torsdag den 2. september 2010

Nye Omgivelser

Vi er alle startet på en ny skole, både børn og voksne :-)

De så velkendte omgivelser omkring børnehaven og skolen i Århus er skiftet ud med nye på Vidar skolen i Gentofte.
Men det GODE ved at skifte mellem to Steiner skoler er at rammerne og miljøet minder så meget om hinanden at det ikke føles som et helt ukendt sted :-)

Skolen område minder lidt om en lille landsby, ja nærmest lidt Bulderby agtig , man gå ned af vejen og kommer først til børnehavens område og børnehaveklassens hus og legeplads, derefter kommer en stor åben plads og rundt om pladsen ligger små dobbelttræhuse hvor de forskellige klasser holder til.

I huset her er det 1. og 2. klasse der hører hjemme, altså Annas klasse.



Bag ved de små træhuse er anlagt haver nogle organiseret...



Andre områder mere bivenlige ;-)


Et lille væksthus er der også og i baggrunden ligger skoven og Gentofte sø, et område der bruges meget til udflugter og turdage.

Legehuset her ligger i haven og jeg får såddan lyst til at banke på og se om der er nogen hjemme .

I skolegården er der både mooncarsområde, boldområde og legeområde med tårne, broer og sandkasse. Og i midten er klokketårnet med tre store klokker hvor elever og lærer spiller en melodi når det ringer ind, et dejligt alternativ til det skingre klokke jeg selv husker fra min skole....det var jo lige så det pev helt ned i plumperne!



På lørdag er der skolepligtig lørdag, børnene skal i skole fra 9-13, imens samles alle foraldre til fælles rengøring og vedligehold af skolen, der skal males , tømres, lues og plejes.
Vi glæder os ,for udover at være med til at holde børnenes skole smuk er det en super mulighed for os at få snakket med de andre forældre og lære dem at kende nu vi er kommet væltende ind fra sidelinien ,så jo det er ny skolestart for os voksne også.

Har i også fælles arbejdsdage i børnehaven/skolen?
Nyd Dagen
KH

9 kommentarer:

Frk. Hverdag sagde ...

wouw.Det er da et sted, man har lyst til at være barn.

Kisser sagde ...

Selvom det er mange, mange år siden min datter gik i børnehave, husker vi stadig forældredagene som noget dejligt. De fandt sted flere gange om året, hvor vi lavede legeplads, malede, tømrede osv osv - og bagefter fællesspisning.
Dejlige minder.

zpitzen sagde ...

Tak for kigget.. Kører forbi Vidar-skolen hver dag, men har faktisk aldrig set mere, end ned af vejen.. Hvor ser der skønt ud..

Mia sagde ...

Ser super hyggeligt ud!

Vi holder også arbejdsdag i børnehaven og det er bare en super hyggelig dag! Som vi alle nyder!

Smil fra Mia

Westmose sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud og rart det hele er samlet et sted. Jeg kører rundt med børn i hver sin retning om morgenen og igen eftermiddag så det tager sin tid :-)

Vi skal til arbejdsdag i dag faktisk fra 15-20, der bliver stillet en pølsevogn op sidst på dagen :-) Jeg bidrager ved at tage min symaskine med, for det tunge knoklearbejde kan jeg jo desværre ikke deltage i :-)

morslille sagde ...

Vi har også en masse forældreopgaver på skolen. Hver klasse har en hovedrengøringsdag om året. Her slutter vi gerne arbejdet af med købepizza og sodavand og rødvin til de voksne.
Derudover er der en fast opgave hvert år, det kan være at arrangere fastelavnsfest eller vedligeholdelse af skolen. Den største opgave ligger i 4. klasse, her arrangerer forældrene en fest for alle skolens forældre og lærere. Det er så stort hvert år og der bliver lagt et kæmpe arbejde i det. Det er altid en temafest og hele skolen bliver udsmykket. Et år var det f.eks. charterfest, her blev man modtaget af stewarder og stewardesser og lufthavnsstøj blev afspillet i baggrunden. Det er dejligt at lære de andre børns forældre at kende.
hilsen Charlotte

Karen Klarbæk sagde ...

Ih ja, men mine er jo også på en Steiner Skole, hvor det er brugt i vid udstrækning.
Jeg kan godt lide at hygge med de andre forældre over have eller rengøringsarbejde. Men male....det plejer jeg at bytte væk for andre opgaver :)

Gaia Cunin sagde ...

Hejsa
Hvor pudsigt...
Den skole hører jeg ofte om. En af minde bedste og nærmeste kollegaer (arbejder på Gentofte skole) har sine døtre på den skole. De går vist nok i 0. og 3.klasse, så vidt jeg husker.
Men så møder du jo nok deres forældre på lørdag. De er super søde og pigerne er nogle dejlige og gode piger! Kia og Selene hedder det.
Vi kender slet ikke hinanden anden, jeg følger blot nysgerrigt med på din blog, men alligevel synes jeg det er rigtig hyggeligt at du flytter herover og har pigerne på den skole, jeg kender så godt uden at kende den rigtigt, må nok hellere ligge vejen forbi en dag!
Velkommen til øen!

Silje og Vibecke: sagde ...

På benken utenfor smien traff Silje sin kjære smed, så minnene er kun gode, Og skolen er jo bare så flott med det fineste verkstedshuset vi vet om. Og der er jo også mange gode mennesker som skaper god stemning. Ellers har vi dugnader også, men det er jo ikke så rart siden vi både arbeider og har barna våre på steinerskolen og i steinerbarnehagen.

God weekend!