tirsdag den 5. oktober 2010

Basar Baby

Solstråler i havestuen , det er koldt derude, men lyset er her lidt endnu og det skal bare NYDES.

Jeg har endelig fået fotograferet endnu et lille pus der skal med til julebasaren :-)



Dukken er rigtig babyvenlig med sine 26 cm



Kroppen er syet af den lækreste bløde 100% bomuldsfrotte fra Holland og er selvfølgelig stoppet med økologisk uld.

Det lille "sovepose" er syet af gammelt sengetøj i 100% bomuld og er helt simpel, let at tage af og på til vask så den tåler gylp og bananmos.....



Der er antydning af hænder og fødder, valgt specielt til de helt små uden for mange detaljer.

Den lille hat er hæklet i Havblik ,100% bomuldsgarn, hatten er syet fast så den ikke smutter nogen steder. Dukken har ikke hår indenunder.



Nej jeg kunne da ikke ladevære med at sy prikker på ;-)))
Ang. Basar, så mange mailer mig sååååå :
Basar i Antroposofisk Selskabs Hus på Højbjerg Torv i Århus den 20 nov. formentlig fra kl 10-16 MEN Karen er ved at lave en plakat og lige så snart den er klar skal jeg nok sætte den ind på bloggen her :-)
Både Karen og jeg vil være at finde på Basaren og alle vores salgsindtægter går ubeskåret til Steiner Børnehaven.
Vi tager lidt af det hele med og det vil sige rigtig mange skønne håndgjorte ting i naturmaterialer, rigtig mange gode julegaveideer til både store og små ;-)
Derudover vil der være en lille Cafe, juletræer til salg, biodynamiske grøntsager, andre hjemmelavede skønne sager , bivokslys, teater, skønne ting fra træværkstedet ex de fineste dukke senge og karuseller.
Så sæt da allerede nu kryds i kalenderen, vi glæder os i hvertfald til dagen og til at se jer ;-)
Nyd Dagen og Lyset
KH

8 kommentarer:

søslerier sagde ...

JEG kommer ihvertfald!!! ...og må vist hellere tage den 'STORE' pung med ;)

Betty sagde ...

Den 20 nov. skal turen gå fra Aalborg mod Århus...Her er da noget at komme efter!

Betty

Lindas hobbyhjørne sagde ...

Så søt den er.
Ha en fin dag, klem.

Losarinas mor sagde ...

Jeg er vild med dine dukker!

Silje og Vibecke: sagde ...

Den bare skjønn! Heldige er demsom kan komme på marked i Århus:)

camilla sagde ...

hvad koster dine søde dukker? de er bare så søde.

Annchen sagde ...

Hej Wenche..
Hvor er den bare dejlig!:) Utrolig god idé til de helt små..
Jeg håber og krydser fingre for at jeg kan komme til julebasaren - vil bare så gerne..;)
Jeg satsaer på at sende dig en mail senere i dag - har lige en lille forespørgsel;)
Nyd dagen..
Kh Anne

Lena sagde ...

Ej hvor jeg glæder mig til den 20. november! Kører gerne fra Esbjerg til Århus for at få mulighed for at købe nogle af jeres fine ting.....Nu må tiden gerne speede lidt op!!