onsdag den 24. november 2010

Elsket Og Hadet

Den kære sne og frost ,så smuk at se på fra vinduet i den varme stue med ild i pejsen .uldtæppe om lårerne og varm dampende te i koppen ik?


Mindre smuk kl 7.15 , låsen til Christianiacyklen er frosset fast, langsom gåtur til s-toget med ekstrem skridfare forude, iskolde tæer, børn der ikke er til at drive frem fordi de liiiige skal skrabe sne af bil nr. 100 til en snebold, et s-tog der bliver aflyst to gange, for sent til skolen, den kære norske skolelærer kommentere "tja når det sner i Danmark" og ser medlidende på min undskyldning om at vi kom for sent :-)



Men ok smukt er det altså, og har man tid til bare at slentre og nyde lyden af knasende sne under støvlerne er det jo ren welness...

Duerne ved Sortedamssøen har vist været heldige..gæsten på bænken med brødet er vist kun lige gået.



Hmmm nogle menneske skal bare løbe om så ørerne fryser af?? Den lille franske cafe ville helt sikkert afbryde min løbetur om jeg havde forvildet mig ud i det ;-)



Ja og så blev det ENDELIG tid til at tage "snebold" øreringene på igen Jubiiiii
Har du elsket og/eller hadet sneen i dag?
KH

9 kommentarer:

Anne sagde ...

Jeg elsker vist altid sneen. Sjældent at jeg hader den. Men min cykel strejkede også idag. Faktisk også på Østerbro, så måske dårlig karma?

Rigtig fine øreringe.

Kh Anne

Fluesvampen sagde ...

ELSKET og det på trods af at jeg med mine enorme kræfter ødelagde håndtaget på vores låge der var frosset fast i løbet af natten og ud skulle jeg jo. Men sne på byen der dækker alt det grimme grå - det er lige mig... farvel regnvejrsvåde november - goddag til december (lige om lidt)

Betina sagde ...

For det meste eeeeelsker jeg også sneen. Og lige for tiden er jeg uden job, så jeg er ikke tvunget til at skulle ud i den. Men mon ikke de fleste har prøvet ligesom dig at have bandet sneen meget langt væk en råkold tidlig og mørk vintermorgen.

Gitte sagde ...

Skønt at have smukke sneboldøreringe til årets første sne. Jeg har elsket sneen i dag. På cykel - også langs søerne - med den kolde luft mod ansigtet, og lyden af vinter omkring mig. Men da var klokken heller ikke 7.15 :)

Line sagde ...

Min cykellås var også hel frossen... måske er det tid til at parkere cyklen indenfor selvom det er så satans bøvlet:-)

Eva sagde ...

Sne er skønt, hvis man da ikke lige skal ud i det og møde til tiden. Og det skal man jo tit. Så hvis det kunne holde sig til weekenden....

Lotte Hønholt sagde ...

Her sner det også og elsker det, har teen, tæppet, strikketøjet og to tændte stearinlys. Ihh hvor det en dejlig dag.
Endnu engang tusind for den skønne the, du er så betænksom..
Knus & kram Lotte

søslerier sagde ...

;) eeelsker den (qua mit seneste indlæg) - og hér i søhøjlandet ligger der MASSER! Tak for omtalen - du er sød, kære Wenche!

Skumkat sagde ...

ELSKET ELSKET ELSKET! Jeg har bare vandret rundt i den i diverse parker og københavnske gader og lyttet og lugtet. Der er ikke noget som lyden og lugten af sne. Og så har min datter oplevet sne for første gang, og hun er helt vild med det. Bare _så_ hyggeligt!
Håber du bliver ved med at elske sneen, og at den var lidt flinkere mod jer her til morgen.