torsdag den 7. oktober 2010

Hjælp At Hente

Til alle jer derude , der ville ønske i kunne hækle så drømmen om et farverigt hæklet "Granny" tæppe kan gå i opfyldelse ,men må erkende at i ikke lige får det lært og nok heller ikke vil kunne finde tiden til det store arbejde , har jeg en GLÆDELIG nyhed :-)



På min lille bytur i lørdags kom jeg forbi FANNYMIA en skønt lille børnetøjsbutik i Klosterstræde 12, en sidegade til strøget.

Her lå nogle virkelig skønne og flot hæklede børnetæpper i stærke farver i to modeller.
Tæpperne er håndhæklet ( kan man egentlig hækle på maskine???) og til de priser vil jeg på intet tidspunkt ,materialer og tid taget i betragtning kunne være med...

Det største koster ca 700 det mindre 400!!!



Jeg er ret vild med modellen her, hvor der er hæklet rundt til et rektangulært tæppe, men er man til oldemorsfirkanter tja så er der også lige denne model :-)



Fannymia har også en webshop til jer der ikke lige kommer forbi Klosterstræde i tide og utide ;-)))

MEN fortvivl ikke hvis du ikke kan hækle, i samme ånd som Karen ønsker jeg på et tidspunkt at lave et par gratis hækleaftener her i København, skal blot lige på plads i mit nye hjem, så der er håb forude :-)



Viskelæderet her kan jo også være en stor hjælp...om ikke andet er det neonpink og uden skrift på den anden side så det er selvfølgelig indkøbt og sendt til Fru Neon Pink ;-)

Så er der vist ikke mere hjælp at byde på lige nu, skal til advokaten og skrive under på vores lejlighed, eller skal vi sige total kredits lejlighed???

Nyd Dagen

KH

9 kommentarer:

Anne sagde ...

Hold da op, det var godt nok billigt for sådan et tæppe! Jeg er selv i gang med et, og det er jo et ret stort arbejde... Ja, gad vide, om man kan få en hæklemaskine?!

Forår hele året (Jette) sagde ...

Tak for inspirationen. Selvom jeg måske ville foretrække et tæppe kun i firkanter, så er dette ihvertfald plan B, hvis man som jeg hader at sy strik sammen. Hav en god dag.

Ditte Marie sagde ...

Wuaw et smukt tæppe. Flot at hækle det som en firkant i stedet for striber.

Lotte sagde ...

Jeg vil vågen den påstand at hvis JEG kan finde ud af vejledningen du har lavet til de tæpper ( og med hjælp fra hækleskolen om hvad der er stang og fastmaske ) så kan ALLE være med! Fantastiske billeder du har formået at lave. Men det tæpper du henviser til er godt nok også lækkert da.

Louise sagde ...

Wauw, hvor er det flot det tæppe hvor der er hæklet rektangulært. Virkelig god idé!

Andregasellen sagde ...

MY GOD så lekkert!Herlige farger, herlig mønster!
Min søster har lett etter heklemaskin, og søkt over alt på internettet etter en - men hun fant ingen ting.Bare strikkemaskiner.Visstnok finnes det heklemaskiner, men bare i industri-format!
Ha en fin kveld!

Onkel Anne sagde ...

Sikke nogle dejlige farver! Det er da til at blive glad af!

camilla sagde ...

er helt mundlam. sikke fine tæpper.

Moster Pips sagde ...

Hækleaften ville være dejligt, den er jeg helt med på, bor også på Østerbro, men min blogg er ikke oppe endnu. Nyder at blive inspireret af alle jer andre. På gensyn ?-)