fredag den 19. november 2010

Genkender Du?

Genkender du som jeg denne emballage fra din barndom?

Fandt den ved et tilfælde i min lokale Spar i deres roderestekasse... de råbte nærmest TAG OS MED!!

På pakken at dømme har de været hengemt på lageret i flere år og nu skulle de så ud. Heldige mig :-)

Ved du mon hvad der er i?


Ja man skulle tro det var marsmellows, men det er små vatkugler i de fineste sarte pasteller.

Vi havde dem altid hjemme da jeg var barn min mor brugte dem vel som vi bruger vatrondeller i dag.

Jeg brugte dem nu mest til at lege med...sammen med min fætter kunne vi line dem op på et glat bord og så galt det om hvem der kunne få dem til at flyve længst og helst udover bordet når vi pustede med sugerør imod dem :-)



Er spændt på at se om mine unger finder ud af at bruge dem til noget eller de får lov til at stå i fred på badeværelset bare fordi de ser lækre ud :-)

Er på vej ud af døren, skal til Århus til basaren i morgen med Karen, inden da skal jeg besøge min kære veninde LOTTE og sove på hendes sofa, ja heldige mig.

Vi tales vel ved søndag engang ;-)

Nyd Weekenden

KH

18 kommentarer:

Margith sagde ...

Ja dem husker jeg også seancen med sugerør :-)
Hvor var du heldig.

mette b sagde ...

JA! Dem havde min mor også. Og vi havde også pustekonkurrencer med dem :)
God weekend!

Belladotte sagde ...

ja dem husker jeg godt ... elsker de farver især den lyserøde :)

Ulla sagde ...

Uhm, de ligner noget man har lyst til at spise :-)

Julia Hausfrau sagde ...

Dem kan jeg tydeligt huske. Min bedstemor havde en kanin i porcelæn, som var til at opbevare de der vatkugler i. Så stak de simpelthen ud af rumpen, og lignede kaninens lille hale. Jeg morede mig ofte med at skifte farve :)

Betina sagde ...

Åh ja hvor jeg husker dem. Min mormor havde en lille fin krystalkrukke stående med i på badeværelset :o))
Glæder mig til at høre om basaren. God fornøjelse med det.

Frk. NØ´s Roderier sagde ...

Tror sørme jeg er så heldig at vi to deler samme lokale spar, iler straks derned, er svært misundelig! ;-)

***Mutter*** sagde ...

Ja dem husker jeg godt. De er bare ligeså stille og ubemærket forsvundet.

Underligt, for de er faktisk flotte i et glas.

Vibeke sagde ...

Årh dem havde min farmor... Jeg elskede at kigge på dem :-D

Kamma og Ko sagde ...

Nøj... Dem havde jeg helt glemt. Gad vide om alle de farvestoffer gør(gjorde) noget godt for huden og resten af kroppen...? ;-) Noget man sikkert aldrig skænkede en tanke dengang.

LisBethLys... sagde ...

Åh ja, jeg er også fra dén generation!

Tuppelure sagde ...

Å ja sånne hadde alltid mormor på badet. Jeg elsket å sortere de..:O)

Lene L N fra Tyskland sagde ...

Min Mormor havde ogsaa en glas krukke med dem i. Jeg var ogsaa facineret af dem for vi havde "kun" hvidt vat i en smal aflang pose - i eet stort stykke, og den var ikke spändende :-)

Mette Bundgaard sagde ...

Dem har jeg lige ledt efter som en tosset til min snyde lagkage (se blog) :-) har de flere? for så vil jeg meget gerne aftage et par pakker.

Kh Mette

tusindfyd sagde ...

Hvor er det sjovt at vi er så mange der kan huske de vatkugler!! Det må netop være en blanding af farverne, at de virkelig ligner noget der kan spises, og at de lagde op til at blive sorteret i farver ;-)))
Ja jeg har heller ikke set dem i mange år tror virkelig de var et par rester der har været faldet ned bag en reol ;-)

KH

tusindfyd sagde ...

Kære Nø og Mette

Det er SPAR på Classensgade jeg har fundet dem i ;-)

KH

Tina sagde ...

HiHi...dem har jeg også købt fornyli. Kunne ikke stå for dem. Mener det var I Kræmmerhuset på Nørrebrogade (ved café Castro)...eller en Tiger?
Mangler nu bare den fine, gammeldags glasskål med låg, jeg synes de skal være i;)
K.h. Tina

Jannie sagde ...

Hej Tusindfryd :-)

Det et lige netop de vatkugler, jeg leder efter!!! De er umulige at opdrive!!! Googlede på billeder, og så kom dit billede frem...

Mange vatlige hilsener

Jannie - Vordingborg