søndag den 14. november 2010

Her Bor Vi Så





Her bor vi så. På anden sal ,hverken til højre eller venstre bare på anden, det er jo til at finde ud af ;-)

Da vi var på Fanø for nogle uger siden fik jeg snuset til broderikunsten og selv om jeg hver kender de forskellige sting eller teknikker har jeg fundet en metode til at lave korssting uden at skulle for meget frem og tilbage og jeg må sige at jeg blev ret "bidt" af det.

Broderi er jo fuldstændig systematisk i "kasser" i al fald den slags hvor jeg kan være med og jeg vil sige at det er temmelig overskueligt og afstressende at sidde med og så løber det ingen vegne så man kan hurtigt gå til og fra uden at tabe masker eller have glemt hvor man var kommet til.

Mit første lidt større broderiarbejde blev vores navneskilt, her broderet i mange forskellige farver. Mønstrene til bogstaverne kan man få i et lille hæfte, her fandt jeg også mønstret til hjertet.

Kan klart anbefale at brodere. Og det er så let som at klø sig i nakken ;-)

KH

13 kommentarer:

AbluMoo sagde ...

Så fint navneskilt! Superfint! :-)

F r k. E v i g g l a d sagde ...

Det er da i hvert fald et personligt hjertevarmt navneskilt til jeres nye hjem :)

Marie-Louise sagde ...

Det er nemlig skønt at brodere. Hvor er det en fin ide med et broderet navneskilt;-)

Betina sagde ...

Sikke en sød ide med det broderede navneskilt. Og så giver det jo allerede ved hoveddøren en vink om at inde bag døren bor en kreativ sjæl.

Eva sagde ...

Det er da den sødeste ide. Det må være skønt at komme til din dør.

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Det er bare super indbydende det navneskilt og allerede inden man træder ind, føler man sig velkommen :)

unikarina sagde ...

Superflot navneskilt - og så må jeg vist hellere i gang med at "klø mig i nakken" ;o)

Mette sagde ...

Virkelig god idé - det ser rigtig skønt ud!!

Ulla V. sagde ...

Og nu må jeg sige: hvad sagde jeg. ;)) Jeg vidste at det ville falde dig let at brodere. Fedt navneskilt! Jeg elsker din måde at anskue verden og ikke mindst håndarbejde på. Det har ofte en twistet vinkel og er så vidunderligt. Hver gang fører det til skønne, skønne resultater.

Og en rigtig god søndag, Wenche. :))

Kh
Ulla

Anne sagde ...

Fint dørskilt! Så kan man se, at der bor en krea-kvinde inde bag døren:)

Maja Kirstine sagde ...

Hvor fint et navneskilt!

Næste gang du skal til Fanø kan jeg anbefale dig at besøge Kunstladen, hvor de forhandler broderigarn m.m. i bedste håndarbejdets fremme-stil

Anne Mette sagde ...

Wauw, hvor er det flot. Men øv, det virker nok bedst i en opgang, hvor det ikke regner for meget. Hmm, i tænkeboks for at finde en løsning.
Må altså bare spørge hvor du har fundet det lille hæfte med bogstaver og andet, det er liiiige det hæfte jeg savner vildt meget!

Hilsen
Anne Mette K

Frk. Trillingsgaard sagde ...

Super fint dørskilt - øv at jeg ikke har noget overdækning på min hoveddør, så jeg kunne kopiere denne søde ide? Måske man kan løse det på en anden måde... Tænke-tænke-tænke.. ;0) Tak for ideen!!

Tjek iøvrigt min nye blog, http://frk-trillingsgaard.blogspot.com/