fredag den 5. november 2010

Kunsten At Være Realistisk

Kunsten at være realistisk behersker jeg åbenbart ikke altid lige godt.......

Jeg mente da bestemt at mine 65 flyttekasser var halvtomme da vi forlod Århus, at vores nye køkken og bad kunne ordnes så det var brugbart på en dag eller max to, at de par vægge og lofter ( hmmmm 142 m2) nok kunne stryges hvide i et snuptag og da max skulle have een gang!!



For lige akkurat en uge siden så vores køkkengulv dog således ud!!! Det jeg troede bare var et lag vinyl der lige skulle rulles sammen og smides ud var pladevinyl, boltet fast med henved 2000 klamper som jeg styk for styk har fjernes med en tang så min højre hånd dagen efter var ca dobbelt så tyk som den venstre. Og som om det ikke er slemt nok var der da også lige lagt et lag klister og mørtel udver de skønne planker.... Men vi har fået dem høvlet og malet så gulvet nu lyser i en smuk lyseblå farve ;-)

Ja altså når man har sagt A må man jo også sige B.




Resten af køkkenet er kun som jeg kunne drømme om , helt originalt med alle de gamle skabe og låger fra gulv til loft ( 310 cm) så der er skabsplads lagt udover behov.

Næste trin bliver så lige at stryge det hele frisk nyt....engang!



Første prioritet efter at få køkken og bad i brugelig stand var at ordne børnenes værelser og derefter soveværelset.

Sidste fredag var jeg stadig helt overbevist om at jeg da skulle et smut til Fredericia på håndarbejdsmesse og sludre og hygge med Karen og Tanterne...klart ;-)))) MEN lørdag morgen havde jeg bare flyttekasser fra gulv til loft og vidste hverken hvor stikket til mit kamera var eller min egen tandbørste og det var vist der det gik op for mig at jeg ikke skulle lave planer for hele næste uge udover at se at få styr på vores hjem.



Systuen er så småt gået fra "bombet lokum" til brugbart og lige STRAKS skal jeg igang igen og bare rolig jeg skal nok nå jeres dukker har nemlig snydt lidt og forberedt det hele inden flytningen så de ligger klar til at blive syet sammen i næste uge ;-)


Tja nu begynder det at ligne noget kaffe og stof, det kan jeg lide!!!



Det første jeg har fået syet i vores nye hjem var et MUST, mormor gardin til badeværelset, lejligheden har nemlig rigtig mange rigtig store vinduer!!!også på badeværelset og det kommer jo ikke resten af gården ved hvad der altid lige foregår der vel?? OG så lige ved badekarret!!!
Overvejer dog at give glassene matteret film også men de har alle det gamle glas såddan lidt ujævnt og skrøbeligt så jeg ved snart ikke om jeg tør gå igang for man skal vist ikke begynde at rive det af igen medmindre der skal trækkes et vindue ud....



Køkkenet fik også lige halvt mormorgardin, så solen kan stråle frit ind men der samtidig er "skærmet" lidt for naboerne på altanerne.
De tre Julebryg fra Willemoes er en indflyttergave fra min kære veninde LOTTE HØNHOLT
helt passende når man lige er flyttet ind i Willemoesgade ikke??
Kære Lotte jeg glæder mig, selvom jeg egentlig aldrig drikker øl, til engang i december når hjemmet forhåbentlig er faldet på plads til at sætte mig i sofaen og nyde både øl og omgivelser i ro og mag TAK :-)
Nå men jeg ville blot lige sige at jeg stadig er i live, såddan da, og give jeg et indtryk af hvad vi har kastet os ud i, flyttekasserne kalder!!!
MEN i morgen får de dog lige lov at passe sig selv ( de skidne kasser) for der skal jeg mødes med KAREN og METTE Jubiii!!
Rigtig dejlig weekend allesammen, og jeg lover snarrest at besvare jeres mails!!!!
Nyd Livet
KH




14 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er en ordentlig omgang,- men det skal nok blive lækkert, der det ud til.
God arbejdslyst.

unikarina sagde ...

