onsdag den 6. oktober 2010

Dåsen

En dåse er ikke bare en dåse, nogle dåser er runde andre firkantede, nogle høje nogle lave, smalle og brede, bitte små og kæmpe store, nye eller gamle, af træ, plastic eller metal.

Nogen gange er en dåse ingen af delene....men bare noget helt andet ;-)




Dåsen her er en dåse, en af dem i metal, en af de gamle med buler og en anelse rust eller patina om man vil :-)



Den stod så alene på et genbrugsloft at jeg ikke nænnede at gå uden den.

Dåsen er stadig helt tom, men mon ikke snart den enten rummer småkager, silkebånd, knapper, søm og skruer eller noget helt andet??



Jeg glæder mig ihvertfald over den og venter spændt på hvad jeg får den brugt til ;-)
Er du til gamle dåser?? Eller er du mest til krukker??
KH


12 kommentarer:

Mia sagde ...

Jeg er til skåle, gælder det også? :-)
Kh Mia

TanteTit sagde ...

Hvor er den bare sød og fin, jeg kan godt forstå at du ikke kunne lade den stå!!!
Jeg er helt klart også til dåser - de er så dejligt praktiske og dekorative :)
Kh Tina

Louise sagde ...

Jeg elsker dåser! Og denne er virkelig fin! Kan godt forstå du ikke kan lade den stå alene tilbage ;-)

Kh Louise

Pia sagde ...

Den er smuk. Jeg elsker også dåser - og kander og og og ...............

tusindfyd sagde ...

Skåle og kander tæller skam også!!! Jeg bliver altid helt blød når jeg ser især de cremefarvede af algsen med blå eller gule kanter tror de er fra Aluminia :-)

ninaslykkeliten sagde ...

Dåsen er kjempeflott. Jeg liker dåser, eggeglas, og , og , og nesten alt som kan fortelle noen historier og har levt litt før meg.

Clemme/Trine sagde ...

Jeg er til dåser :) Og har en der minder meget om den du viser her - den har jeg arvet efter min mormor og jeg er meget glad for den :)

Betty sagde ...

Den dåse er da godt nok fin....den ville jeg heller ikke efterlade....så nu er det sagt, jeg er også til dåser.....og krukker!

Henriette sagde ...

Jeg er til gamle kagedåser, som kan bruges :o)
Den dåse på billedet er rigtig sød

Marianne sagde ...

super super fin dåse :) - den ville jeg nok heller ikke være kommet hjem uden :)
ved ikke lige måske jeg bare samler på lidt af det hele :)
kh

Christina sagde ...

Den er jeg vild med :-) kram fra C

Livingbym.com sagde ...

Ih hvor er den skøn.

Bagerier til jule 2010 er ved at kunne bliver planlagt. Husk også at tjekke sine kagedåser. Har du ikke en så skøn som denne så gå på udkig allerede nu. Kig forbi vores site og se vores Retro Rensdyr kagedåse.
På gensyn - Livingbym.com