fredag den 10. september 2010

Hjælpepinde-Et FredagsTip

Nej dette er ikke et strikke indlæg, slet ikke.

Det handler nemlig mere om sushi , fantasi og kreativitet.

Min datter skulle til kor i går, 45 minutter som forældre ikke må deltage i men blot vente udenfor døren....sååå oplagt chance for lige at snuse i butikker ik?

Fredag er den dag vi oftest spiser sushi, der hvor alle er lige lidt for trætte til at stå og røre i de store gryder og lave en hel masse, tror mange har "take Away" dag om fredagen?

Vores favorit Take Away mad er sushi, børnene ELSKER det og hapser rask væk 15 stykker hver.... men med fingrene!

Jeg elsker at spise med pinde synes det er såddan dejligt anderledes og en skøn afveksling til det tunge bestik der kræver to hænder. Men ok verdensmester er jeg ikke og det hænder at både pind og en Inside Out i mit forsøg på at gribe den med pindene flyver tværs over bordet!

Og her kommer så hjælpepindene ind i billedet.



Intet mindre end genialt synes jeg!! Spisepinde holdt sammen efter vasketøjsklemme modellen, så nu skal der bare trykkes imens klemmen holder styr på enderne. Lige noget for mig og måske også børnene vil være med på at spise med pinde nu?

Så er det jo at man med en stor portion fantasi og kreativitet i sindet ikke kan lade være med at se udover deres spisefunktion.....



Man må da kunne bruge dem til alverdens andre ting.
Måske som kortholder, som markering i bede, poselukker der er til at få øje på i skuffen.... Nogen andre ideer??

Jeg elsker når ting kan bruges til mere end et formål!

Pindene fandt jeg i Tiger, 2 stk for en 10ér....

Rigtig dejlig weekend ønsker jeg dig.

KH

10 kommentarer:

Davids Engle sagde ...

Rigtig god idé. Tror da lige jeg skal fobi en Tigerbutik. Jeg vil nemlig lave sushi i aften, og vi spiser den også mest med fingrene.
God weekend til dig også.

Krudtuglens mor sagde ...

Tjuhej må da vist også i tiger :) dejlig weekend til jer søde!

Line sagde ...

Godt nok smart! Vi har også hang til Sushi, her er vi vilde med roling sushi som popper op mange steder i byen. Lilly er helt oppe i skyerne over alle de fine farvestrålende tallerkner men har store problemer med pindene. Hun skal da ha et par sæt af de smarte tiger pinde der!
Tak for tippet.
Kh Line

mette b sagde ...

Jeg skal da vist i Tiger ;o)

Her i huset kan vi bedst lide vegetar-sushi, som vi så til gengæld også stornyder, når vi laver det.
Vi har ikke prøvet sushi-take away her i Viborg endnu, men jeg ved, der er en sushibar...

God fredag til dig

Mette sagde ...

Tak for tippet, Wenche. Jeg har fri dag, så det kunne jo være, at turen må gå til søstrene senere på dagen. Jeg er mere til thai end sushi trods det, at jeg elsker fisk. Ses vi næste weekend til blomsterhækling i Garn-Iture....? God weekend.

Fru Olsen sagde ...

Intet mindre end genialt. Off we go...

Lena sagde ...

Super ide!! Vi er også en særdeles sushi-elskende familie, som dog desværre bor i Esbjerg, hvor udvalget af sushi restauranter sådan set et ikke-eksisterende....Men det hænder da, vi laver det selv, når vi ved, vi ikke lige kommer i nærheden af noget foreløbigt, og der kommer jeg så selv til kort.....Jeg er den eneste i familien, som ikke kan finde ud af at spise med pindene, så jeg iler straks afsted efter en "klemme", - nu skal jeg bare lige vide, om det i Tiger eller hos Søstrene (sådan en har vi nemlig heller ikke i Esbjerg, så håber virkelig det er hos Tiger!) ??

tusindfyd sagde ...

Lære Lena

Det er hos Tiger jeg fandt dem så du var heldig!!

KH

Losarinas mor sagde ...

Hi hi, du er nu en skøn kvinde :-)

Merete sagde ...

Super tip ... hvor er de sjove ;0)
go' weekend