mandag den 4. oktober 2010

Mandag

Total mælkemangel i køleskabet....mandag...vi har sovet over, kaffe er eneste redning men uden mælk glider den bare igen vegne....ok første gang jeg handler ind hos bageren iført py bukser, uldsokker og hjemmesko....addicted???

Nå men nu er alt på plads, der er mælk i kaffen og børnene nåede frem til skolen ;-)

Når man går rundt i gaderne i København støder man af og til på forskellige ministerier, økonomi, finans, sundhed osv. men i lørdags på min lille bytur med krudtuglens mor faldt vi tilfældigt over et helt anderledes interessant ministerie " Mini Ministeriet" en skøn lille børnebutik der ligger i Peder Hvidtfeldt Stræde nr 17, en gade man ikke lige vil ramme hvis man som jeg oftest har gjort ender med et par ture op og ned af strøget ;-)



Butikken henvender sig nok mest til mødre ( og fædre) med små børn såddan ca 0-4 år, så det var jo lige noget for Christina og jeg må da indrømme at får vi flere skal jeg også forbi der igen!



Træet her synes jeg var så fint at jeg vil se om noget ligende vil kunne opstå i mit nye hjem, forskellig papir til baldene har jeg jo nok af så er det bare lige om jeg vil kunne få malet træet??

Der var nips, tøj, legetøj ,dåser og meget andet i et skønt farverigt udvalg svært at holde fingrene fra.



Når det så er sagt at butikken nok mest er for småbørn såååå må jeg nok indrømme at der også lige var et par ting jeg godt kunne ønske mig ex denne kæmpe store og helt vildt skønne mintgrønne sætterkasse!!! Godt det snart er julegaveønsketid sikke et langt ord ;-)



Jeg beundrer det store arbejde nu jeg ved hvor nørklet det er at male de små rum og ikke mindst få sat papir i dem....
Så fed butik og genialt navn helt klar en afstikker værd fra strøgets konceptbutikker ;-)
Nå men der skal drikkes mere kaffe, bindes 8 dukkehoveder, kaninen skal ud i buret inden den har bidt sig helt igennem min uldbluse,weekendens 1000 krummer og klatter skal nedlægges, køleskabet fyldes op , vasketøjet på plads og og og HUSMOR??
Nyder du din kaffe?
KH



7 kommentarer:

Frk. Hverdag sagde ...

Lyder som et fantastisk shoppested. Altid skønt at opdage nye yndlingsteder.

Og HUSMOR? jo TAK! Som barslende er det ligesom en del af jobbeskrivelsen. SÅ 1000 krummer og klatter! Også her:-)

God mandag.

Tine sagde ...

Jeg har netop selv opdaget denne fantastiske butik, og overvejede også at lave et indlæg om den. Jeg kunne købe det hele. Og det kommer jeg sikkert også til.
I øvrigt - nu hvor du bor i Kbh - kunne du så ikke tænke dig at komme til jule-krea-træf hjemme hos mig den 5. december?
kh Tine

Tine sagde ...

Fantastisk. Jeg har noteret dig.
Glæder mig til at møde dig.
kh

janet sagde ...

Hei..

Det ser hyggeligt ud, det dig og Christina har haft gang i :O) Det er jo snart jul, og jeg ville gerne lave en dukke mere til Agnes, men jeg ved ikke hvor jeg skal købe materialerne?? Jeg har ikke brug for det store, kun materiale til 1 el.2 dukker. Måske kan du hjælpe mig med, hvor jeg får fat i det henne??

Kh. Janet

LineBN sagde ...

Sikke en skøn butik :)
Lige nu sidder jeg og ærgrer mig over, min jyske hjemmebane. Hvor ville jeg gerne lige kunne slå et smut forbi denne skønne butik. Det du viser ser bare så fantastisk ud, og jeg er sikker på den har endnu mere at byde på når man selv er der ;)

tusindfyd sagde ...

JEg kan kun sige ORANGEBILLET ;-)

Eva sagde ...

Sikke en butik,- godt jeg ikke har små børn, for så ville jeg da gå amok derinde.

Om jeg nyder min kaffe? ja, det kan du tro! Friskmalet kaffe i smukke, polske kopper helt tidligt om morgenen. MED mælk i,- ellers er det skidt.