søndag den 7. november 2010

RåHygge

Lørdag bød på RÅHYGGE, midt i alt mit til tider uoverskuelige flyttekaos kom Mette og Karen som sendt fra himlen og rev mig ud af udpaknings og finde sin plads moras og bød på 9 timers råhygge ;-)


Vi havde sat hinande på stævnemøde i Garn-I-Ture på Smallegade lige ved Frederiksberg rådhus kl 10.

Kl blev nu 11.30 før vi fik sat kurs ned af Gammel Kongevej, for den butik er altså bare spækket med lækkerier og julegaveønsker!!

Dette stykke BabuskaStof og 3 meter kantbånd kunne jeg ikke være foruden.


På GammelKongevej fik vi besøgt en lille butik der må siges at være et himmerige for viskelædersamlere...der må jeg have min datter med ind en dag ;-)

På Værnedamsvej holdt vi kaffepause på "Granola" den skønneste cafe som jeg må fortælle om en anden dag for her er man hensat til en helt anden verden og tid og de laver den mest himmelske Chokolade Milkshake så mere om den en anden dag ;-)


Notre Dame måtte vi jo også lige forbi og jeg fik suppleret lidt til min noget beskedne juletræspynt samling med en skøn farverig fugl og en svamp, godt nok en svær opgave at skulle vælge mellem dette hav af smukke skønne juleting!




I frælsesnhær fik jeg dette nyproducerede "penalhus" der skal bruges til at holde styr på mine hæklenåle der har det med at ligge allevejne og ingen steder.


Da vi havde arbejdet os ind til strøget slog vi et smut forbi Frk Nø´s Roderier
skønne butik " Butik Nø" i Larsbjørnstræde 22tv, sikke et farverigt og smukt univers man kommer ind i og prop fyldt med smukke og fine ting, Frk. Nø har virkelig sans for at finde de helt rigtige ting og farver!!
Kommer du ikke lige til Kbh. kan du få et indtryk af det fine univers på netshoppen lige HER

Jeg var dygtig og slap ud af butikken med kun denne dåse med håndmalede fugle og et bundt snoede pinke julelys ;-)

Hvor er man bare opladet med Energi og gåpå mod efter såddan en råhyggedag!!
Hvor tiden dog bare godt kunne lade være med at flyve såddan afsted men det gør den jo i godt selskab ik??
Nå men søndagen kommer til at byde på helt andre oplevelser....mangler dog kun at tømme EEN flyttekasse mere ;-))))))!!!!! så det er jo fantastisk så er det bare lige at vasketøjet er blevet "glemt" så længe nu at maskinen godt kan komme i arbejdstøjet for det bliver en laaaang vaskedag :-)
Håber i nyder søndagen?
KH

4 kommentarer:

Belladotte sagde ...

Tak for gode tips om god butikker i kbh tror de skal ha besøg af mig i nær fremtid og hvis jeg var millionær så ville det være som at komme i himlen :)

men fed ting du fik købt :)

Jeannet sagde ...

Det lyder som om I har haft en dejlig dag.Der er mange hyggelige butikker her på frederiksberg, men det er der nu også på Østerbro.
Hav en god søndag til trods for flyttekasser.
jeg glæder mig til at hilse på dig til julehygge hos Tine d.5.12

Anja sagde ...

hold da op i har været vidt omkring, og jeg som ikke anede at der er så mange spændende butikker lige rundt om hjørnet.... mon man skulle sætte dig stævne en dag???

Mette sagde ...

Tak, for i går! Den slags selskab er energi givende, så det basker. Her hygges igennem i dag. kærligst Mette