tirsdag den 21. september 2010

Lotte

Jeg er helt forelsket!!

Hjemme hos min dejlige svigermor Lotte faldt jeg i weekenden og denne skønne og smukke Lotte.....



Tallerknen er en del af et norsk stel og hedder simpelthen Lotte :-)



Det er farverne, stregen og den måde hun ligger der henslængt og dejlig med hendes lidt kraftige underben der gør at jeg er helt kuller og lykkelig over at jeg måtte tage tallerknen med hjem!



Min skønne svigermor havde også lige en kop til i samme stel......

Nu skal der ledes alle steder for jeg bliver simpelthen nød til at have flere Lotte ér i mit hjem ikke kun fordi jeg synes hun er en fryd at se på men også fordi hun til evighed vil minde mig om min dejlige svigermor.

Såååå skulle du falde over en Lotte et sted må du hjertens gerne tage hende med hjem til mig ;-)

Nyd Dagen

KH

15 kommentarer:

Karina sagde ...

Hej.

Kan godt forstå du er forelsket, hende Lotte er skøn! Synes stregen minder lidt om Wiinblad...

Jeg har tænkt lidt på, at bestille en dukke i julegave til min datter. Tager du imod bestillinger eller har du alt for travlt?

Hav en god dag.

KH
Karina

Miv sagde ...

Jeg er da bare SÅ misundelig!!! Heldige dig :)

Maria sagde ...

Ja Lotte var herlig.

rikke cilja sagde ...

Kære Wenche

Jeg er også Lotte fan.

Jeg arvede fra min mormor en fin sukkerskål, og har senere suppleret op med diverse fra ebay.

På Ingerslev så jeg sidste år en "tv tallerken", med kop i Lotte design.
Jeg drømmer stadig om den.

Figgjo er vist Norges svar på Kongelig Porcelæn, og de har lavet mange andre fine sager.

Kærlig hilsen, og gode Århustanker til dig.

Rikke, Elviras mor, mormor til Augusta, Rosemunde og Lillebror :-)

signe sagde ...

Jeg er også fuldstændig vild med flere af Figgjo Flints serier. Jeg samler selv på "Victoria" - altså også af Figgjo Flint. Prøv at billed-google det - det ville du også være vild med, men det er svært at opdrive - så det bliver en tallerken om året ca.;)
Held og lykke med din jagt!
Hilsen Signe

PS. Følger med i din flytning pt. Bor selv tæt på Vidar-skolen, som jeg i den grad overvejede at mine børn skulle på, men det vi ikke enige om hjerhjemme. Men spændende at høre dig opleve skolen og området;)

tusindfyd sagde ...

Tusind tak...nu er jeg vist ikke alene på jagt efter Lotte... ;-)

Signe du kan roligt vælge Vidar skolen til dine børn det er et SKØNT sted. Men husk at skrive dit barn op i gor tid for der er lange ventelister!

Anonym sagde ...

Du kan kanskje finne noe på finn.no :)

Klem fra Elisabeth

Fru Larsen sagde ...

Det er et flot stel, med en dejlig Lotte. Stellet har jeg aldrig set tidligere. Kan godt forsåt du blev forelsket i det.

Anonym sagde ...

Se lige her...

http://www.dba.dk/fajancestel-lotte-lotte-n/id-68644587/

Vh Lisa

Westmose sagde ...

Hej Wenche
Jeg forstår din begejstring. Tjek lige disse links:

http://www.qxl.dk/pris/porceln-glas-metal/porceln--keramik/spise--og-kaffestel/kaffestel-diverse/figgjo-flint-norway-turi-design-lotte-se-fotos/v/an619174294/lt5/

http://www.qxl.dk/pris/porceln-glas-metal/porceln--keramik/vaser-skle-kander-mm/figgjo-flint-norge-turi-design-lotte-fad-med-haandtag/v/an619289938/lt5/

Fortsat god jagt.

Kh. Mette

tusindfyd sagde ...

Tusind tak for links!!!

Ups det er vist en lidt dyr Lotte jeg der har forelsket mig i.... Må vist satse på held og gode loppefund??

Viilhvile sagde ...

Ja, jeg kjente straks igjen Lotte! Min mormor var så glad i Lotte-design og denslags! Qxl finnes også i Norge, og der finner du mye retro-åprselen. Jeg vil tro de fleste sender til Danmark. Her f.eks: http://www.qxl.no/pris/samleobjekter-antikviteter-kunst/keramikk-porselen-og-glass/porselen-figgjo/dyp-tallerken-eller-fat-i-mod-lotte/v/an617880218/

Viilhvile sagde ...

Ja... retro-porselen, skulle det ha stått :)

Komadyret sagde ...

De er knallfine, så to sett på en bruktbutikk....men det var ikke billig...

Louise sagde ...

Hej Wenche
Jeg har set et fad i med samme streg, men med nogle farvede motiver. Jeg lover at hvis jeg finder noget i de lokale genbrugser her i både vest og østjylland, så skal jeg nok købe det til dig.