onsdag den 13. oktober 2010

FerieSysler

Efterårsferien ligger lige om hjørnet, lange gåture med blæst i håret og sand mellem tænderne vil helt sikkert ikke være helt nok for børnene, så derfor må der pakkes lidt "undeholdning" i tasken også.
Ikke at det ikke er i orden at kede sig, faktisk er det godt at kede sig ind imellem, men jeg forstår dem godt.

Så jeg har besluttet at nu skal det være! Jeg skal prøve kræfter med at brodere!



I Netto har jeg fundet broderistof, et stort stykke til en 10ér og så en masse farver broderigarn, 10 stk for en 10ér, så er der jo ikke noget forgjort i hvis det bare ender helt galt ;-)
Børnene skal være med både pige og dreng, tænker vi skal tegne med blyant på stoffet og så sy/brodere lidt derudaf. Kunne godt forestille mig fine broderede børnetegninger anvendt i noget hjemmegjort til julegaver til bedsteforældrene?
Såddan rigtig at brodere med de rigtige sting må vist vente lidt ved jeg har en tegning et sted med de mest almindelige.....et sted i en af de 65 umarkerede flyttekasser...2011??
Nyd Dagen
KH

4 kommentarer:

Brilleting sagde ...

Superspændende! Håber at du smider lidt billeder ind, som måske kan inspirere mig til at gå i gang med det broderigarn jeg for ikke så længe siden købte i Fakta! :-)
Og kanon-idé med børnetegningerne - den snupper jeg måske om et par år når mine unger tegner andet og mere end 3 tilfældige streger!
Ha' en lækker dag!
Kh. Jane

Merete sagde ...

Elsker broderi.... go' fornøjelse

PUK sagde ...

Nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er, men hvis I skal brodere korssting, er det en god idé at medbringe ternet papir og farveblyanter. Så kan tegningerne laves i tern med det samme og kan let overføres til broderi.
Se evt. min arbejdsblog, hvis ovennævnte ikke giver mening:)
http://pukselevblog.blogspot.com

God ferie. Lyder som et dejligt projekt, du har gang i.

KH Puk

Anonym sagde ...

Hele sommeren har jeg tvunget børn i min nærhed til at tegne til mig. Det er nu mig selv der har syet, men det er blevet til et par rigtig fine puder :-) Ja og forresten er der også syet bagenden af en elefant på en lomme på et par pyjamasbukser :-D

kh susanne k, lellinge