Dejligt at høre at der er liv i dig ;o) Jeg tror at det godt at man ikke har en realistisk sans når man går i gang med sådan et projekt. Jeg tror bare man udskyder og springer over. Når man så "blåøjet" går i gang - ja så må man jo gøre det færsigt.
Jeg håber at I får det som I vil have det om en dag eller to ;o)

Anonym sagde ...

hejsa..kunne ikke lige læse udfra det du skriver, om i har fundet en løsning omk. køkkengulvet. Men kan fortælle dig at vi har stået med et gulv lisådan, og løsningen, er en varmepistol og en gammel spartel, så løser man lakken under det der spartelmassehalløj og derved springer det af i store flager - det gjorde det ihvertfald ved os...god fornøjelse..;o) Trine

Gårdejerinden sagde ...

Hej Wenche
Godt at høre livstegn fra dig igen :0) Måske skulle jeg også øve mig i at være realisktisk.. Vi fik nemlig nøglen til vores drømmehjem i søndags - og derer også liige lidt der skal laves ;0)
God weekend
Karina

Marianne sagde ...

hej Wenche
godt med et livstegn fra dig midt i al det uforudsete byggerod - rigtig godt at du også gi´r dig selv lov til at hygge lidt her i weekenden ...
go weekend og held og lykke med det hele
kh

signe sagde ...

Stor lejlighed på Willemoesgade. Lyder fantastisk! Tillykke!:) Er det en andel, du har været heldig at få fingrene i, om jeg må spørge? Min søster er på jagt efter noget lignende netop dér. Har selv boet mange år på Østerbro - og åh, kommer der stadig tit, for der er nu bare fedt! Kan godt forstå, du er glad for det. Fortsat held og lykke med udpakningen:)
Kh Signe

Lena sagde ...

Hvor ser/lyder det allerede bare fint! Tillykke med lejligheden, - selvom det kan være uoverskueligt og hektisk, synes jeg nu, det er så skønt at gå og finde plads til alle tingene på ny! God weekend.....:o)

Annchen sagde ...

Ja.... At være realistisk er altså heller ikke en af mine stærke sider..;)
Men det lyder til I har fundet nogle gode løsninger på udfordringerne;)
Glæder mig til at se/høre mere..
Og så vil jeg bare lige sende dig en lille men kæmpe tak for din søde søde mail!! Jeg tænker meget over den - tiden har bare ikke lige været til så meget maileri;)
Nyd weekenden..¨
Kh Anne

EN FUGL I HÅNDEN sagde ...

Pyha Wenche - sikke I har fået nok at rykke i, hva? Men hvor lyder det dejligt med lyseblåt køkkengulv! Og dejligt at høre lidt om det hele. God arbejdslyst - lyder som om du trænger til det ;)

KH Helle

Mette sagde ...

Lyseblåt køkkengulv! Det lyder eventyrlig dejligt. Glæder mig til at se dig i morgen. knus Mette

Frk. NØ´s Roderier sagde ...

Velkommen til østerbro........!!!

Line sagde ...

Kære Wenche. Ihh hvor jeg glæææææder mig til at se jeres lejlighed og drikke en kop kaffe en dag hvor man ikke falder over værktøj og får murerstøv på tøjet!! Og ja, det blå gulv lyder bare så flot! Knus Line

Anja sagde ...

dejligt at høre du er i live, for ja sådan et indflytnings projekt kan være en ordenlig mundfuld.
gælder mig til at se billeder at jeres færdige hjem

[Spitzenklasse] sagde ...

Ang. vinduerne så kan man i Ikea få noget film, man sætter fast v.hj.a vand så det klæber på glasset. Det fungerer godt på vores badeværelsesvindue og er meget nemt at fjerne igen (jeg skifter det løbende, når det bliver for tilkalket)