fredag den 26. november 2010

Er Der Nogen Hjemme ?

Det er næsten midnat, om lidt er det lørdag. udenfor kæmper diverse fejemaskine med den til stadighed dalende og fygende sne....jeg tror det bliver en meget hvid nat!

Glæder mig til at vi i morgen tidlig skal have æbleskiver, gløg og en hel del mere under armen og godt klædt på tage med S-toget til Gentofte, vi har jo selvølgelig ikke fået vinterdæk på i tide, forude venter en lang og dejlig dag med basar på børnenes skole :-)

Min datters klasse er årets nisseansvarlige og alle forældre og børn skulle sy en nisse af filt efter en udstukket model...jeg har dog syet de nisser SÅ mange gange at jeg simpelthen måtte stikke i en bare lidt anden retning ;-)



Først synes jeg at "mine" nisser skulle have et godt sted at bo derfor dette lille hus hvor nisserne faktisk kan stå indenunder. Huset har jeg syet af en super blød 100% uldfilt.


Og her er så et par af beboerne ;-)


Og dem alle fire..



Nisserne er meget små men rigtig sirlige.



Synes at de farvemæssigt godt kan stå fremme hele året :-)



Så bliver det spændende at se om og hvem de skal rejse med hjem og holde i ørerne.
God lørdag
KH

9 kommentarer:

Eva sagde ...

Hvor er de skønne! Og sikke et fint hus, de skal bo i. Bare de skulle holde mig i ørerne....

Gaia Cunin sagde ...

ej måske du støder på min DEJLIGE kollega Karina der har to skønne piger (Selene og Kia)på den skole....

Losarinas mor sagde ...

Jeg holder så meget af denne helt klassiske nisse.
Jeg holder også af dine farver :-)
Rigtig god Lørdag :-)

Basse Bufas sagde ...

Min søster har arbejdet et år på en Steiner institution for handicappet børn i Philadelphia i et år og derefter i en Steiner børnehave i Aalborg. Jeg knuselsker derfor disse nisser, lanterne, stjerne på vinduerne og dine meget smukke dukker. Især fordi jeg kender lidt til Steiner pædagogikken og det den står for.
Håber det er OK, at jeg snupper ideen og syer et hus med nisser til min søsters datter (6 mdr gammel) Så kan hun få sine første nisser med hus til.

Jeg håber i får en rigtig skøn dag i det dejlige fællesskab om jeres basar.

Venligst Tina

Mathildes skatter sagde ...

Så nydelig :)

morslille sagde ...

Så skønne små nisser og et fint hus.
Er det måske det, vi skal lave 2. søndag i advent?
Jeg er klar til i morgen, glæder mig til at se hvad du har fundet på.
KH Charlotte

Losarinas mor sagde ...

Jeg har fået din pakke !!
Du er så nuttet, sød og gavmild!
Tak:-)

Henriette sagde ...

De er nogle sød små nisser og sikke et fint hus de har.

babydjungeln - pysseltävling pågår sagde ...

ihh så fine de är kommer der ikke in DIY /tutorials på dem?

Jeanette