

Karina sagde ...

det eneste jeg mangler, er vist filtkuglerne. Håber det stadig er til at opdrive nogen ;-)
Glæder mig til at følge med i din adventskalender!

Mange hilsner
Karina

Belladotte sagde ...

jeg glæde mig da til at følge med her på din blog og se hvad ud laver :)

Anne Dorte sagde ...

Det er da super hyggeligt at vi får adventsoverraskelser.....jeg glæder mig riiigtig meget:)

Camilla sagde ...

Se det er derfor jeg elsker blogland...kreativitet, fællesskab, skaber glæde og uddeling af de skønne ideer.

Glæder mig meget til advent.

Hav en dejlig dag - Camilla

Cat sagde ...

Det lyder da super hyggeligt:)- jeg glæder mig..

Anita sagde ...

Ser , med spænding, frem til 1. advent..

mette sagde ...

Uha det lyder som en god idé - venter i spænding. Bare det altså snart var nu...!

Julie sagde ...

Hvor lyder det bare hyggeligt:-) Jeg kigger med...

Tamra sagde ...

Ih glæder mig allerede:-)

Æblekinder sagde ...

Spændende jeg holder øje! Glæder mig

Trillemus sagde ...

Hvor hyggeligt. Jeg kigger med.

Bournonville sagde ...

det lyder hyggeligt,glæder mig allerede.mon du er den kvindelig version af Shane brox ;)

tusindfyd sagde ...

SKØNT nu glæder jeg mig bare ENDNU mere :-)

En lille smule shane...var faktisk ved at bruge noget tykt metalfolie fra en skrottet computer men gik fra det da jeg tænkte i nok fik problemer hvis i lige skilte mandens/kærestens pc for at få fat i det.. ;-)

KH

Brilleting sagde ...

Jeg er bare SÅ klar til at sysle med!! Skøn idé!!
Ha' en lækker aften!
Kh. Jane

Karen Klarbæk sagde ...

Filtkugler er på vej ud i butikkerne lige nu.
Blot til info.
De kommer i purebabu nature pasteller og i pangfarver denne gang.
Så kig ind i Søstrene Grene i nær fremtid hvis du mangler filtkugler.

Betina sagde ...

Uhhh, hvor jeg glæder mig til den 28 nov. Skal lige i gemmerne, og kigger hvad der ligger. Elsker iøvrigt Shanes verden, især når de går ind på "lageret" og kigger. Musikken opsætningen og det hele, er bare hmmm...ungerne ved, at de ikke skal sige noget, når Jakob og Shane toner frem på skærmen ;O)

elsemarie sagde ...

Jeg har ihvertilfælde filtkugler, så tror jeg også jeg har resten.
Så håber jeg bare at tiden rækker til at være med.

Lena sagde ...

Eeejj det glæder jeg mig vildt til!! :o) Tak på forhånd!

Marolle sagde ...

ja tak!! det ser virkelig spændene ud :) det vil jeg glæde mig til :)