mandag den 29. november 2010

Jul Anno 1966

Nummer 46/13 november 1966 / pris 1.25 incl moms....

Jeg har været heldig at falde over dette julenummer af det svenske Femina fra 1966 og helt ærlig så er det nærmest "moderne" her i 2010!




Tjek lige disse to lakerede lysestager, dem ville jeg da rigtig gerne lukke ind i min julesamling...på side 127 er der en kupon hvor man kan bestille Malte og Matilda her, 25 kr stykket...jeg tror jeg prøver at sende den ind og ser hvad der sker, adressen er såmænd bare Femina , Sreviceafdelingen, Hälsingborg hvis i også vil prøve ;-)



Siderne her minder jo om forskellige blogs vi ser hver dag ikke?
Stoffet i baggrunden kunne også bestilles :-)



Og skeerne...


Hmmm jeg tror nu næppe jeg får held med at bestille noget her 44 år senere, men jeg har faktisk
fundet lidt julesager fra den tid hos Smultron som ligger bare 100m nede af gaden her ;-)

Har du også lyst til lidt Jul Anno 1966?? Smultron ligger i Willemoesgade, 2100 Østerbro MEN de har også en netshop lige HER
Der er de fineste gamle keramiknisser, smukke julekugler, kravlenisser, kagestikforme OG lysholdere både i metal og træ.


Skønt det endelig er julepynte tid.
KH

7 kommentarer:

mette b sagde ...

Hvor herligt at falde over fortid og nutid på en og samme gang.
Klem

Heidi sagde ...

I'm so excited to have found your blog.....and you live in the most Beautiful place!!!!

Anne sagde ...

Gode gode køb, især keramiknisserne er helt forrygende!

Og du har helt ret, billederne kunne lige så godt være taget den dag i dag, alt går i ring og selv om vi forsværger, at vi igen vil tage det ene eller det andet ind, ja så ender det jo ofte med, at vi alligevel gen-forelsker os i vores fortids moder.

Ha en dejlig aften i det vilde hvide vejr...

Henriette sagde ...

Du har ret - det er ikke til at se bladet er fra 60'erne

emblas-kanel sagde ...

For noen flotte bilder - og ja, det bladet kunne godt vært gitt ut i dag. Så fint at du delte det med oss :-)
Klem fra Eva

***Mutter*** sagde ...

Ha ha. Min underkæbe falder godt nok til jorden, hvis du skulle få de figurer.

Ida Victoria sagde ...

For et herlig blad! Skulle ønske jeg kom over noe sånt på loppemarked, men jeg orker aldri å se så nøye gjennom blad og bøker - det er så uoverkommelige mengder med uinteressante titler man må gjennom for å fine noen skatter..