onsdag den 8. september 2010

Lilje

Så blev min første dukkepige efter flytningen endelig færdig....jeg har kunnet snuppe mig en rolig kreativ stund her og der mellem biltur, ind- og udpakning og forsøg på at få hverdagen på benene så en anelse forsinket er hun.

Det er vigtigt for mig når jeg laver dukker at jeg kan være HELT tilstede så al min omtanke og kærlighed kan ses i resultatet, så ingen hastværk her når det kommer til dukker ;-)




Lilje er en stor pige, hele 50 cm måler hun :-)



Dette sæt tøj har jeg syet af bomuldslærred og retrostof, tunikaen er pyntet med en lille blomst lavet efter en "yoyo".


Efter ønske har lilje lysebrune øjne og blond mohairhår der enten kan sættes i frikadeller, hænge løst i rottehaler eller kan flettes.
Redes kan hun med en blid kam og hånd ;-)


Vi har fototgraferet i drivhuset, det var ret hyggeligt der mellem blomster og modne blå druer.



Lilje rejser hjemmefra med to sæt tøj.



Og fordi hun er et efterårsbarn kunne jeg ikke lade strikkepindene hvile...af ca 50 gram Lett Lopi har jeg strikket hende en lun poncho til rejsen


Ok, jeg GLÆDER mig til min systue ikke længere bestyr af 9 flyttekasser.... det er sin sag når man lige skal finde den der der lige kunne være skøn at bruge...kan nu se hvor mange gange jeg engentlig lige henter noget i systuen i processen ;-)




Nu skal jeg "bare" lige finde det karton jeg plejer at lave dukkeattesten på og mit tusindfryd stempel...hvorfor var det lige at jeg ikke nøjagtigt noterede indholdet i hver kasse????
Ønsker dig en dejlig dag med blæst og solskin
KH

10 kommentarer:

Julia Hausfrau sagde ...

Hvor er hun skøn. Ih altså, jeg stemmer stadig for et dukkekursus i Karens kælder!!

mette b sagde ...

Åh, hvor er hun kær. Det varer heller ikke længe, før jeg skal lave en lillesøster til Alma. Der bliver nok også tid til lidt strik til dem, nu hvor blæsten har sat ind...

Hvor mange får egentlig noteret indholdet i flyttekasserne? Altså, sådan for alvor og ikke kun "krearum" eller "stue"?

Kram fra
mette, der godt gad en dukkesyningsweekend igen...

Louise sagde ...

Ih, hvor er hun smuk! Og helt blød i knæene bliver jeg jo, for hun hedder det samme som min lille datter. Jeg håber virkelig det en gang bliver muligt, at give min Lilje sådan en smuk og gennemarbejdet dukke fra din hånd!
Kh Louise

søslerier sagde ...

hold nu op, Wenche altså....det er godt nok svært ikke at blive fristet til familieforøgelse HVER gang du viser ungerne frem... ;)

EN FUGL I HÅNDEN sagde ...

SMUK; SMUK; SMUK...

som altid!

Lindas hobbyhjørne sagde ...

Så søt hun er, morsomt for den som får den :)
Ha en fin dag :)

Nanna sagde ...

De er da helt fantastiske dine dukker. Tak fordi vi må hilse på dem, inden de flytter hjemmefra.

tusindfyd sagde ...

Tak fordi i gider hilse på dem! At skabe dukker er fantastisk dejligt men at dele glæden med jer gør bare det hele endnu bedre :-)

KH

unikarina sagde ...

Wenche - der er ingen tvivl om at der er omtanke og kærlighed i dine dukker. Det lyser langt ud af dem. Tak fordi du deler før de rejser usd i verden og gør mere glæde. Jeg nyder min lille dukke (som jeg vandt hos dig) - hun sidder og holder øje med mig i mit kreative værelse.

Christina sagde ...

Den er så fin den lille dukke.. dit håndværk er så smukt kære Wenche... Kram fra C